כל מה שחשוב ויפה
תמיד כאן, תמיד בצלאל
אנדר ארמור: טכנולוגיה, ספורט ופמיניזם. צילומים: אילן סימן־טוב

טכנולוגיה ואופנה: מנעליים חכמות ללבוש שיוצר מוזיקה

הקמפיין החדש של אנדר ארמור בכיכובה של מאמנת הכושר אירה דולפין מציג נעליים חכמות עם קישורית בלוטות׳. אורי שרייבר ומיטל דהן פיתחו בשנקר טכנולוגיה שמזהה תנועה של לבוש ומתרגמת אותה לסאונד

ימים ספורים לפני תחילת הסגר השני, התקיימו הצילומים של קמפיין הפרסום החדש של מותג האופנה והספורט אנדר ארמור. הפרזנטורית החדשה של המותג, בוגרת הישרדות VIP וגורו הכושר אירה דולפין, דגמנה על הסט את מגוון הפריטים מהקולקציה החדשה. 

לכאורה הבחירה בדולפין ברורה: היא מוכרת כמאמנת הכושר של ידוענים ומשפיענים רבים, בעלת רשת מכוני האימון לנשים ״פינק רום״ ומובילת דעת קהל ברשתות החברתיות (עם כ־100 אלף עוקבים באינסטגרם). אולם, בעוד שבאמריקה המותג משתמש במספר פרזנטורים ״ראשיים״ – כולם גברים מצליחים בתחום הספורט והכושר: דווין ג׳ונסון(דה רוק), טום בריידי, סטף קרי ואחרים – בישראל התקבלה ההחלטה שהפרזנטורית בארץ תהיה דווקא אישה.

״אנחנו אמנם חברה בינלאומית אבל אנחנו עושים את ההתאמות שלנו פה בארץ. מבחינת אנדר ארמור חשוב שיהיה שוויון מגדרי, וגורו כושר יכול להיות גם גבר וגם אישה״, סיפרה נועה לב מנהלת השיווק של המותג במועד השקת הקמפיין.

ומה באשר לקולקציה החדשה? נעלי Hovr Phantom 2.0 הציגו טכנולוגיה מעניינת, שמאפשרת לקשר את הנעליים לאפליקציה הנמצאת בטלפון הנייד דרך קישורית הבלוטות׳ שבתוך הנעליים. כך אפשר לקבל מדדי ריצה מדוייקים, עצות לשיפור ותוכניות אימון שמותאמות עבור המתאמן.

מעבר לטכנולוגיה, הדגם החדש מציג מראה מעודכן בהשוואה לדגמים הקודמים של הנעל. הוא מתכתב עם טרנדים עכשוויים של עולמות הספורט והפנאי, בנעלי ספורט שיכולות לשמש גם כסניקרס יום־יומיות.

אירה דולפין לאנדר ארמור. צילומים: אילן סימן־טוב

השקת הנעליים החכמות מצטרפת לאחת המגמות המתפתחות והבולטות בשנים האחרונות: השילוב בין אופנה וטכנולוגיה. ככל שהטכנולוגיה מתקדמת ומתמזערת, כך אפשר לראות יותר מעצבי אופנה ומותגים גדולים משתמשים בפיתוחים טכנולוגיים על מנת להוסיף טוויסט לקולקציות הבסיסיות שלהם.

כך, פיתוחים טכנולוגיים בתעשיית האופנה מוצגים באירועים כמו שבוע האופנה הטכנולוגי, שמתקיים בכל שנה בחודש אפריל בסן פרנסיסקו, עם תצוגות אופנה וחדרי תצוגה ייעודים. לאחר מכן חלקם מוצאים את דרכם לחנויות. 

אחת הדוגמאות לכך היא הז׳קט שנוצר כתוצאה משיתוף הפעולה בין גוגל וליוויס. הז׳קט הוא ז׳קט חכם שיכול להתחבר לסמארטפון ובעזרת מחוות גופניות, כמו לדוגמה נגיעה בשרוול, אפשר להתקשר, לצלם, להפעיל ניווט ג׳י.פי.אס, להשמיע מוזיקה ועוד. 

