כל מה שחשוב ויפה
מורג'אן אבו דיבה באוניברסיטת חיפה

הרשימה המשותפת // 7 ביוני 2018

בוגרים 2018: תערוכת גמר התואר השני באמנות באוניברסיטת חיפה; תערוכת בוגרים ראשונה בבי״ס בסיס לאמנות בהרצליה; תערוכת סיום תכנית עמיתי בצלאל במרכז אדמונד דה רוטשילד בתל אביב

תערוכת גמר התואר השני באמנות, אוניברסיטת חיפה

תערוכת הגמר של בוגרי התואר השני באמנות באוניברסיטת חיפה מוצגת בימים אלה במשכן לאמנויות ע״ש הכט באוניברסיטה. בתערוכה שאצר אורי קצנשטיין מציגים הדיל אבו ג׳והר, מורג׳אן אבו דיבא, רון עמיר, ינאי קלנר, נטעלי רון־רז, ג׳פרא אבו זולוף, שיר לייזר וסאהר מיעארי.

עבודתו של רון עמיר לאורך השנים מתמקדת בפרויקטים ארוכי טווח מול קהילות שוליים מודרות, הנעדרות ממרחב הראיה של ישראלים רבים. בעבודתו בתערוכה ״פגישה עם ג׳ואר״, מקיים עמיר מפגש בין  ג׳ואר (אזרח פלסטיני מהגדה המערבית) ובין ציבור הסטודנטים והמרצים בחוג לאמנות יצירה באוניברסיטת חיפה, וזאת במטרה לעורר דיון בנוגע לסוגיות חברתיות ופוליטיות הקשורות למקום ולזמן בו אנו חיים. כמו למשל, כיצד פועלים מנגנונים של שיתופי פעולה, התחזות, זיוף והסתרה. באמצעות המפגש עמיר הוחן את המשמעויות והתוקף שיש לפעולה בגלריה, שהיא למעשה מפגש חי פנים אל פנים וללא תיווך של מדיום כלשהו.

רון עמיר באוניברסיטת חיפה

נטע לי רון רז באוניברסיטת חיפה. צילום: אריאל ורהפטיג

מורג׳אן אבו דיבה חוקרת באמצעות צילום היסטוריות מקבילות ובוחנת את מידת יכולתה לחיות בתוך ריבוי זהויות. גם עבודתה של ג׳פרא אבו זולוף דנה בנושא הזהות הלאומית והאישית כאישה ערבייה בת הדור השלישי לנכבה.

המיצב  של סאהר מיעארי  בוחן את נוכחות המיגון בחיי היומיום ובהבניית תפיסת האיום על ישראל. המקלט שהוא מציג נטול פונקציה ביטחונית, מנוטרל מתפקידו, מייצג חולשה ומאבד את משמעותו.

עבודותיה של נטעלי רון־רז עוסקות ביצירת ארכיאולוגיה אפשרית תוך בחינת היחסים שבין הפיסול והצילום. חיפוש משמעויות הגומלין המתקיימות בין הגוף, האובייקט והחומר ביחסי זמן שונים, מתוך מחשבה על הגבולות של כל אחד מהם כמדיום. רצון להתערב בזיכרון של החומר ויצירת נקודות השקה בין פרקי זמן אוטונומיים, טבעיים ומלאכותיים. ינאי קלנר מתחיל את עבודותיו ממקומות זנוחים, שמימד הזמן נוכח בהם. הוא ממציא נרטיב והיסטוריה ובוחן שאלות פיסוליות של יחסי כוחות וייצוגים.

נעילת התערוכה: 12.6

חגית פלג רותם

סמדר צוק פרננד במרכז רוטשילד. צילום: שירי רוזנברג

חוץ ופנים במרכז אדמונד דה רוטשילד

תערוכת סיום של תכנית עמיתי בצלאל המשותפת לאקדמיה בצלאל, קרן אדמונד דה רוטשילד ועמותת לצאת מהקופסא תיפתח הערב (7.6) במרכז אדמונד דה רוטשילד, שדרות רוטשילד 104 תל אביב. מטרתה של התכנית לחשוף תלמידי בתי ספר יסודיים משכונות מוחלשות בתל־אביב יפו ובירושלים לאמנות ולתהליך היצירה. ״במסגרת התכנית, עמיתי בצלאל עובדים כאמנים בבית ספר: הם מסבים כיתת לימוד לסטודיו־אמן ויחד עם תלמידי בית הספר יוצרים יצירות אמנות מגוונות״, אומר מתן אורן, אוצר התערוכה ובוגר התכנית. ״התערוכה מסכמת את שנת הפעילות שלנו ומשקפת את חווית הסטודנטים המגיעים מחוץ לבית הספר ומסביבת האקדמיה אל פנים המרחב הבית ספרי, ומאידך תלמידי בית הספר שנכנסים אל תוך הסטודיו־אמן יוצאים לגלות עולם עשיר של אמנות עכשווית ועיצוב בדרך של עשיה״

עמיתי בצלאל שהובילו השנה את התכנית בתל אביב: אתי לוי בבי״ס איילון, ג׳ואנה ג׳ונס בבי״ס דרויאנוב, סיון לביא בבי״ס אג׳אל, רייצ׳ל רייסוורג בבי״ס עמיאל רמב״ם. בירושלים בשמת קהא בבי״ס אמירים,  סמדר צוק פרננד בבי״ס גואטמלה, סער גהרן לוי בבי״ס אגרון, רותם זוטא בבי״ס לוריא לאמנויות.

נעילת התערוכה: 26.6 

יובל סער

שי בקר בבסיס (צילום מ״ל)

תערוכת בוגרים ראשונה בבית ספר בסיס לאמנות

ביום שלישי (12.6) תיפתח תערוכת הבוגרים הראשונה של בית ספר בסיס לאמנות בהרצליה. התערוכה, בהנחיית שרון יערי ויעקב מישורי מציגה שישה גופי עבודות של הבוגרים שי בקר, עמית גרשי, אסנת טריקי, רבקה לוי פלסקר, אלכס פוצ׳טרנקו ומאיה שהם, המסכמים שלוש שנות לימודים אינטנסיביות, בתכנית החדשה שפיתח בית הספר. זהו מחזור הבוגרים הראשון המסיים את לימודיו מאז העתיק בסיס לאמנות ותרבות את משכנו לאזור התעשייה הרצליה. תכנית הלימודים גובשה על ידי אמנים עבור אמנים והיא פועלת במתכונת של התמחויות בתחומים שונים ובהשקה בין התחומים.

נעילת התערוכה: 23.6

חגית פלג רותם

מאיה שהם בבסיס (צילום מ״ל)

*כוכבית מייצגת שדות חובה

מעבר לתוכן מרכזי, לקיצור דרך לחצ/י כפתור ALT + zמעבר לסגיר, לקיצור דרך לחצ/י כפתור ALT + x
Silence is Golden