כל מה שחשוב ויפה

ברוכים הבאים לאתר החדש שלנו

לכבוד יום ההולדת ה־13 (!) של פורטפוליו - שהתקיים בחודש ינואר - החלטנו שמגיעה לנו מתנה שווה במיוחד: אתר חדש. ואם כבר אתר חדש אז גם כתובת חדשה: prtfl.co.il

מגזין פורטפוליו מפרסם מידי יום כתבות, ראיונות, ביקורות וחדשות בתחומי העיצוב, האמנות והאופנה. למגזין, שהוקם בשנת 2005, עשרות אלפי קוראים מידי חודש, והוא משמש בנוסף כפלטפורמת תוכן לתערוכות, לסיורים בארץ ובחו״ל, למפגשים עם יוצרים ועוד.

קראו עוד על פרוטפוליו

המסע של עומר וינר לתוך גוף האדם

כסטודנט במסלול שמשלב מדעי המחשב ותקשורת חזותית, עומר וינר בדק בפרויקט הגמר שלו ״מה זה אומר להיות גם מעצב וגם מתכנת״. כעת הוא משיק את קמפיין ההדסטארט לפרויקט, ספר הילדים האינטראקטיבי ״אֲנִי וְהַתָּא״

Yuval: 

הי עומר, בוקר טוב. מה קורה? מזל טוב על ההדסטארט, התחלה מרשימה!

Omer:

בוקר טוב, ותודה רבה יובל. שלומי מעולה, ימים עמוסים עם הרבה התרחשות והתרגשות!

Yuval:

כן, מכיר את האדרנלין סביב זה. תגיד, אני רוצה רגע להתחיל מהסוף: מה תעשה עם 265 אלף ש״ח? זה הרבה כסף

Omer:

265 אלף ש״ח זה הרבה כסף, שכל כולו מוקדש לספר.

הספר הוא ספר פופ־אפ שמודבק ידנית. הכמות של הספרים המינימלית להזמנה היא גבוהה. פרט לכך הספר הוא גם אפליקציה שדורשת את הפיתוח הנוסף שלה. זה אמנם נראה הרבה כסף אבל זה מה שדרוש כדי להוציא את הספר יוצא הדופן הזה לאור

Yuval:

בוא נלך אחורה: מאיפה הגיע הרעיון לספר?

Omer:

סיימתי השנה את הלימודים במסלול שמשלב מדעי המחשב באוניברסיטה העברית ותקשורת חזותית בבצלאל. כשהגיע הזמן לפרויקט הגמר בבצלאל, ניסיתי לשאול את עצמי ״מי אני? מה זה אומר להיות גם מעצב וגם מתכנת?״. אחרי קצת חקירה ונסיונות, הגעתי למסקנה שאני רוצה ליצור ספר. חשבתי על עצמי בתור ילד, לוקח זכוכית מגדלת וחוקר דברים קטנים. הרגשתי שאני רוצה לעורר סקרנות אצל ילדים, להסתכל, לגעת ולשאול שאלות

חזית הספר. צילומים: מ״ל

עומר וינר

Yuval:

תגיד רגע מילה על המסלול? כי אני חושב שלא כולם מודעים לקיומו: מה קורה בו?

Omer:

המסלול הוא מסלול מקסים שמשלב שני תארים: תואר במדעי המחשב באוניברסיטה העברית ותואר בעיצוב בבצלאל – יש אפשרות להשתלב בכל אחת מהמחלקות בבצלאל. המסלול מתחיל בלימודי מדעי המחשב וכשמסיימים עוברים לבצלאל. הלימודים מקנים ידע מקצועי בשני העולמות. בשבילי זה היה השילוב שבדיוק חיפשתי. מאז שיצא הפרויקט שאלו אותי אנשים רבים על התכנית המשולבת, ואני שמח שאני יכול להיות שגריר טוב בעבורה

Yuval:

וכמה זמן סך הכל נמשכים הלימודים?

Omer:

הלימודים נמשכים סך הכל חמש שנים. שנתיים מתוך זה במדעי המחשב ושלוש שנים בבצלאל

Yuval:

ונחזור לפרויקט הגמר: החלטת שאתה רוצה ליצור ספר, אבל ברוב הספרים אין אלמנט של תכנות…

Omer:

נכון, ואפשר לומר שהתוצאה היא סופו של התהליך המחשבתי, איך למצוא את הדיאלוג הנכון ביניהם. התהליך כלל חקר של המון אפשרויות שונות, והופתעתי לגלות שבסוף השילוב האידיאלי הוא דווקא זה הפשוט ביותר. זה כמובן לא באמת פשוט לגרום להם לעבוד יחד, אבל הרעיון עצמו קסם לי בפשטות שלו

Yuval:

ספר קצת על התהליך: מאיפה מתחילים? מה הדבר הראשון שעושים?

