כל מה שחשוב ויפה
קרקס הבריחה: שבוע העיצוב ירושלים 2021
עולם בתוך עולם: באדיבות מוזיאון פתח תקוה לאמנות

מפגש בין אמנות וטכנולוגיה בתערוכות חדשות במוזיאון פתח תקוה לאמנות

פורטפוליו Promotion: רגשות מלאכותיים, גחליליות פצועות וברקים בצנצנת, קריקטורות על אמנות ושיתוף פעולה עם חברת אינטל במקבץ תערוכות חדשות במוזיאון פתח תקוה לאמנות

ארבע תערוכות חדשות יפתחו במוזיאון פתח תקוה לאמנות הערב (חמישי 1.8), באירוע פתיחה שיכלול מופעי פרפורמנס. התערוכות יבחנו את הקשר המורכב בין אמנות וטכנולוגיה מזוויות שונות, בהן התפתחות הבינה המלאכותית, יצירה אנושית מול יצירת מכונה, השפעת הדיגיטלי על האנושי, שעתוק, פרשנות והומור עצמי.

DEEP FEELING: רגשות ובינה מלאכותית

התערוכה ״DEEP FEELING: רגשות ובינה מלאכותית״ תאיר את החיבור שבין האנושי לטכנולוגי, בדגש על רגשות. בינה מלאכותית היא ענף מתפתח במדעי המחשב, שמאופיין ביכולות שעד כה אפיינו את האנושות בלבד – כמו למידה מתפתחת ועצמאית. מראשית שנות ה־90 התפתחה הטכנולוגיה הדיגיטלית במהירות וגרמה לשינויים מרחיקי לכת בהיבטים הפוליטיים־חברתיים. שינויים אלו, כמו תפיסת העצמי שעברה מהפיזי אל הווירטואלי ולרשתות החברתיות, או תפיסה שונה של המרחב דרך שימוש בטכנולוגיות GPS, עוררו את השיח על השפעת הדיגיטלי על האנושי.

האמנים המשתתפים בתערוכה הם מהבולטים בשילוב בין אמנות וחדשנות, והם מדגישים את ההיבטים הפילוסופיים והרעיוניים שביצירה עם הדיגיטלי. מקצתם שיתפו פעולה עם מתכנתים, אחרים התבססו בתחום מדעי המחשב והציגו בתערוכות רבות. תוך שימוש בטכנולוגיות שונות הם בוחנים את מקומו של הרגש, בזמנים בהם האינטליגנציה המלאכותית נדמית לעתים גדולה מהאדם. היצירות עוסקות בשינויים החברתיים והרגשיים בהווה ובעתיד, ונוצרו במיוחד עבור התערוכה.

אמנים משתתפים: ניבי אלרואי, איל גרוס וערן הדס, דור זליכה לוי, ליאור זלמנסון, פאביו לטאנצי אנטינורי (ספרד), מאיה מגנט, ליאת סגל, מירי סגל, דניאל סמול, רוני קרפיול. אוצרת: נוהר בן אשר. שיח גלריה עם אוצרת התערוכה והאמן פאביו לטאנצי אנטינורי יתקיים ביום שבת, 3.8.19, 11:00

ליאת סגל, FOMO, מתוך התערוכה DEEP FEELING

דניאל סמול, מתוך התערוכה DEEP FEELING

פאביו לטאנצי אנטינורי, אלים משועבדים זמנית, מתוך התערוכה DEEP FEELING

עולם בתוך עולם

ישעיהו שיינפלד היה צייר ישראלי, שנולד בקישינייב, מולדוביה, עלה בשנת 1928, התיישב בפתח תקוה ועבד במחצבה. שיינפלד החל לצייר רק בגיל 62, והתמסר לסגנון האמנות הנאיבית. בפרויקט מיוחד בשיתוף חברת אינטל, נסרקו יצירותיו של שיינפלד והוטמעו לתוך מערכת בינה מלאכותית. המיצב האינטראקטיבי יצלם את הצופה המשתתף, ויצייר אותו מחדש בסגנון יצירותיו של שיינפלד. תכנון וביצוע: יקיר זהר, דימה קנבסקי. הפרוייקט נעשה בשיתוף המייקרים של אינטל.

