כל מה שחשוב ויפה

ברוכים הבאים לאתר החדש שלנו

לכבוד יום ההולדת ה־13 (!) של פורטפוליו - שהתקיים בחודש ינואר - החלטנו שמגיעה לנו מתנה שווה במיוחד: אתר חדש. ואם כבר אתר חדש אז גם כתובת חדשה: prtfl.co.il

מגזין פורטפוליו מפרסם מידי יום כתבות, ראיונות, ביקורות וחדשות בתחומי העיצוב, האמנות והאופנה. למגזין, שהוקם בשנת 2005, עשרות אלפי קוראים מידי חודש, והוא משמש בנוסף כפלטפורמת תוכן לתערוכות, לסיורים בארץ ובחו״ל, למפגשים עם יוצרים ועוד.

קראו עוד על פרוטפוליו

ג'קרנדה קורי. צילום: שי בן אפרים

אילון ערמון; עינת לידר ושחר כהן; ג׳קרנדה קורי וגנאדי דבורקין - בבית בנימיני

פורטפוליו Promotion: תערוכת יחיד לאילון ערמון ושתי תערוכות זוגיות - לעינת לידר ושחר כהן ולג׳קרנדה קורי וגנאדי דבורקין - יפתחו ב־28.6 בבית בנימיני

שלוש תערוכות חדשות ייפתחו ביום חמישי 28.6 בבית בנימיני, המרכז לקרמיקה עכשווית. בתערוכת היחיד ״אני תלמיד של כסא״ המעצב אילון ערמון שואב השראה משירו של אהרון שבתאי בשם זה, ומחבר מילה ודימוי בספר אמן במהדורה מוגבלת. ערמון, מעצב תעשייתי שיוצר כסאות כבר מעל ל־30 שנה, למד באחרונה תחריט בהנחייתה של גלית ראוכוורגר, בסדנת התחריט שבבית האמנים בתל אביב. את הספרים יצר באופן ידני ויחידני. מרחב שנוצר בחלל הגלריה חוצה מדיומים ובוחן את שפתם, מרפרר בין עבר להווה ושואל על היחסים המפרים שבין עיצוב, אמנות וקראפט. אוצרת: שלומית באומן.

תחריט של אילון ערמון

התערוכה של עינת לידר ושחר כהן INDAZONE מציגה תכשיטים הנובעים מתוך עולם חומר מקומי. פיסות תרבות ושאריות ממזכרות משפחתיות עוברות עיבוד ועיצוב מחדש שמשנה את מהותן. לידר וכהן מבטאים את מחשבותיהם באמצעות תכשיטים, עבודות האמנות שלהם נוצרו על מנת להיענד והם מנסחים הזמנה פתוחה להתבונן בחלקי המציאות המורכבת ולהחזיקה קרוב לגוף.

בגלריה הקטנה יציגו ג׳קרנדה קורי וגנאדי דבורקין תערוכה מצומצמת בהשראת הים התיכון. השניים הם אמני קרמיקה ותיקים, המציגים גישות שונות בשימוש בחומר הקרמי. קורי נולדה וגדלה במקסיקו, יוצרת קרמיקה מזה כ־30 שנה ומלמדת במחלקה לעיצוב קרמי וזכוכית בבצלאל ובבית בנימני. דבורקין, יליד ברה״מ לשעבר, עובד בקרמיקה משנת 1994, פעל בקואורופטיב ׳הגילדה׳ במשך 8 שנים וכיום מציג את עבודתיו בתערוכות ברחבי הארץ ובחו״ל.

עינת לידר. צילום: ליאת אלבלינג

גנאדי דבורקין. צילום: שי בן אפרים

קורי מציגה בתערוכה זו כלים שימושיים ואובייקטים א־סימטריים ומדגישה את החיפוש אחר שלמות דווקא בשבירתה הצורנית המסורתית. בעבודה משולבים חפצים ופסולת שליקטה על שפת הים. דבורקין, שבעבר התמקד בייצור כלים קלאסיים, בדיוק ושלמות צורנית, אימץ הפעם צורות וטקסטורות טבעיות המדמות סלעים, בהשפעת סביבת עבודתו ביפו וקרבתו לים. גסות וחספוס מאפיינים את הכלים אשר שואפים לצאת מגבולותיהם. העבודות בתערוכה נשרפו בשיטת אנאגאמה וראקו וכוללות כלים שימושיים ועבודות פיסול.

פורטפוליו באינסטגרם
עקבו אחרינו
Silence is Golden