Omer:

זה באמת תהליך ארוך. זה התחיל מקשקוש על דף, המשיך לקשקוש על המסך וחוזר חלילה. זה מעין דיאלוג שביצעתי עם עצמי והוביל אותי שלב אחרי שלב לספר בגרסה הנוכחית שלו. הפרויקט היה מורכב והכיל הרבה חלקים שונים: טקסטים, איורים, אנימציות ותכנות. כל פעם עבדתי על דבר אחד ורק לקראת סוף התהליך הכל התחבר יחד וזה היה רגע מאוד מרגש

Yuval:

ויש לך איזשהו רקע על גוף האדם?

Omer:

לא היה לי רקע קודם על גוף האדם, זה נושא שמאוד עניין אותי ולכן התחלתי ללמוד אותו. במהלך הלמידה נעזרתי באנשים שונים בסביבה שלי שמתעסקים בנושא, בת הזוג שלי, לדוגמה, לומדת רפואה, והיא שמחה לעזור תמיד. גם האינטרנט מלא במידע כשיודעים איך לחפש נכון. חזרתי לתכנים שהכרתי מילדותי: האתר של מט״ח, מכון דוידסון, הסדרה החיים ועוד. במידה והקמפיין ימומן, הספר כמובן יעבור אישור של גורם מוסמך מדעית

Yuval:

אתה יכול לתת דוגמה לכפולה או שתיים, מה קורה בדף ומה קורה במסך של הטלפון? ואיך זה עובד?

Omer:

כפולת הדנ״א היא אחת הדוגמאות החביבות עלי. בעמוד עצמו אפשר לקרוא הסבר על מה זה הדנ״א שמרכיב את התאים שלנו. לצד ההסבר, באפליקציה אפשר ממש להרגיש איך זה נראה, להזיז לכיוונים שונים ולראות איך זה משתנה עם כל פעולה שאתה עושה בפלאפון. בעיני, זה מאפשר לילד גם ללמוד משהו שהוא כנראה לא ידע קודם, וגם לגעת ולהרגיש את זה. זה עובד גם על זיכרון טקסטואלי, גם על זיכרון ויזואלי וגם על זיכרון חושי

Yuval:

ואיך זה עובד?

Omer:

מורידים את האפליקציה מחנות גוגל או אפל, מניחים את הסמארטפון במיקום המיועד ומשם הקסם קורה לבד. הסמארטפון מזהה את הדפדוף ומעביר אותך לחלק הרלוונטי באפליקציה

Yuval:

אבל איך הוא מזהה? לא תגלה לנו?

Omer:

גם קוסם משאיר כמה סודות לעצמו 🙂

Yuval:

בסדר גמור. תגיד, מה אתה עושה מאז שסיימת את הלימודים?

Omer:

החלטתי שאת השנה שאחרי הלימודים אני אשקיע בספר ואתן לו להוביל אותי לפרויקטים מעניינים אחרים

Yuval:

יפה. איזה תגובות קיבלת בינתיים? 

Omer:

כשהסרטון התפרסם לראשונה קיבלתי אין־סוף תגובות מאנשים שהתעניינו לקנות את הספר. הפידבק המשיך לאנשים מהעולם, אפילו אנשים שאינם דוברי עברית, ומאוד התרגשתי לראות שהספר חוצה תרבויות ושפות. וזה חלק ממה שמדרבן אותי, התחושה שזה ישמח עוד הרבה אנשים חוץ ממני, ויעזור לקידום נושאים שאני מאוד מאמין בהם של חינוך וטכנולוגיה

Yuval:

אז מה השלב הבא? תרגום לשפות נוספות?

Omer:

השלב הבא הוא קודם כל להוציא את הספר בעברית, והדרך לעשות זאת היא להשלים את גיוס הקמפיין. משם השמיים הם הגבול, אשמח מאוד לתרגם אותו לשפות נוספות ואפילו להפיק ספרים נוספים בסדרה

Yuval:

יפה! משהו חשוב נוסף להגיד לפני שמסיימים?

Omer:

אני מחכה לרגע שבו אראה ילדים מתרגשים ומקבלים את הספר. הצבתי יעד נוסף לגיוס והוא שאם הסכום יגיע למימון אתרום עותקים לילדי ״שמחה לילד״. זו עמותה שקרובה לליבי, אחרי שהתנדבתי שם במהלך השנתיים האחרונות ואשמח לראות גם את היעד הזה מגיע למימוש

x סגירה

הוסיפו תגובה

פורטפוליו באינסטגרם
עקבו אחרינו
Silence is Golden