כל מה שחשוב ויפה
מיה שלף ועפרי דנון, סטודיו OMY. צילומים: גדעון לוין

מידע פנים // מיה שלף ועפרי דנון, סטודיו OMY

מיה שלף ועפרי דנון השתמשו בנירוסטה מחוררת כדי לעצב אלמנט פיסולי מעוגל ואינסופי, לכיכר תנועה במתחם שרונים

שטח פרטי

מיה שלף ועפרי דנון, מעצבות פנים, בנות 35, גרות במרכז תל אביב ובעלות סטודיו OMY לעיצוב.
אתר / פייסבוק / אינסטגרם

מפרט טכני

כיכר תנועה בכניסה הראשית למתחם שרונים בהוד השרון, בשטח עגול שקוטר הברוטו שלו 11.5 מטרים. 

הפרטים הקטנים

הקונספט שהנחה אותנו בגיבוש האלמנט הפיסולי היה ליצור ״חיה״ חדשה, ״זנית״ ושקטה, שמגלמת ניגוד לסביבה המסחרית הרועשת. התחלנו את עבודת המחקר עם השאלה למה ברוב כיכרות התנועה מציבים מזרקות של מים? תוך כדי הבנו שמים הם תנועה ושקיפות; הם נראים אותו הדבר מכל כיוון ואפשר לשלוט על גובהם.

גילוי משמעותי נוסף היה שהמים כמעט ואינם מסתירים את שדה הראייה, גורם חשוב מבחינת תעבורה. בשלב זה היה ברור לנו שאנחנו ״הולכות״ על מזרקה ועומדות לייצר בעבורה את האינטרפרטציה שלנו. התחלנו לחקור צורות בעזרת מודלים ידניים בשיטת אוריגמי, והגענו לצורה מעוגלת, אינסופית, שמכל כיוון נראית שונה אך המשכית, כאילו היא זזה במרחב. 

צילום: Angie Shirelle

היות והפסל יועד להצבה בחוץ, תוך חשיפה לתנאי מזג אוויר משתנים – גשם, שמש, רוחות – נדרשנו לבחור חומרים עמידים, ולהביא בחשבון את הצורניות של האלמנט ואת ההעמדה שלו במרחב. השתמשנו בנירוסטה מחוררת שאינה פוגעת בשדה הראיה, ובכך מאפשרת לנוהגים בכיכר לראות את התנועה. מעבר לכך, הנירוסטה משמשת גם כאנטי חומר שמשקף את סביבתו, ושילבנו בתוכה צמחייה המדגישה את הצורניות של הפסל.

האלמנט מונח על מצע של חלוקי נחל שחורים בעלי טקסטורה חלקה, שמייצרים מתח וניגוד לנירוסטה התעשייתית, ומהווים המשך טבעי לקונספט הכללי. בתהליך העבודה השתתפו צוות התכנון מהסטודיו – עפרי דנון, מיה שלף ונעם כץ – והוא כלל בניית מודל תלת־ממדי בתוכנה המיועדת לעיצוב מוצר, ומתוכה נשלחו קבצים לייצור פריסות של החומר במפעל הנירוסטה.

פרט שולי

הטרנד הכי בולט בעולם העיצוב בעשור האחרון הוא ללא ספק האי במטבח, שנולד כדי לאפשר למבשל לפנות לכיוון הבית ולא להיות סגור במטבח. אולם הקונספט הזה עובד כשבאמת מבשלים על גבי האי, והוא מאובזר בכיור וכיריים. בפועל רוב המטבחים קטנים מכדי להכיל אי מאובזר כזה והוא הופך ליחידת אחסון/אכילה משולבת עם כסאות בר, וכשבסמיכות ממוקמת פינת אוכל גדולה יותר המצב המתקבל הוא שיש בבית יותר כיסאות מדיירים.

לפרטים נוספים

לאחרונה, אולי בהשפעת הפרויקט, מעניין אותנו לעצב מיצבים פרקטיים באזורים ציבוריים עירוניים מלאי אופי. המיצב יכול לשמש להצללה, כמקום שהיה או ישיבה, כשהפונקציה נגזרת מהקונטקסט העירוני. החלום שלנו לייצר מיצב כזה באחת האמירויות, לחבר בין קהילה, תרבות ופרקטיקה. אולי עכשיו, עם חתימת הסכם השלום, החלום הזה כבר לא כל כך פרוע…

השידה של עפרי דנון משוק הפשפים. צילום: מ״ל

הפינגווין של סטודיו קאהן. צילום: מ״ל

פריטים נבחרים

עפרי: בביקור בשוק הפשפשים בחיפה התאהבתי בשידה שרואים עליה שהיא עברה חיים שלמים לפני שהגיעה לחנות ״מפעם״. החלטתי לאמץ אותה מבלי לחשוב יותר מדי איפה היא תוצב בבית. בסופו של דבר מיקמתי אותה כשידת כניסה שהייתה חסרה לי וזו אחת הקניות לבית שאני הכי שלמה איתן: היא הדבר הראשון שאני רואה בכל פעם שאני נכנסת הביתה והדבר האחרון שאני רואה ביציאה. ככלל אני מאמינה שהבית שלנו חייב להכיל חפצים שנקנים ללא תכנון, מתוך התאהבות, ושמרגש אותנו להסתכל עליהם ולחוות אותם בכל פעם חדש.

מיה: ביקרנו בצבע טרי ובהחלטה של רגע קניתי את הפינגווין המושלם של סטודיו קאהן. השילוב בין ההומור של החיה הזו עם הגימור המדויק עשה לי את זה, כמו כל סדרת החיות והאלמנטים שמיוצרים בסטודיו ושכל אחד מהם הוא חתיכת אמנות. נכון לעכשיו הפינגווין מטייל בבית שלי ובכל תקופה מוצב במקום אחר עד שאבין מהו המקום הנכון לו.


רוצה להשתתף במדור? שלחו לנו מייל לכתובת [email protected]
לקריאת כל המדורים של מידע פנים לחצו כאן

birds

סקיצה

מודל

בתהליך היצור

*כוכבית מייצגת שדות חובה

פורטפוליו באינסטגרם

עקבו אחרינו
מעבר לתוכן מרכזי, לקיצור דרך לחצ/י כפתור ALT + zמעבר לסגיר, לקיצור דרך לחצ/י כפתור ALT + x
Silence is Golden