כל מה שחשוב ויפה
חי, מוזיאון פתח תקוה. צילומים: אלעד שריג

אירוע נעילה במוזיאון פתח תקוה לאמנות

פורטפוליו Promotion: אירוע הנעילה של התערוכות ״חי״ ו״פרסונה פיקטה״ במוזיאון פתח תקוה יתקיים מחר (חמישי, 17.9), רגע לפני הסגר והשנה חדשה

רגע לפני שנכנסים לסגר ופותחים שנה חדשה, אנו מזמינים להרים איתנו כוסית לכבוד נעילת התערוכות ״חי״ ו״פרסונה פיקטה״: יום חמישי, 17.9.20, 18:00. ההשתתפות באירועים כלולה בכרטיס הכניסה למוזאון בהתאם להנחיות התו הסגול, ההרשמה מראש בלבד. לאחר אירוע הנעילה, המוזאון יהיה סגור עד לפתיחת התערוכות החדשות בחודש נובמבר.

פרסונה פיקטה | תערוכת יחיד של האמנית קרן גלר

18:00: מפגש נעילה בתערוכה עם האמנית קרן גלר והאוצרת שלומית ברויר.

עטלף זעיר ממדים מזן ״אשף מקסיקני״ הוא גיבור התערוכה פרסונה פיקטה של קרן גלר וההשראה לה. גופו המשומר מונצח ומוצג דרך קבע במוזיאון האדם והסביבה בפתח תקוה לצד קורות חייו המרתקים, שראשיתם ב״מבצע אקס־ריי״ ואחריתם בהיחלצות נועזת ממתקן ניסויים והשתקעות במושבה בפתח תקוה.

״מבצע אקס־ריי״ נהֶגה בארה״ב בזמן מלחמת העולם השנייה. בפרויקט נבחנה האפשרות לשחרר מעל הקיסרות היפנית עטלפים שנועדו לשאת על גופם פצצות תבערה זעירות אשר הפעלתן אמורה הייתה להבעיר בעת הנחיתה את מבני הנייר והעץ האופייניים לאדריכלות היפנית.

לצורך המשימה נבחר עטלף מזן מקסיקני שמשקלו 14 גרם ופותחה פצצת תבערה זעירה שהכילה נפאלם. לאחר פיתוח פצצת האטום בוטל המבצע, וחלק מהעטלפים שהצליח לצאת ממתקן הניסויים הגיע לארץ, ונוצר בית גידול ייחודי ומצומצם עבורם בפתח תקוה. לאחר מחקר ממושך, ניתוחים ובדיקות אולטרסאונד מקיפים, התגלה שאותם עטלפים נשאו בגופם פצצה שלא הופעלה.

מציאות ובדיה, אמת היסטורית וביוגרפיה מומצאת הם חומרי הגלם שמשמשים בערבוביה את קרן גלר לבנייתה של מיזנסצנה פיסולית, שגיבוריה העטלפים משייטים בה בקומפוזיציה חדשה של מרחב וזמן.

פרסונה פיקטה, מוזיאון פתח תקוה

חי, מוזיאון פתח תקוה

חי | Vividus

19:00: סיור מודרך בתערוכה עם האוצר בר ירושלמי

התערוכה חי בוחנת את עיקרון פעולת ההחייאה כטקטיקת הישרדות עבור יצירת האמנות. היא מבקשת להאיר את אוסף המוזיאון באור חדש ולדמיין אותו כמאובן חי: צורת חיים ביולוגית־תרבותית המקיימת את העבר ואת ההווה שלה בעת ובעונה אחת; מערך חיים האוצר בחובו מערכת ויסות ושימור של היסטוריה אנושית ויזואלית.

הכניסה לתערוכה היא כעין כניסה אל תוך אורגניזם רב־תאי בדיוני, שבו כל חדר משמש כאיבר עצמאי בעל תפקיד נבדל, וכולם יחדיו מכוננים ישות אורגנית אחת. העבודות המוצגות בתערוכה – אבני הבניין של האורגניזם – נבחרו כולן מאוסף האמנות של המוזיאון, והן משקפות את השכבות ההיסטוריות הייחודיות במעגל החיים של גוף האוסף: מאז ראשית דרכו כאוסף יצירות הנצחה וזיכרון לנופלים ועד לכניסתן של עבודות אמנות עכשוויות מהעשור האחרון.

*כוכבית מייצגת שדות חובה

פורטפוליו באינסטגרם

עקבו אחרינו
מעבר לתוכן מרכזי, לקיצור דרך לחצ/י כפתור ALT + zמעבר לסגיר, לקיצור דרך לחצ/י כפתור ALT + x
Silence is Golden