כל מה שחשוב ויפה
#TAG, עבודה בפלורנטין. צילומים: מ״ל

הרשימה המשותפת 12.12.2019

#מוזיאוןרחוב מתארח בדייב לוינסקי; שלושה עשורים למותה של אביבה אורי במקום לאמנות; פראי אדם במוזיאון האדם והחי; אמנים ישראלים־אתיופים מגיבים בצעקה באברהם הוסטל; שרון פרץ מארחת תערוכת קבוצתית בסטודיו רגע לפני הריסה

#TAG בדייב לוינסקי

אמן הרחוב TAG# יתארח בסוף השבוע הקרוב (12-15.12) לתערוכת פופ־אפ במלון דייב לוינסקי. התערוכה תעסוק במה שהאמן מכנה ״מציאות רבודה״, כשעל דימויים קלאסיים מולבשים אייקונים של העולם המודרני, טכנולוגיה, רשתות חברתיות ותרבות הלייקים. בתערוכה תוצג לראשונה יצירה חדשה המציגה את סירי כאלוהים עכשווית, לצד תריסר עבודות נוספות במרפסת הגג במלון.

TAG#, או בשמו האמיתי רובן קרפטיאן, יוצר עבודות גרפיטי בארבע השנים האחרונות ברחבי פלורנטין. ככל שהצטברו עבודותיו ברחובות, החל קרפטיאן לתייגן כ־#מוזיאוןרחוב, ולהציבן זו לצד זו כמו במוזיאון. הפרויקט צבר תאוצה בקרב מקומיים ותיירים, ומשך רבים מסיורי האמנות הנפוצים בשכונה. לאחרונה השחיתו תושבים, שכנראה מאסו ברעש הסיורים, את עבודותיו ברחוב קרודוברו. בתגובה מחק קרפטיאן את כל עבודותיו בשכונה, במחאה על העדר המעמד של אמני הרחוב בישראל.

אביבה אורי במקום לאמנות

שלושה עשורים לאחר מותה של אביבה אורי, תפתח הערב (חמישי 12.12) תערוכה מרישומיה שאצר בנו כלב בגלריה מקום לאמנות בקריית המלאכה. בחלק מעבודותיה הקו נקי, שוטף, ברור ונזירי והיא שולטת בו שליטה מלאה, ובעבודות אחרות רואים בבירור שהקו הוא השולט בה.

״ואני רואה אותך, אביבה, רכונה מעל גיליון נייר, מתבוננת, מתרכזת, אוחזת חזק בעיפרון שבידך ומתנפלת על הנייר״. כותב כלב. ״האנרגיה שנוצרת בנקודת המפגש, בין העיפרון לנייר, הופכת את הנקודה לקו, והקו מזניק את העיפרון שמפעיל את ידך, ואין עוד ראש, ויש רק רעמים וברקים המריצים אותך על פני הגיליון שהפך לתמונה, במין ריצת אמוק מטורפת ונעדרת כל שליטה, עד שאת גומרת ונופלת שדודה על הקרקע״.

• רוצה לקבל את הכתבות שלנו לתיבת המייל? הירשמו כאן לניוזלטר שלנו >>

אביבה אורי

אביבה אורי

פרא אדם

במוזיאון האדם והחי שבפארק הלאומי ברמת־גן תפתח הערב (חמישי 12.12) התערוכה הקבוצתית ״פרא אדם״, בשיתוף מוזיאון חיפה לאמנות (אוצרת: אסתי פרנקל). התערוכה תציג יצירות אמנות עכשווית העוסקות ביחסי האדם והטבע; במרכז העבודות עומדים בעלי־חיים שונים והרגשות שעולים במפגש בינן לבינינו: סקרנות, משיכה, חיבה, חמלה, רתיעה או פחד.

חלל התערוכה מעוצב כמעין שמורת טבע שבמרכזה שביל הליכה בנוי עץ, שעליו המבקרים צועדים. יצירות האמנות מוצבות בה כמו בעלי־חיים, הנמצאים בתוך השמורה על התפר בין הפראי למתורבת. היצירות מעוררות שאלות בדבר השפעתו חסרת התקדים של האדם על אותן חיות ונוגעות ביחסי הכוחות הלא־סימטריים, שהופכים את בעלי החיים לסמל של פגיעוּת. התערוכה מבקשת להצביע על האופן שבו ההתייחסות של בני־אדם לבעלי־חיים משפיעה על אנושיותם ועל יחסים בין איש לרעהו, ולעורר את השאלה איזה עולם נשאיר אחרינו.

משתתפים: עפרה אייל, יובל אצילי, ענת בצר, שירה גלזרמן, מירב גרול, ג׳ים דיין, אצ׳י ורנר נירי, אליה כהן, גיא ניסנהויז, לאו ריי, יובל שאול, מיכל שמיר.

יובל שאול, העולם החדש

צילום הצבה בתערוכה פרא אדם, במוזיאון האדם והחי. צילום: דורית ווליניץ

לאו ריי, כלב גדול. צילום: באדיבות האמן

רחל אניו ועדן ילמה, מתוך התערוכה ״תרבות צועקת״

תרבות צועקת:  אומנים ישראלים־אתיופים מגיבים

באוגוסט האחרון פרסם אברהם הוסטל קול קורא ליוצרים ישראלים יוצאי אתיופיה לעצב כרזת ענק שתתנוסס על גבי הבניין ברחוב לבונטין. מגוון העבודות שהתקבל בתגובה הובילו את אנשי אברהם הוסטל להציג, בנוסף לכרזה, תערוכה קבוצתית של שאר האמנים, שעבודותיהם מאירות נושאים וסוגיות שונים הנוגעים למקומם בחברה הישראלית. התערוכה מוצגת עד ה־5.1 בחלל התערוכות באברהם הוסטל, הכניסה חופשית.

1212

בשנה האחרונה עבדה האמנית שרון פרץ בחלל סטודיו רחב־ידיים ברחוב אבולעפיה 17 בתל אביב. הבניין מועד להריסה לטובת בניית פרויקט מגורים חדש, ועליה לפנותו עד סוף השנה. רגע לפני פינוי הסטודיו והיעלמותו, הזמינה פרץ קולגות לחגוג איתה את החלל בפעם האחרונה בצורתו הנוכחית. האמנים המשתתפים הגיבו למקום ויצרו מערך עבודות מולטי־מדיומלי, שחלקן נוצרו במיוחד לחלל ויהרסו יחד איתו.

תגובת האמנים לחלל הניבה עבודות שונות בגישתן; מציורי שמן שמתארים עולם אפוקליפטי, רישומי איירבראש של חפצי יום־יום, מיצב מכני ממזרני אוויר המתמלאים ומתרוקנים כריאות ענק, או מזבח פסלי חול וגבס הנושאים דוחה יתושים. ההצבה המשותפת יוצרת מערך חיבורים בלתי־צפויים בין העבודות והחלל. משתתפים: שי אזולאי, יואב וינפלד, שרון פרץ ונועה שוורץ לב הר. אוצרת: נעמה בר־אור. התערוכה תפתח הערב ותנעל ב־21.12.

שי אזולאי, איש עם מקל. צילום: מ״ל

יואב וינפלד, ואן. צילום: מ״ל

שי אזולאי, האוצר מתחת לגשר. צילום: מ״ל

*כוכבית מייצגת שדות חובה

פורטפוליו באינסטגרם

עקבו אחרינו
מעבר לתוכן מרכזי, לקיצור דרך לחצ/י כפתור ALT + zמעבר לסגיר, לקיצור דרך לחצ/י כפתור ALT + x
Silence is Golden