כל מה שחשוב ויפה
תמיד כאן, תמיד בצלאל
יעל ברתנא, The Undertaker, פריים מתוך וידאו

הרשימה המשותפת // 30.01.2020

לוויה לכלי נשק במיצג של יעל ברתנא בגלריה זומר; ארטפורט פותחת את הדלת לאמנים ותיקים מיפו; רועי פביאן חוקר את הנשמה הנודדת של תיאטרון תמונע; פנחס כהן גן במוזאון על התפר

יעל ברתנא בגלריה זומר

גלריה זומר תפתח הערב (חמישי, 30.1) תערוכת יחיד לאמנית יעל ברתנא, הנודעת בזכות מיצבי וידאו ומיצגים שעוסקים בזהות קולקטיבית, טקסים ופולחנים ציבוריים. בתערוכה הנוכחית, הגתה ברתנא מציאות חלופית שמשלבת בין אלמנטים היסטוריים ופרגמנטים בדיוניים. סרטה האחרון, The Undertaker, יוצג לראשונה בישראל במסגרת מיצב וידאו חדש, לצד תצלומים בגודל אנושי, דמויות עוטות מסיכות, סדרת מאובני רובים ועבודת ניאון.

The Undertaker נוצר בעקבות המיצג Bury Our Weapons, Not Our Bodies! שבו ביימה ברתנא הלוויה סמלית לכלי נשק בפילדלפיה, עיר הולדתה של הדמוקרטיה האמריקאית. בסרט, תהלוכה חמושה מובלת דרך מרכז העיר פילדלפיה לבית הקברות, לטקס קבורה המוני למגוון נשקים מתקופות זמן שונות. המיצג משלב חלקים מכוראוגרפיה מ־1953 מאת הכוריאוגרפית נועה אשכול. אוצרת: עירית פיין זומר. נעילה: 25.4.

יעל ברתנא, מתוך The Undertaker

ברוכים הבאים ליפו

התערוכה הקבוצתית ״ברוכים הבאים ליפו״, שתפתח הערב (30.1) בארטפורט, תציג שלושה אמנים שהקדישו חיים שלמים ליצירה שלא תמיד מצאה את דרכה אל המוזיאונים והגלריות בתל־אביב. שלושת הפסלים יוצרים עולמות אנושיים, מסעירים ואינטימיים מעץ ומאבן, עובדים ביפו במשך עשרות שנים וראו את עולם האמנות הולך ומתרחק אל עבר כיוונים אחרים. ארטפורט, שמשמשת בית לאמנים בתחילת ואמצע הקריירה שלהם, בחרה הפעם לפתוח לארח דור של אמנים ותיקים באזור יפו ודרום תל אביב.

• רוצה לקבל את הכתבות שלנו לתיבת המייל? הירשמו כאן לניוזלטר שלנו >>

אורי אליעז (1931, ישראל) יציג למעלה מ־60 דמויות עץ שנבנו משאריות פסולת שאסף על חוף הים ביפו החל משנות ה־70; נחום ענבר (1940, ישראל) יציג את סדרת ״הפסל ופסלו״ ובה פסלי אבן שנעשו בשיטת ״פיסול ישיר״, עבודה ידנית אל מול האבן, ולצידם רישומים המלווים את הסדרה; סופי יונגרייז (מחנה עקורים באוסטריה, אחרי מלחמת העולם השנייה) תציג פסלי אבן רכים, מלאים בקימורים, חלקי גוף ומפגשים בלתי צפויים. אוצרת: ורדית גרוס. נעילה: 7.3.

נחום ענבר בארטפורט. צילומים: איריס דומאני

סופי יונגרייז

אורי אליעז

רקוויזיט לנשמה נודדת של רועי פביאן בתיאטרון תמונע

התערוכה ״רקוויזיט לנשמה נודדת״ של האמן רועי פביאן, שתפתח מחר (שישי 31.1), תעסוק ביחסים בין תיאטרון תמונע והמבנה שבו הוא פועל מאז 1999. תולדות תיאטרון תמונע יוצגו בעבודות של תיעוד ואמנות, שבהן יסכם פביאן מחקר של שנתיים על התיאטרון במשכנו הנוכחי, רגע לפני נדידתו לבניין חדש.

קירות חלל הכניסה עמוסים במסמכים היסטוריים, עבודות תיעוד ועבודות אמנות בהשראת המבנה ותולדותיו. הצבת התערוכה תסב את חלל הכניסה של התיאטרון למכלול של זיכרונות חולפים, חלקם תיעודיים־היסטוריים וחלקם פרשניים־אסוציאטיביים. טיב החומר, המדיום ואופן ההצגה על הקירות, יבחין בין מסמכי ארכיון, חומרי תיעוד ויצירה בהשראת המקום. מידי יום שישי יתקיימו סיורים מודרכים במבנה, בהרשמה מראש. אוצר: ניצן כהן. ליווי אמנותי: אסי משולם. נעילה: 7.2.

רועי פביאן, דיפטיך – ספר הרקוויזיט הגדול

תערוכות חדשות במוזיאון על התפר

מוזיאון על התפר מציג תערוכת יחיד לאמן חתן פרס ישראל, פנחס כהן גן. האמן יצר לאורך השנים תשקיף אמיץ להתרחשויות ולתנאים החברתיים והפוליטיים שנוצרו בארץ. עבודתו היא ביטוי חסר פשרות בדרכו ההומאנית והאידיאולוגית ובעוצמתו האסתטית. בתערוכה מציג כהן גן 14 קולאז׳ים תלת־ממדיים גדולים, המשלבים צבע וחיתוכי עץ, ו־16 רישומים על מעטפות נייר חומות.

בנוסף, מוצגת במוזיאון התערוכה הזוגית ״להיוולד מחדש״, שבה יוצאים האמנים רני ששון ודרור בן עמי למסע התבוננות באיתני הטבע ובנבכי אישיותם, בחוויה של בריאה ולידה מחדש. רני ששון תציג את סיפורה האינטימי והרגיש על אישיות ונשיות, אמהוּת וילדוּת, בתשע יצירות שעווה ופולימרים. בן עמי יעסוק בדמיון העצמי ובנופים אבודים, בסדרת רישומי פחם גדולים, שנולדו בהשראת צילומים וסרטים מתוך ארכיונים צבאיים ותיעדו הפצצות אוויריות ואת המתרחש לאחריהן. אוצר: רפי אתגר. נעילה: 24.4.

רני ששון. צילום: לורה לכמן

*כוכבית מייצגת שדות חובה

פורטפוליו באינסטגרם

עקבו אחרינו
מעבר לתוכן מרכזי, לקיצור דרך לחצ/י כפתור ALT + zמעבר לסגיר, לקיצור דרך לחצ/י כפתור ALT + x
Silence is Golden