כל מה שחשוב ויפה

ברוכים הבאים לפורטפוליו

ספרו לנו על פרויקטים חדשים ומלהיבים. ליצירת קשר ולפרטים נוספים – hi@prtfl.co.il

מגזין פורטפוליו מפרסם מידי יום כתבות, ראיונות, ביקורות וחדשות בתחומי העיצוב, האמנות והאופנה. למגזין, שהוקם בשנת 2005, עשרות אלפי קוראים מידי חודש, והוא משמש בנוסף כפלטפורמת תוכן לתערוכות, לסיורים בארץ ובחו״ל, למפגשים עם יוצרים ועוד.

קראו עוד על פרוטפוליו

מתוך תערוכתה של טטיאנה טרובה במוזיאון פתח תקוה, 2018. צילום: אלעד שריג

דרורית גור אריה פורשת מניהול מוזיאון פתח תקוה

אחרי 15 שנה: האוצרת ומנהלת מוזיאון פתח תקוה הודיעה על פרישתה, כדי להתפנות לסיום דוקטורט באמנות ישראלית והשתלבות באקדמיה

דרורית גור אריה, מנהלת מוזיאון פתח תקוה לאמנות והאוצרת הראשית, הודיעה על פרישתה מניהול מוזיאון פתח תקוה לאמנות, אחרי שהובילה את המוזיאון במשך כ־15 שנה, מאז פתיחתו המחודשת ב־2004. גור אריה מסרה כי החליטה לפרוש במטרה להתפנות לסיום לימודי הדוקטורט באמנות ישראלית, השתלבות באקדמיה והובלות פרויקטים בינלאומיים. בכוונתה להמשיך ללוות ולקדם אמנים ישראלים, תוך כתיבה ופעילות אוצרותית.

גור אריה הטביעה את חותמה על שדה האמנות הישראלי והפכה את מוזיאון פתח תקוה לאמנות למוזיאון מוביל, בעל קול ייחודי והשפעה בקרב קהילת האמנות הישראלית והבין־לאומית. תחת ניהולה ואוצרותה הוצגו במוזיאון תערוכות פורצות דרך, ששילבו – חלקן לראשונה בארץ – אמנות פלסטית עם דיסציפלינות כמו קולנוע, ארכיטקטורה, מחול, פרפורמנס ומוזיקה. במקביל הקימה במוזיאון את ״ספוט״ חלל המדיה והקולנוע, את גלריות האוסף, קרן לרכישה ותמיכה באמנות ישראלית ואגודת ידידים. בקו האוצרותי שהתוותה גור אריה בלטו גישות חדשניות ביחס לחלל המוזיאלי, פריצת מוסכמות וגבולות בין מדיומים אמנותיים שונים ואופני הצגתם, ואג׳נדה חברתית ורב־תרבותית.

דרורית גור אריה, צילום: דוד עדיקא

בין התערוכות הבולטות שאצרה היו ״ציון: טרילוגיה קולנועית״ – תערוכת יחיד ראשונה של האמן ז׳וזף דדון (2007), שבמרכזה עמד סרט עם השחקנית רונית אלקבץ שהופק בשיתוף מוזיאון הלובר; תערוכה של נבט יצחק  – ״שמחה גדולה הלילה״ (2009), שעסקה במוסיקה ערבית וזהות מזרחית; ״גיאורגופוליס״ (2009), תערוכת היחיד הראשונה של דור גז, שהשמיעה את קולה של קהילת הערבים הנוצרים, כמיעוט אתני בישראל; תערוכתו של איציק בדש ״זאלה״ (2010), שעסקה במסורת הקינה בקרב עדות צפון אפריקה; תערוכת הקולנוע ״בקצה העולם – כאן״ (2010), שהופקה בשיתוף פעולה עם בית הספר לקולנוע וטלוויזיה במכללת ספיר שבנגב; תערוכת היחיד של האמן גיא גולדשטיין ״פעם אחת, פעמה, שנייה״ (2018). היא העניקה במה מוזיאלית לאמנים ותיקים – כמו מיכאל גיטלין ובני אפרת – ובמקביל גם לאמנים צעירים בתחילת דרכם.

גור אריה טיפחה קשרים ושיתופי פעולה בינלאומיים ואצרה תערוכות רבות ברחבי העולם, בהן בגלריה הלאומית ניו דלהי, הודו, בביאנלה בפוזנן שבפולין, בביאנלה בדרזדן, גרמניה,וב־NiMAC מרכז האמנות העכשווי בניקוסיה, קפריסין. ב־2012 זכתה בפרס האוצרות מטעם משרד התרבות והחודש יוענק לה עיטור מסדר אבירות צרפת לספרות ואמנות מטעם ממשלת צרפת.

המוזיאון יפרסם בקרוב מכרז לאיוש התפקיד.

x סגירה

הוסיפו תגובה

3 תגובות על הכתבה

  1. יעל

    ואין לכם שום ביקורת או הערכה על פועלה? המוזיאון מציג כבר מספר שנים תערוכות איזוטריות ומספר המבקרים הולך ומתדלדל.

  2. Hagit Peleg Rotem

    להפך, יש לנו הרבה הערכה לפועלה. המוזיאון מציג אמנות מצוינת, מגוונת, ועושה עבודה חשובה

  3. יערי נירה

    מספר האנשים גדל, בכל שבת קבוצה גדולה של אנשים סובבה במוזיאון, ראו את התערוכות והאזינו להסברים בהנאה. דרורית הפכה את המוזיאון לאחד המוזיאונים הטובים והמעניינים בארץ.מקווה שהמוזיאון ימצא מישהו בעל שיעור קומה כדרורית לעמוד בראשה .ולדרורית שדרכך תצלח

הוסיפו תגובה
פורטפוליו באינסטגרם
עקבו אחרינו
Silence is Golden