מלבד הנעליים החכמות עם קישורית הבלוטות׳, אנדר ארמור מציעה טכנולוגיות נוספות כמו RUSH, שממחזרת בחזרה לגוף את האנרגיה הנפלטת בזמן אימון; או STORM, שמשאירה את הבגדים יבשים גם בתנאי מזג אוויר גשומים. ולמרות שרובן נועדו לקהל יעד יחסית מצומצם – ספורטאים ואנשים שמרבים לעשות כושר גופני או פעילות גופנית מאומצת – סביר להניח שחלקן ימצא את דרכן בעתיד גם לפריטים שמיועדים לקהל רחב יותר.

גורל הפיך

מהצד השני של תעשיית האופנה, גם באקדמיה עוסקים בקשר שבין אופנה וטכנולוגיה. כך לדוגמה בפרויקט הגמר של אורי שרייבר, בוגרת טרייה של המחלקה לעיצוב אופנה בשנקר, ששיתפה פעולה עם מיטל דהן, סטודנטית להנדסת חשמל בשנקר. יחד הן עבדו על טכנולוגיה יחודית שמזהה את התנועה של מי שלובש את הפריט ומתרגמת אותה לסאונד.

הפרויקט התחיל מתוך המחשבה על הקשרים הבין־אישיים שמקיימים אנשים בעידן הדיגיטלי, ועל כך שאי אפשר להחזיר את הגלגל לאחור: ״צריך להשתמש בטכנולוגיה בדרך חדשה, שמעודדת קשרים בין אישיים אמיתיים״, אומרת שרייבר.

״בשנים האחרונות אני מוצאת את עצמי מוטרדת מההשפעה הישירה של הטכנולוגיה על התקשורת הבין־אישית ועל היחסים בין בני אדם. בפרויקט הגמר ביקשתי לבדוק האם אפשר ליצור אינטראקציות חדשות בין בני אדם דרך הבגדים בשימוש בטכנולוגיה?

״במסגרת המחקר נחשפתי לתיאוריה בשם גורל הפיך (Destiny Reversible), שבעקבותיה החלטתי שאני רוצה למצוא דרך לאתגר את הלובש ולעורר רגשות שהטכנולוגיה עמעמה. בנוסף נחשפתי לאמן ברנרד לייטנר, שעסק בעבודותיו בסאונד ובקשר בין צליל מרחב וגוף״.

אורי שרייבר, גורל הפיך. צילום: עידו לביא

צילום: עידו לביא

צילום: עידו לביא

במהלך העבודה נעזרה שרייבר ברקדנים: היא שילבה בכל מערכת לבוש חיישנים שקולטים את התנועה שלהם ושממירים אותה לסאונד. כששני הרקדנים נעים יחד הם יוצרים יחד מוזיקה מהתנועה המשותפת, או לחלופין משפיעים ומשנים את המוזיקה.

״המטרה שלי הייתה ליצור בגד שמאתגר את הלובש לחשוב ולתקשר כקבוצה, על מנת להפיק משהו חדש, כאינדיבידואל ויחד כקבוצה. מבחינה ויזואלית הקולקציה מושפעת מגלי קול: הדגמים דינמיים ומשתנים בהתאם לתנועות הלובשים ולסאונד״.

הפרויקט של שרייבר יוצר דרך מסקרנת נוספת לחשוב על השילוב של טכנולוגיה בפריטי לבוש. ״בעולם האופנה יש פוטנציאל גדול ולא ממומש בניצול של הקרבה הפיזית של הבגדים לגופנו, בשילוב של טכנולוגיה וביולוגיה. אני מאמינה שחלק עיקרי בחידושי העתיד טמון בעיצוב חכם ובשילוב של תחומים שונים, ואני מקווה בעתיד לקדם את הנושא״.

 

birds

*כוכבית מייצגת שדות חובה

תגובה אחת

  1. ענת

    לא רק שחברת אנדר ארמור העולמית נותנת במה לנשים בקמפיינים שלה, אחת הנשים הבולטות בשנים האחרונות שכיכבה בהם, היא הבלרינה פורצת הדרך מיסטי קופלנד. קופלנד היא לא רק רקדנית, סופרת, יזמית, ופילנטרופית, היא גם עיצבה לפחות שלוש קולקציות עבור אנדר ארמור..

Comments are closed.

הוסיפו תגובה

פורטפוליו באינסטגרם

עקבו אחרינו
מעבר לתוכן מרכזי, לקיצור דרך לחצ/י כפתור ALT + zמעבר לסגיר, לקיצור דרך לחצ/י כפתור ALT + x
Silence is Golden