כל מה שחשוב ויפה

ברוכים הבאים לפורטפוליו

ספרו לנו על פרויקטים חדשים ומלהיבים. ליצירת קשר ולפרטים נוספים – hi@prtfl.co.il

מגזין פורטפוליו מפרסם מידי יום כתבות, ראיונות, ביקורות וחדשות בתחומי העיצוב, האמנות והאופנה. למגזין, שהוקם בשנת 2005, עשרות אלפי קוראים מידי חודש, והוא משמש בנוסף כפלטפורמת תוכן לתערוכות, לסיורים בארץ ובחו״ל, למפגשים עם יוצרים ועוד.

קראו עוד על פרוטפוליו

רחלי שרפשטיין, שדה ראייה. צילומים: הילה מרסל קוק

רחלי שרפשטיין, סטודיו reish // שדה ראייה

בדיקות ראייה, סרגלים עגולים ופילטרים דיגיטליים מעוותי מציאות: ״שדה ראייה״ של רחלי שרפשטיין היא מראה עגולה, תמימה ומשחקית, המזמינה את המתבונן לשנות את המראה שלו. בחודש הבא היא תציג עבודות חדשות ביריד צבע טרי

וידוי: אחד החששות המקצועיים הגדולים שלי הוא השאלה ״מהיכן את שואבת השראה״; מלכודת דבש לכל עוסק בעיצוב. התשובה המתבקשת והכנה ביותר היא הקלישאה השחוקה ״ההשראה נמצאת בכל מקום״. לכי תסבירי לאנשים שאת באמת שומעת חפצים מושלכים פונים אלייך ברחוב, מבקשים שתצרי בעבורם מחבר שיעניק להם שימוש חדש. צופה בטבע ומבינה כיצד הבננה וקליפתה הם יישום מושלם של יחסי מוצר ואריזה. אנחנו כאן רק כדי לספוג את כל מה שיש לסביבה להציע, לפרק ולהרכיב אותה לכדי משהו חדש ומשמח.

פרויקט הגמר שלי בתואר השני במילאנו, בעבור חברת ״מנדרינה דאק״ נולד מתוך שנה של לימודים בניכר, תחושת נוודות, ובעיקר בזכות כיסא אחד בבר שכונתי שנפל לנוכח כובד משקל התיק שהונח על משענתו כשבעלי התיק והיושב עליו, קם לפתע מהכיסא. צליל ״נפילת האסימון״ גרם לי להבין שכל רצוני כרגע הוא למנוע רעשי רקע מיותרים ולהביא לאיזון עולמי בין כסאות לתיקים; התובנה שאני זקוקה לחפץ שיכיל את משא יומי בעולם, יקבל את צורתו על פי מצב הרוח באותו רגע נתון, יהיה בעבורי מעין רהיט שייקבע את מעמדי הנייד בעולם, חיית מחמד שלא זקוקה לצאת לטיול שלוש פעמים ביום, ותעניק לי סיום הולם לתואר בעיצוב מוצר.

תוך חיפוש הגדרות חדשות למושג תיק כ״נושא כלים״, ״חבר דמיוני״, ״חפץ מעבר״, הפך לו משטח מתכת גמיש בעל זיכרון חומרי, עטוף בטקסטיל, מדו־ממד לתלת־ממד, בכל פעם שפיסלתי אותו במקום שאליו הגענו. אותו חומר גמיש חבק את גופי והיה מעין צל/רע, המגלם בתוכו את כל הצרכים הפיזיים שלי (ארנק/ מפתחות/ טלפון), את כל הריהוט שיכלתי לשאת כדי לבטל את התחושה הארעית שחווה זרה במדינה לא לה.

אותה קלישאת השראה, פקדה אותי שוב לפני מספר חודשים, כשביליתי עם בתי הצעירה בסדרת בדיקות ראייה ממוחשבות וגם כאלו המשתמשות בשיטות ישנות, הרכבת משקפיים עצומים והחלפת עדשות כדי להתאים את הצילינדר וסטיית הראייה המדויקת. עם סיום הבילוי המשותף במרפאות העיניים ואחרי בחירת מסגרת משובחת, הוצאו מן המגירה אל שולחן הסטודיו השראות משחקיות נוסטלגיות, משחק הסרגלים העגולים hypotrochoid, שבהם נועצים עט דקיקה ומסתובבים סביב העיגול ויוצרים מנדלה קווית, משם נלקחה ההשראה הגרפית לשכבות הפרספקס, מתיימרת להיות מדיטטיבית, ניסיון להעביר חוויה נאיבית, נוסטלגית המעלה חיוך במביט במראה. אליהם חברו גם, ספרו של ברונו מונארי הנפלא, בקו הנאיבי, המאפיין אותו ומהווה בעבורי משנה סדורה, וצילום דהוי של משקפי ה־VIEW MASTER האדומים: מודל וינטאג׳ בלתי מושג.

שולחן העבודה

בניסיון להעביר את ההבנה כי התרבות שלנו עמוסת פילטרים דיגיטליים מעוותי מציאות, מסנני פגמים ומשפרי מראה מסונפצ׳אטים, שאלתי ממעבדת הראייה את העדשות המתחלפות הנחתי אותן על גבי מראה, תוך הזמנה למתבונן להשתעשע מול הבבואה שלו, ולאפשר רגע של משחק ילדותי. כך חברו להן שכבות המורכבות ידנית זו על גבי זו, לסדרת מראות עגולות הנקראת ״שדה ראייה״. על גבי כל מראה מונחות שתי שכבות פילטר שקופות; מנדלה, צמצם מצלמה וסרגל מידה היוו את ההשראה לקו הגרפי שחרוט על גבי כל שכבה שקופה.

״שדה ראייה״ מציב מראה עגולה, תמימה ומשחקית המורכבת משכבות המזמינות את המתבונן לגעת בהשתקפות שלו, לסובב את הפילטר הפשוט ולשנות באופן של שימוש משחקים אנלוגיים את המראה שלו; פרויקט נוסף בסדרת אובייקטים משתקפים בבית, השואלים אלמנט מעולם משחקי הילדות ומשתמשים בו אסוציאטיבית או שימושית לאובייקט החדש.


פינת ההגשות של פורטפוליו כוללת חומרים שהתקבלו במערכת, ופורסמו כחלק מהרצון שלנו לשמש במה לפרויקטים חדשים. שלחו אלינו סיפורים חדשותיים, מידע בלעדי ופרויקטים מעניינים ותקשורתיים.
פרטים נוספים בעמוד ההגשות שלנו

תקריב

פורטפוליו באינסטגרם
עקבו אחרינו
Silence is Golden