כל מה שחשוב ויפה
תמיד כאן, תמיד בצלאל
מתוך קולקציית 2020 של Retema. צילומים: איה זך

רתם לויתן מאמינה שלכל אחת יש את הזכות לעוף על עצמה מול המראה. גם בימי הקורונה

שבוע האופנה בוטל, אבל רתם לויתן (Retema) הייתה ״חייבת את סגירת המעגל הזו לעצמי, לצוות שלי, לדוגמניות״. השבוע היא השיקה בתצוגת לייב את הקולקציה החדשה שלה עם 28 דוגמניות ואומרת ״כמה עוצמה יש בחבורה מהממת של נשים יחד״

יובל:

הי רתם, מה שלומך? מפלס ההתרגשות והאנרגיה ירד קצת מאז התצוגה?

רתם:

היי! וואו, זה היה אחד הימים המרגשים בחיי, בלי הגזמה. עכשיו לאט לאט יורד לרמה נורמלית ☺️

יובל:

לגמרי. תגידי, כל העולם פחות או יותר עוצר מלכת, מותגי אופנה מובילים מבטלים תצוגות לייב, מה פתאום החלטת בכל זאת להרים את ההפקה הזו? אני רק יכול לנחש כמה כאב ראש זה

רתם:

כי בסופו של דבר פשוט הייתי חייבת. חייבת את סגירת המעגל הזו לעצמי, לצוות שלי, לדוגמניות. לא יכולתי לשאת את המחשבה שהקולקציה הזו תשאר מכוסה בקאברים.

תראה, עברו כבר ארבעה חודשים מהרגע ששבוע האופנה בוטל – ובהתחלה לא הצלחתי אפילו להסתכל על הסטנד (שכבר היה מוכן לפי לוקים ודוגמניות הכל קומפלט), כי כל פעם שהסתכלתי עליו עלו לי דמעות בעיניים מתחושת הפספוס. אבל יש דברים שפשוט צריך לעשות רגע, להצליח להתנתק מכל מה שקורה מסביב – ורגע לסמן וי אישי

יובל:

יכול להבין. אז החלטת שתהיה תצוגה למרות הקורונה: מאיפה מתחילים? ספרי קצת על התהליך

רתם:

את כל התהליך הקריאטיבי של שבוע האופנה עברתי יחד עם שגיב גלעם, עבדנו צמוד על הדבר הזה – והאמת שהוא זה שלא ויתר לי ודחף את קיום התצוגה הזו. בעקרון הכל כבר היה מוכן לקראת שבוע האופנה – השלב הכי קשה של עיצוב הבגדים והתצוגה כבר היה מאחורינו.

כל מה שהיה צריך זה למצוא את השותפים הנכונים לתצוגה עצמאית דיגטלית. יצרנו קשר עם שחף סגל ורשת מלונות בראון, שמיד נתנו את אחד הגגות הכי יפים בעיר במלון דייב לוינסקי; סוכנות הדוגמניות ג׳וסי של ריי שגב, שגם יזמה יחד איתנו את האירוע הזה; וכמובן צוות טכני שיודע להגשים את החלום מבחינה טכנולוגית…

ואז היה גם שלב של מדידות ושינויים של הרגע האחרון כי דוגמניות נכנסו לבידוד וכו׳… יו נואו

יובל:

כמה דוגמניות סך הכל השתתפו בתצוגה?

רתם:

28 🎉

יובל:

וואוו. אז זה לגמרי מתחבר לשאלה הבאה: בתצוגה רגילה במסלול הדוגמניות הולכות עד הסוף וחוזרות. ועכשיו המסלול היה הרבה יותר מורכב וטייל במלון: איך זה קרה? גם מבחינה טכנית אבל גם מבחינה רעיונית/קריאייטיבית – איך תכננתם הכל? מה היה חשוב במסלול?

רתם:

האמת שאת כל הקרדיט על הבימוי מגיע לנמרוד פלד, גאון שכזה! הוא יצר לנו את כל הפלואו החלומי שקרה שם. היה לי חשוב שיעבור לצופה הכוח של הקולקציה שמורכבת משלוש מיני־קולקציות שמהוות את הד.נ.א המדויק של המותג. רציתי שהלקוחה שלי בבית תרגיש את ה״סקוואד״ של רתמה – כמה עוצמה יש בחבורה מהממת של נשים יחד.

היה לנו צוות טכני מהמם שכלל גם את אלכס זלמנובסקי, אחראי הדיגיטל של המותג ועוד ארבעה צלמים, חלקם במצלמות נעות וחלקן במצלמות סטטיות. עשינו חזרות באותו היום, וכמובן שהחלטנו לצלם הכל בוואן־טייק – כי אם כבר לייב אז עד הסוף 👑

כל דוגמנית ידעה בדיוק מה היא עושה לאן הולכת ומתי, זה היה מאורגן ממש כמו מבצע צבאי. אני בעצמי הייתי בהלם, מדהים מדהים מדהים

היה לי חשוב שיעבור לצופה הכוח של הקולקציה שמורכבת משלוש מיני־קולקציות. רציתי שהלקוחה שלי בבית תרגיש את ה״סקוואד״ של רתמה – כמה עוצמה יש בחבורה מהממת של נשים יחד

יובל:

ממש. אני זוכר שצפיתי בזה ומאוד התפעלתי מהתקתוק.