• רוצה לקבל את הכתבות שלנו לתיבת המייל? הירשמו כאן לניוזלטר שלנו >>

גחליליות פצועות וברקים בצנצנת

״אם הייתי יכול לאסוף ברקים בצנצנת, הייתי נותן אותם לגחליליות פצועות, שישובו לנצנץ ויראו שוב את דרכן״. ציטוט זה מדברי משורר אינטרנטי עלום לוכד את רוח התערוכה, את האפשרות להתבונן באוסף קטן, לעתים אזוטרי או אקלקטי, ולהרוויח שפע של תובנות שעולות מאותו ריבוי מרוכז. התערוכה תעסוק באוספים; לא באספנות כתכונה או פעולה, אלא בשאלה מה אנחנו יכולים לראות ולהבין מתוך התבוננות במקבץ, בריבוי. באופן שבו ההצגה של פריטים מאותה משפחה זה לצד זה משפיעה על דרכי הקריאה שלהם. המִקבצים בתערוכה לא שואלים על תכונת האספנות, אלא במה שעולה מעצם הנחֲתם בצוותא, ובמבט המרובד והמרובה שהם מחוללים. משתתפים: חמודי ג׳נאם, אוריאול וילנובה, אנה לונד, רות פתיר, גבריאל קורי, סלין קונדורלי. אוצרת: נועם סגל.

התערוכה גם מחביאה ״ברקים בצנצנת״, ותארח תערוכה בתוך תערוכה: ״G/host״, שנאצרה במסגרת קורס ״תערוכה דה פקטו״ בתוכנית לתואר שני במדיניות ובתיאוריה של האמנויות בבצלאל, ובשיתוף התואר השני לאמנויות (בהנחיית נירית נלסון וע. ההוראה אילנית קונופני). התערוכה מציגה ״רוחות רפאים״ של עבודות אמנות ישראלית קאנוניות. בצוותים של אמן/ית ואוצר/ת נוצרו עבודות מחווה ליצירות מאוסף קרן לוין לאמנות ישראלית, הכולל למעלה מ־3000 יצירות. על אותן היצירות יגיבו במסגרת התערוכה כותבים וכותבות בטקסטים שילוו את יצירות-הרפאים. התוצאה היא תצוגה של אוסף אמנות ישראלית נחשב דרך אי־הצגתו.

משתתפי התערוכה G/host:
אמנים/יות: מתי אלמליח, שחר אפק, בר דביר, נוי חיימוביץ, רוני טרבלסי, ארנסט סילבסטר־לונץ, ליהי ניידיץ, רעות קרן. אוצרים/יות: שולמית אוחנה, דניאל ונטורה, עדי יניב, נטלי כהן, מורן סולימרסקי־נועם, דביר שקד. כותבים/יות: עודד וולקשטיין, דלית מתיתיהו, גילי סיטון, שאול סתר, גיא פינקלשטיין, נעם פרתום, רועי צ׳יקי ארד, יערה שחורי, ניר שאולוף.

בועת ציור

התערוכה ״בועת ציור״, מעבודותיהם של הקריקטוריסטים ניר מולד ועמוס אלנבוגן, תציג סדרת איורים הומוריסטיים, שחושפים וממחישים את מורכבות יחסינו עם אמנות וטכנולוגיה. הקריקטורות מצליחות להפתיע בטוויסט ממזרי ומצחיק: פתיחת תערוכת ציורי מערות פרה־היסטורית, רגעים גדולים מתולדות האמנות או הצעת נישואים בין רובוטים. התערוכה משלבת הדפסים לצד ציורים על קירות הגלריה עצמה. אלה יחד מייצרים מבט רווי הומור – גם עצמי – הן על פעילותו של מוזיאון לאמנות, והן על השפעת הטכנולוגיה על האמנות בפרט ועל החיים כיום בכלל. התערוכה תלווה בתכנית עשירה לקהל הרחב הכוללת סיורים, הרצאות לכל המשפחה וסדנאות קיץ לילדים. אוצרת: רעות פרסטר.

רות פתיר, החולמים, מתוך התערוכה גחליליות פצועות וברקים בצנצנת

גביאל קורי, מים בבקבוק 1, מתוך התערוכה גחליליות פצועות וברקים בצנצנת

עולם בתוך עולם: באדיבות מוזיאון פתח תקוה לאמנות

*כוכבית מייצגת שדות חובה

פורטפוליו באינסטגרם

עקבו אחרינו
מעבר לתוכן מרכזי, לקיצור דרך לחצ/י כפתור ALT + zמעבר לסגיר, לקיצור דרך לחצ/י כפתור ALT + x
Silence is Golden