כל מה שחשוב ויפה

ברוכים הבאים לפורטפוליו

ספרו לנו על פרויקטים חדשים ומלהיבים. ליצירת קשר ולפרטים נוספים – hi@prtfl.co.il

מגזין פורטפוליו מפרסם מידי יום כתבות, ראיונות, ביקורות וחדשות בתחומי העיצוב, האמנות והאופנה. למגזין, שהוקם בשנת 2005, עשרות אלפי קוראים מידי חודש, והוא משמש בנוסף כפלטפורמת תוכן לתערוכות, לסיורים בארץ ובחו״ל, למפגשים עם יוצרים ועוד.

קראו עוד על פרוטפוליו

רונית ברנגה, ״הקירות ידברו״, מוזיאון חיפה לאמנות. צילומים: מ״ל

נסים טל פורש מניהול מוזיאוני חיפה

פורטפוליו News: מנהל מוזיאוני חיפה הודיע על פרישתו לגמלאות אחרי כ־25 שנה בתפקיד, במקביל לפתיחת התערוכה Fake News – Fake Truth אמש במוזיאון חיפה לאמנות (אוצרת: סבטלנה ריינגולד)

פייק ניוז או לא? מנכ״ל מוזיאוני חיפה ב־25 השנים האחרונות, נסים טל, הודיע במפתיע על פרישתו, בפתח סיור העיתונאים שהקדים את פתיחת התערוכה החדשה במוזיאון חיפה לאמנות Fake News – Fake Truth. טל הודיע כי הוא פורש לגמלאות ולא ציין אם יש לכך קשר לחילופי השלטון בעיריית חיפה. הוא לא נשאר לענות על שאלות לאחר הודעתו, ו״הותיר את הבמה לאמנות״ בתערוכה שאצרה סבטלנה ריינגולד, האוצרת הראשית של מוזיאוני חיפה בשלוש השנים האחרונות, עם האוצרות השותפות לימור אלפרן זרד ורויטל סילברמן גרין.

התערוכה בנויה כאשכול תכנים ומחולקת לתערוכות משנה קבוצתיות ופרויקטים עצמאיים של אמנים נבחרים. היא מוקדשת לאחד הנושאים החמים בעולם כיום – חדשות בדויות ואמיתות מומצאות – או ״עובדות אלטרנטיביות״, מושג שטבעה דוברת הבית הלבן באחד מתדרוכי העיתונאים בראשית כהונתו של דונלד טראמפ. לא במקרה טראמפ הוא אחד מגיבורי התערוכה – באחד מאגפיה הוא מככב כ״נער הפוסטר״ של עידן הפוסט־אמת.

נסים טל. צילום: יפעת לוי

דמיאן הירסט, דיוקן עצמי

איתמר רוז ״איפה היית ב־11 בספטמבר״

״אנו חיים כיום במפנה היסטורי של ׳משטר פוסט־אמת׳, שבו הסוכנים הפוליטיים משתמשים במניפולציות מתוחכמות כדי לשלוט בדיון הציבורי״, אומרת ריינגולד. האמנים המשתתפים בתערוכה משתמשים באסטרטגיות דומות של בדיה והמצאה, שימוש במדיום הטלוויזיוני והחדשותי בכלל, ורותמים ליצירתם ממדים של ביקורת, הומור, מניפולציה ושיקוף המציאות, תוך שימוש באסטרטגיות אמנותיות וכשרון יצירתי.

גיבור אחר של התערוכה הוא המגה־סטאר הפרובוקטיבי של עולם האמנות דמיאן הירסט, שמציג במוזיאון עבודות מתוך הפרויקט ״אוצרות הספינה הטרופה שלא תיאמן״. הפרויקט השאפתני שהוצג לראשונה במקביל לביאנלה לאמנות בוונציה ב־2017, מתבסס על סיפור שבדה הירסט, לפיו חפירות ארכיאולוגיות גילו ספינה טרופה מהתקופה הרומית, שבבטנה אוצרות משלל תרבויות העולם העתיק. העבודות נשענות על דמויות מיתיות מתקופות ומאזורים שונים בעולם ומעלות שאלות ביחס לנושאים של אמת, אמונה וההבניה של ההיסטוריה. העבודות, המכילות זהב, כסף ואבני חן, עוסקות גם בתפיסת היוקרה בימינו ובשאלת מעמדה של אמנות כסחורה.

לצד עבודות מהסדרה הירסט הוסיף לתערוכה במוזיאון חיפה פסל חדש של דיוקן עצמי בגודל כמו־טבעי, שבו הוא ניצב בפוזה של שליט רב רושם (למעשה הוא מחקה תמונה ידועה של הנרי השמיני) אולם במקרה של הירסט, כמו שרק הירסט יודע לבלבל את היוצרות, המלך עירום. בין המשתתפים בתערוכות: יעל ברתנא, רועי רוזן, כרם נאטור, בלו־סימיון פיינרו, מיכאל דרוקס, ריצ׳רד סרה, רונית ברנגה, כריסטינה דה מידל, אלון קדם, דב אור נר, בועז ארד, גדעון גכטמן, יאיר גרבוז, ז׳וזיאן ונונו, מיכאל חלאק, רועי רוזן, אייל וייזר,  להב הלוי, פלסטיק ישו, איתמר רוז, יגאל שתיים ועוד.

נעילת התערוכה: 1.9.19

כרם נאטור

פורטפוליו באינסטגרם
עקבו אחרינו
Silence is Golden