כל מה שחשוב ויפה

Out of Line: ג׳רי שי־שריג ורונית בכר מותחות את הגדרות הקו

פורטפוליו News: המפגש בין עבודות הרקמה בשחור לבן של  ג׳רי שי־שריג לבין הצללים בחיתוך מתכת של רונית בכר יוצר קונטרסט מרתק בתערוכה Out of Line, שתיפתח בגלריה ביפו העתיקה ב־15.11 במסגרת שבוע האיור של תל־אביב-יפו. שיח גלריה יתקיים בשבת 17.11 בהשתתפות האמניות ואוצרת התערוכה חגית פלג רותם

המפגש בין ג׳רי שי־שריג ורונית בכר, שתי אמניות־מעצבות, הוא מפגש בין דיסציפלינות וחומרים זרים, שקו מחשבה מחבר ביניהם. בתערוכה Out of Line, שתיפתח בגלריה ביפו העתיקה ב־15.11 במסגרת שבוע האיור של תל־אביב־יפו, הראשונה מציגה עבודות רקמה בחוט שחור על בד בהיר, והשנייה יוצרת דימויי צלליות בחיתוך לוח מתכת דקיק, אשר מטיל צל נוסף על קירות הגלריה. על גבי הבד הרקום ובלוח המתכת החתוך – האיור הוא אובייקט בעל נוכחות חומרית פיזית ועם זאת קלה ומרחפת בחלל. את התערוכה אצרה חגית פלג רותם, עורכת שותפה במגזין פורטפוליו. בשבת, 17.11 יתקיים שיח גלריה בתערוכה בהשתתפות האמניות והאוצרת ובשבת 24.11 אירוע נעילה בהשתתפותן.

שי־שריג מאיירת יצורים ודמויות ברישום המשכי, שהולך ומתפתח ומתפרש על הדף כזרם תודעה. לדבריה, את ההשראה לסדרת העבודות היא שואבת מהרגל שרכשה בילדותה, כשהייתה יושבת בבית סבתה אחרי שעות הלימודים ומציירת לעצמה מעין ״חברים דמיוניים״. החוט והבד הם הכלים המיידיים שלה, והיא נוהגת לעתים לרקום גם ללא סקיצה ואיור בבסיס התמונה.

לקראת התערוכה צמצמה את הפוקוס לסדרה של סצנות גדושות בהתרחשויות, שאותן היא מעבירה בהמשך אל הבד ברקמת יד, המדגישה את אופיים החד־פעמי של האיורים. הבד מעניק להם רכות ותנועה, והחלק האחורי של הרקמה, החשוף לעין, מציג את סערת הרגשות שמתוכה נבעו הדימויים. העבודות מוצגות בתערוכה כמיצב היוצר סביבה שמקיפה את הצופה ודורשת תשומת לב לפרטים.

ג׳רי שי שריג מתוך Out Of Line. צילום: אבי ולדמן

רונית בכר מתוך Out Of Line. צילום: אבי ולדמן

בכר מצלמת דמויות והופכת את הצילום לאיור ידני, שכל חלקיו מחוברים בקו המשכי. לאחר מכן היא מתרגמת את האיור לחיתוך לייזר בלוח מתכת דק, כך שהוא הופך לתמונה שמטילה צללית על פני הקיר. לקראת התערוכה ביקשה מאנשים מסביבתה הקרובה והרחוקה ״לקפוץ למצלמה״ ויצרה סדרת דימויים דינמיים, המקפיאים את רגע הקפיצה באוויר ומעמידים בבחינה את כוח הכבידה, כשהדמויות ש״קפאו״ שבות לנוע דרך המתכת. התוצאה מייצרת שיח על קלילות וכובד, על נוכחות וצילה של נוכחות.

בתערוכה בכר מציגה את הדמויות הקופצות בגודל טבעי, כך שהאפקט הוא כמו מפגש עם אדם – או עם צילו. הדמויות מקיפות את הצופה ומושכות את העין להבחין בין הצללית החתוכה במתכת לבין צילה המוטל על הקיר.

הבחירה בחומרים לא־שגרתיים ובתהליכי ייצור המערבים ידיים נוספות הם חלק מהיצירה אצל שתיהן, שמגיעות מדיסציפלינות של עיצוב אופנה ועיצוב מוצר. בכר, מעצבת מוצר ויזמת, מתגוררת עם משפחתה בקיבוץ חוקוק בצפון הארץ. היא בעלת סטודיו Shado לרישומי צל ומבצעת את העבודות בבית מלאכה מתמחה בדרום הארץ. עבודותיה מוצגות בגלריית Baboo SF בסן פרנסיסקו. שי־שריג היא אדריכלית בהשכלתה מתגוררת עם משפחתה בתל אביב, בעלת מותג האופנה JERRY. לקראת התערוכה הסתייעה ברוקמת פאטמה סלים מהעיירה לקייה בנגב. במסגרת שבוע האיור 2018 יזמה שי־שריג יחד עם ורד שפירא מצר לראשונה שיתוף ילדים באירועי שבוע האיור, בתערוכה ״ילדים מאיירים – אני והעיר שלי״.

רונית בכר. צילום: אבי ולדמן

*כוכבית מייצגת שדות חובה

פורטפוליו באינסטגרם

עקבו אחרינו
מעבר לתוכן מרכזי, לקיצור דרך לחצ/י כפתור ALT + zמעבר לסגיר, לקיצור דרך לחצ/י כפתור ALT + x
Silence is Golden