כל מה שחשוב ויפה

ברוכים הבאים לאתר החדש שלנו

לכבוד יום ההולדת ה־13 (!) של פורטפוליו - שהתקיים בחודש ינואר - החלטנו שמגיעה לנו מתנה שווה במיוחד: אתר חדש. ואם כבר אתר חדש אז גם כתובת חדשה: prtfl.co.il

מגזין פורטפוליו מפרסם מידי יום כתבות, ראיונות, ביקורות וחדשות בתחומי העיצוב, האמנות והאופנה. למגזין, שהוקם בשנת 2005, עשרות אלפי קוראים מידי חודש, והוא משמש בנוסף כפלטפורמת תוכן לתערוכות, לסיורים בארץ ובחו״ל, למפגשים עם יוצרים ועוד.

קראו עוד על פרוטפוליו

הגר ציגלר בגלריה קו 16 (צילומים מ״ל)

הרשימה המשותפת // 27.12.2018

ארם גרשוני בגלריה עינגא; הגר ציגלר בגלריה קו 16; ״טבועה בגוף״ תערוכה קבוצתית חדשה באורנים

ארם גרשוני בעינגא

ארם גרשוני מציג בגלריה עינגא תערוכת ציורים חדשים משלוש השנים האחרונות. לצד ציורי טבע דומם ונוף, גרשוני מציג דיוקנאות עצמיים בגרסאות שונות ובגילאים שונים, פורטרט עירום, ודיוקנאות של בני משפחתו – אימו, האמנית ביאנקה אשל גרשוני, ואביו המנוח, האמן משה גרשוני, כשהוא על ערש דווי. הציורים צוירו מתוך התבוננות, בריכוז אינטנסיבי ובתהליך ממושך. בין ציורי הדומם שלו סדרת מרובעים קטנטנים – ירק בודד, חבילת חמאה על או פרח בצנצנת – פותחים פתח לאסוציאציה חופשית ולהפלגת הדמיון.

גרשוני מתאר את הסטודיו שלו, שבו הוא עובד זמן רב מדי יום, משעות הבוקר המוקדמות ועד לפנות ערב, כ״לשכה של אור יום״ (בניגוד לחדר חושך בצילום), זאת משום שמושאי הציור מוארים תמיד באור טבעי. ״ציור זה מבט אבוד שאני מנסה למצוא בחזרה,״ ציין ארם גרשוני בראיון עם דרור בורשטיין. ״הדוממים שלי היו פעמים רבות תחליפים לדיוקנאות. הרבה דוממים ממלאים צורך בדיאלוג ובספציפיות חד פעמית של תיאור. ציורי דוממים יכולים להיות קרובים לדיוקן או לנוף. הדיוקן, בניגוד לנוף, מחזיר לך מבט. הנוף לא מביט חזרה״.

ארם גרשוני בגלריה עינגא

ארם גרשוני

הווה מתמשך בקו 16

״הווה מתמשך״, תערוכת היחיד של הגר ציגלר שתיפתח הערב בגלריה קו 16 בתל אביב (אוצרת: קרני ברזילי) ממשיכה את סדרת חגיגות 20 שנה לגלריה. ציגלר – שעל פי רוב עוסקת בזיכרון אישי והיסטורי דרך חיבור חומרים תיעודיים, אישיים ואנונימיים לכדי נרטיב חדש – קיבלה לידיה חומרים מהתערוכות שהתקיימו בגלריה מאז הקמתה, שיוצרים פסבדו־ארכיון של המקום. מתוך היכרות עמוקה עם עולם הארכיונים, היא בחרה לפרק את מושגי הנרטיב והלינאריות שמגולמים בארכיון ולבנותו מחדש כאסופות דימויים משוללת היררכיה או רצף כרונולוגי. התערוכה לא מפארת את עברה של הגלריה, והיא גם לא ״ארכיונית״ או ״היסטורית״ במובן השגור והרשמי של המושג. היא מציגה מופעים והתרחשויות תוך טשטוש הגבולות בין הזמנים והנרטיבים המקוריים שלהם, יוצרת הקשרים חדשים ומציפה ריבוי פרשנויות והכלאות מתקופות שונות – פעולות המפרות כל קיבעון אוצרותי ופרשנות סדורה.

הגר ציגלר בגלריה קו 16

החירות והסיזיפיות של הגוף באורנים

הגוף הוא נקודת המוצא לתערוכה ״טבועה בגוף״ בגלריה מוזה 42, מכללת אורנים, קרית טבעון. הגוף, שמוטבעת בו הזהות ומוטבעות בו ההצטברויות של היום־יום, שמכיל את המגבלות המתמשכות והמפגש עם העולם, שנושא עימו את החירות ואת הסיזיפיות. באמצעות פעולות ומניפולציות של הדבקה, חירור, הידוק, בנייה, פירוק, הכתמה ורישום, העבודות שבתערוכה מציפות מחשבות על האופנים שבהם הגוף מוליד בחירות מסוימות, כיצד הוא נושא את חותם המציאות עליו, ומה הם היחסים בינו לבין המרחב שבו הוא מצוי.

המרחב של מוזה 42 מאפשר מפגש בין יוצרות־אומניות וחוקרות, המציגות דרכי התבוננות שונות בגוף ככלל ובגוף הנשי בפרט. הסטודנטים הלומדים לתואר שני במסלול אמן־מורה מציגים ואוצרים תערוכה משותפת כחלק מתהליך הלימודים והמחקר המשותף. משתתפות: סופי אביגדור, ורד בר, הדס חן, ענבל טימור, מריה סאלח מחאמיד, מאיה פוקס.

ורד בר באורנים

פורטפוליו באינסטגרם
עקבו אחרינו
Silence is Golden