ועכשיו שאת אחרי, איזו מן חוויה זו תצוגה אונליין? אני מניח שראית תצוגות כאלו בחודשים האחרונים, וזה מן הסתם לא אותו דבר ולא אותן אנרגיות כמו לשבת באולם מטר מהמסלול. איפה את רואה יתרונות במהלך הזה ומה בכל זאת חסר?

רתם:

תצוגה דיגיטלית זה פתרון מעולה ואפשר גם לעשות אותו בסטייל ממש. אבל אין ספק שחסרה האנרגיה של הקהל, חסרים החיבוקים של אחרי, האהבה של הלקוחות והמוזמנים… זה לא אותו דבר מרחוק

יובל:

כן… ואחרי כל זה, בואי נדבר על המהות: הבגדים עצמם. מה כוללות הקולקציות שלך השנה?

רתם לויתן. צילום: דורון ברסקי

רתם:

קולקציית הקיץ מורכבת משלוש קבוצות / מיני־קולקציות – שמרכיבות שאת המלתחה השלמה של רתמה. קבוצת ספארי – פריטים מחויטים בצבעי מדבר, קצת הדפסים של ג׳ונגל ושיק נינוח. קבוצת הג׳ינס – המומחיות הראשונה של רתמה, פריטי דנים בגזרות מעולות ושטיפות בהירות וחדשות לקיץ, קולנס במיטבו. 

ואחרונה חביבה היא קבוצת הערב – פריטי ערב שאני מעצבת בערך פעם בשנה לכבוד תצוגה או שבוע האופנה, פריטי ״וואן־פיס״ (אחד מכל אחד, אין יצור מסחרי) ייחודים ועשויים ברובם בעבודות יד. אגב, פעם ראשונה שגם ייצרתי נעליים של המותג – הכי מרגש בעולםםם! 👠

יובל:

מה פתאום נעליים?

רתם:

יואווו זה חלום עתיק תדע לך. החלום שלי זה שרתמה יהיה המותג של הכל, שהלקוחה שלי תמצא אצלי כל מה שהיא צריכה רוצה וחייבת 😍

יובל:

צריכה, רוצה וחייבת… השילוש הקדוש. תגידי, סיימת את הלימודים במחלקה לעיצוב אופנה בשנקר לפני שלוש שנים. מה נשאר אותו דבר באני מאמין שלך, בעיצובים שלך, ואיפה התפתחת מאז?

רתם:

האני מאמין שלי נשאר אותו הדבר – ורק מתחזק מיום ליום. לכולן יש את אותן הזכויות האופנתיות, ולכל אחת מאיתנו יש את הזכות להרגיש גורג׳ס, לעוף על עצמה מול המראה, להתלבש בסטייל, ליהנות משופינג ולקבל מחמאות. 

לכולן יש את אותן הזכויות האופנתיות, ולכל אחת מאיתנו יש את הזכות להרגיש גורג׳ס, לעוף על עצמה מול המראה, להתלבש בסטייל, להנות משופינג ולקבל מחמאות

העיצוב מתפתח כל הזמן! רמת התחכום עולה, הניסיון עם בדים, גזרות וייצור מסחרי. ובעיקר – והכי חשוב, אני מתפתחת בעקבות הקשבה ללקוחות שלי… הסקת מסקנות שוטפת – גם כשלפעמים אין חשק לשמוע, עדיין חוקרת כל פידבק הכי קטן 😬

יובל:

נייס! משהו חשוב נוסף להגיד לפני שמסיימים?

רתם:

נראה לי שאי אפשר לסיים באמת שיחה בתקופה הזו מבלי להגיד שחשוב שהממשלה לא תשכח את האזרחים והאזרחיות שלה, חשוב שהקהל הישראלי ימשיך לתמוך בעסקים הקטנים בארץ בכל יכולתו, שהאומנות והתרבות לא יכחדו לנו – כי אז יהיה כאן ממש פחות פאן. 

וזהו בגדול, מאחלת לנו לסיים את התקופה הזו חזקות וטובות יותר ❤️

רתם לויתן ושגיב גלעם בהכנות לתצוגה

*כוכבית מייצגת שדות חובה

2 תגובות על הכתבה

  1. מהממת

    קולקציה מהממת, מכילה הכלללללל

  2. דניאל בר

    אהבתי מאוד…אישית, תתפלאי: מעט יותר דמיון ומעט יותר תעוזה היו משפרים את העניין.
    ובנות, תעשו טובה לעצמכן… תסירו את המונח הזה "עוצמה" ו"עוצמה נשית" , זה הפך להיות מאוס וחלול ! אפילו חומוס נפלא בקופסת שימורים נהיה גועלי לאחר כמה חודשים…כן, גם הנרות בריח ואגינה של גווינת' פלטרו הן "עוצמה נשית" , הלו, די ! חלאס !

Comments are closed.

הוסיפו תגובה

פורטפוליו באינסטגרם

עקבו אחרינו
מעבר לתוכן מרכזי, לקיצור דרך לחצ/י כפתור ALT + zמעבר לסגיר, לקיצור דרך לחצ/י כפתור ALT + x
Silence is Golden