כל מה שחשוב ויפה
פסטיבל האיור החל ב־26.11.2020
אורלי ברנח, חלל התערוכה Space Work Art Design במידטאון תל אביב
אורלי ברנח, Space Work Art Design. צילומים: מ״ל

אורלי ברנח // Space Work Art Design 

אורלי ברנח מציגה בתערוכת פופ־אפ במתחם מידטאון תל אביב עבודות על התפר בין אמנות ועיצוב, עם מאות מטרים של חוטי כותנה במסגרות ברזל תעשייתיות מחוררות וקורות עץ שהפכו לפסלי כדורים ואליפסות

איך ייראה לוח פח תעשייתי מחורר אם אארוג לתוכו חוטי כותנה? מה יקרה כש־16 עבודות דיקט צבוע במסגרות ברזל מסיבי, יונחו זו ליד זו? האם יווצרו השפה והקשר שאני מחפשת? איך יתקבלו קורות גושניות של עץ אורן אחרי עיבוד חופשי לכדורים ואליפסות? ומה בדיוק אני עושה עם הכדורים והאליפסות שיצרתי? תשובות לשאלות כאלה ואחרות אני מציגה בימים אלה ב־Space Work Art Design, תערוכת פופ־אפ במתחם מידטאון תל אביב.

יצירה מהווה חלק משמעותי בחיי. אני בוגרת המדרשה לאמנות ברמת השרון, לאחר מכן עסקתי בעיצוב גרפי, ומשם במעבר טבעי הגעתי לעיצוב הפנים. אחד הדברים שאני אוהבת בעיצוב פנים הוא הביקורים והשיטוטים בבתי המלאכה, באולמות התצוגה ובמחסנים: לפגוש אנשים עם הרבה ידע ונסיון, להכיר חומר, אפשרויות, חיבורים וחידושים. חומרי הגלם שאני פוגשת נכנסים לספרייתTo Check List : העבודה צריכה להעשות עם החומר. גם בציורי השמן הקטנים המוקדמים שלי חרטתי וגירדתי את שכבות הצבע מהקנווס עם סכיני חיתוך.

בתערוכה הנוכחית, שמתקיימת בחלל חשוף, אני ממשיכה לבדוק ולחקור תחומי אמנות ועיצוב שמניעים אותי שנים. יצרתי מכלול עבודות שמורכב מתחומים וחומרים שעסקתי בהם ושאני עדיין עוסקת בהם: אמנות שנובעת מחומר, צורה וצבע. עיצוב אורבני, תפיסת חלל כמכלול, חומרים לא מלוטשים, סקיצות ושירבוטים שחיכו לרגע הנכון וקרמו עור, גידים וחוטים. אני תמיד עובדת בסדרות כי הקשר בין העבודות הוא חלק מהיצירה שלי. 

אורלי ברנח, חלל התערוכה Space Work Art Design במידטאון תל אביב אורלי ברנח, חלל התערוכה Space Work Art Design במידטאון תל אביב אורלי ברנח, חלל התערוכה Space Work Art Design במידטאון תל אביב אורלי ברנח, חלל התערוכה Space Work Art Design במידטאון תל אביב

כך, בסדרת 4X4, עבדתי עם דיקטים (מהמדרשה בכל זאת…) בשני גדלים, A3 ו־A4. רציתי ליצור שירבוט מהיר של סימנים וטקסט ולחבר אותם בזוגות באופן תלת־ממדי ל״תמונה״. בעזרת מסגר־אמן מיסגרתי את הדיקטים בברזל בעובי 3 מ״מ וזכוכית, מה שאומר שזה כבד; מסיבי. עבדתי עם ארבע משפחות צבעים שאני מרבה לעבוד איתם, והתוצאה של כל ה־16 יחד מייצרת עבורי שפה, עניין וסקרנות.

ב־10 לוחות ברזל ארוגים ארגתי מאות מטרים של חוטי כותנה במסגרות ברזל תעשייתיות מחוררות (לא חבל שרק מעקות יעשו מהן?). לוחות הברזל היו צריכים להיות עם החרור במרווחים המדוייקים, חוטי הכותנה בעובי ובמרקם הנכון. זו הייתה עבודה פיזית ולעיתים סזיפית, והתוצאה של אטום ושקוף, חומר קשה יחד עם חומר רך, מייצרת את האפשרות לפרום ולרקום חלום חדש, מסר חדש.

סדרת הראשים המדברים מורכבת מקורות עץ אורן באורך 15 ס״מ, שאני פוגשת פעם אחרי פעם במחסן העצים. לפני כשנה העמסתי כמה על הרכב ונסעתי לנגרייה כדי לחתוך יחד עם איליה הנגר כדורים ואליפסות לגדלים שונים. חתכנו באופן חופשי ולא מהוקצע, ידעתי מה אעשה איתם רק כשערמת הטוטמים היתה מוכנה. אני עובדת עם סקיצות אבל כשמגיע ראש־ראש אני זורמת עם מה שהוא מכתיב. בחלל התצוגה הושבתי את הראשים על נדנדות שחיברתי לתקרה בגובה שישה מטרים. רוח קלה מנדנדת אותן והם פחות מפחידים בחושך.

אורלי ברנח, חלל התערוכה Space Work Art Design במידטאון תל אביב אורלי ברנח, חלל התערוכה Space Work Art Design במידטאון תל אביב אורלי ברנח, חלל התערוכה Space Work Art Design במידטאון תל אביב אורלי ברנח, חלל התערוכה Space Work Art Design במידטאון תל אביב

אורלי ברנח, חלל התערוכה Space Work Art Design במידטאון תל אביב

birds

הלוח הירוק הוא תמונה שיצרתי מצמחים, ממבחנות ומתפסני צנרת. מה שעושה את התמונה מעניינת זה הדברים שקרו בה על הדרך: הצל, המים, השורשים הגלויים, הנפילה של העלים, הצבעוניות. העבודה, שנמצאת במרכז חלל התצוגה, קשורה ומתחברת לי באופן טבעי לשאר העבודות. השתמשתי בצמחים שמתאימים לפנים בתוך מבחנות, עם כמות מינימלית של מים עם דשן מיוחד וטיפול קצר אחת לחודשיים. הקיר פותח יחד עם שני מומחים לגננות הידרופונית וגינות ורטיקליות.

ולבסוף, ארבעת הקנווסים – סקיי־ליין כלשהו, דימויים אורבניים – שכבות של צבע, מריחות עם הידיים של אקריליק בעולם הדימויים והצבעים שאני פועלת בו. הקירות בתערוכה מספרים סיפורים: סיפורים שמתפתחים, סיפורים בהמשכים. העבודות קשורות לחלל ולמקום ואני מקווה שהן מעשירות אותו ואת החוויה שלנו.


 

אורלי ברנח, חלל התערוכה Space Work Art Design במידטאון תל אביב

*כוכבית מייצגת שדות חובה

הוסיפו תגובה

תגובה אחת

  1. נירה כלב

    מעניין, אהבתי את הרקמה בתוך הלוחות המחוררים זה ממש רישום, אהבתי גם את הכדורי עץ המצוירים שבסך הכל העבודות נותנות הרגשה של קוו רישום מתמשך שיש לו דרך בה הוא הולך.

הוסיפו תגובה

פורטפוליו באינסטגרם

עקבו אחרינו
מעבר לתוכן מרכזי, לקיצור דרך לחצ/י כפתור ALT + zמעבר לסגיר, לקיצור דרך לחצ/י כפתור ALT + x
Silence is Golden