כל מה שחשוב ויפה
תמיד כאן, תמיד בצלאל
שירה אסולין, TAIL-LORD
שירה אסולין, TAIL-LORD. צילומים: רוי מיזרחי; סטיילינג: מור שור

שירה אסולין: גם לכלבים מגיע להתפנק בבגד חדש

״כאמא לכלבה אני משקיעה בה המון ברפואה, באוכל, בצעצועים״, אומרת שירה אסולין על TAIL-LORD, מותג האופנה לכלבים שהקימה. ״אני לא רואה למה לא להשקיע גם בבגדים עבורה״

לפני שנתיים אימצה שירה אסולין כלבה בשם איימי. אם אצל רוב האנשים הסיפור היה נגמר (או מתחיל) פה, המקרה של איימי יוצא דופן: אסולין, מעצבת אופנה במקצועה, החלה לעצב לה בגדים. 

״יש לי בבית המון שאריות בדים ובגדים, ופשוט החלטתי להשתמש בהם וליצור לה קולקציה״, היא מספרת. ״קיבלתי ברחוב פידבקים מהממים. אנשים פשוט עצרו אותי ושאלו על הבגדים שלה. הדברים התחילו לעבור מפה לאוזן והתחלתי לעצב ולייצר על פי הזמנות״. כך נולד המותג TAIL-LORD, משחק מילים בין ״הלורד של הזנב״ לבין הצליל של המילה שהזהה ל־tailored (מותאם).

את בגדי הכלבים מייצרת אסולין בתהליך של ״מיחדוש״. היא משתמשת בעודפי בדים ובבגדים פגומים שמגיעים אליה ממתפרות, מחברות אופנה ומבגדי יד שניה. ההשראה מגיעה ברובה מתוך החומר ומתוך הרצון ליצור לכלבים פרטי לבוש נוחים, פונקציונליים ואופנתיים.

לצד אלו מקבלת אסולין גם השראה מעולם הספורט, מה שבא לידי ביטוי בגזרות ובבדים שבהם היא משתמשת. ״חשוב לי לעצב וליצור לכלבים שלנו בגדים מעוצבים שכיף ללבוש, כאלו שיזכירו וייראו לנו כמו הבגדים שיש לנו בארון. 

שירה אסולין, TAIL-LORD שירה אסולין, TAIL-LORD שירה אסולין, TAIL-LORD שירה אסולין, TAIL-LORD שירה אסולין, TAIL-LORD

אבל קולקציה לכלבים שונה מן הסתם מקולקציה לבני אדם.

״כן. גוף של כלב שונה מכלב לכלב: אין מידה גדולה או קטנה, או פריט לכלב שמן או רזה. יכולה להיות אותה המידה – כלב קטן לדוגמה, אבל עם מבנה גוף שונה. 

״יש כלבים שאוהבים להתלבש ויש כאלו שלא, הכל קשור לאישיות שלהם. מחקרים על כלבים הוכיחו שכלב שמקבל יחס טוב והרבה תשומת לב מבעליו, אוהב גם להתלבש״, היא מחייכת ומדגישה: ״מי שמגדל כלב, צריך לגדל אותו ׳כמו בן אדם׳. חייבים לעשות את זה כמו שצריך״. 

והכל בהתאמה אישית.

״יש לי בנק של דוגמאות שמהן אני מייצרת על פי ההזמנה של בעליו. נכון לעכשיו אני עושה הכל לבד: מתכננת, גוזרת ותופרת, הכל כאמור משאריות בדים, ולכן אין לי יכולת לייצר בכמויות גדולת. חשובה לי הפונקציונליות, אבל חשוב יותר להתייחס לנוחיות של הכלב״. 

למה בכלל לעצב בגדים לכלבים? הם חיות, לא בני אדם.

״למה לא?! אופנה ועיצוב הם חלק בלתי נפרד מחיינו, אנחנו פוגשים את התחומים האלו בכל מקום – בפריטים ובאקססוריז שאנחנו משתמשים בהם, הספל שאנחנו שותים ממנו בבוקר, התמונה על הקיר, הבגדים שבחרנו ללבוש, התיק, המשקפיים; הכל. 

״גם לכלבים קר. אמנם טמפרטורת הגוף שלהם גבוהה משל בני האדם, אבל מזג האויר משפיע גם עליהם. יש כלבים שקר להם יותר ויש כאלו שפחות, תלוי בגזע, בגודל, בפרווה וכן הלאה. סווטשירט, חולצה או כל שכבה מחממת, תהייה עבורם מתנה מדהימה והם ממש נהנים מבגד כייפי ומחמם״.

נהנים? הם מגיבים לבגדים? זה משפיע עליהם?

״כן. בנוסף לקור, גם גשם הוא גורם שמשפיע על הכלב, ורבים מהכלבים לא אוהבים להירטב בגשם. מעיל יכול להיות פתרון מצויין בשביל יום גשום וקר. יש לי לקוחה שהכלב שלה לא אהב לצאת מהבית בימים גשומים (או כשהדשא רטוב אחרי הגשם), והיא סיפרה לי שמאז שהוא לובש את המעיל לא רק שהוא מסכים לצאת, הוא גם ממש נהנה מהטיולים״.

שירה אסולין

שירה אסולין. צילום: שרי עוז

שירה אסולין, TAIL-LORD שירה אסולין, TAIL-LORD שירה אסולין, TAIL-LORD

birds

״בהקשר של הפונקציונליות, לא מזמן פנתה אלי אמא לכלבה שהייתה צריכה פריט לבוש שלא יאפשר לכלבה לפצוע את עצמה ברגליים. עיצבתי עבורן סוג של אוברול־גרביים (שמכסה את הרגלים ועובר סביב הגוף). בצורה הזו היא לא יכלה להוציא את הגרב ולפצוע את עצמה. יש משהו מדהים בזה שבעזרת אופנה יש לי את היכולת ליצור פתרונות לכלב שצריך עזרה.

״כאמא לכלבה (מהממת) אני משקיעה בה המון ברפואה, באוכל, בצעצועים, ולא רואה למה לא להשקיע גם בבגדים עבורה. הכלבים הם חלק משמעותי מהחיים שלנו, ומגיע גם להם להתפנק בבגד חדש״.

לא רק פשניסטיות

אסולין, בת 30, בוגרת המחלקה לצורפות ואופנה בבצלאל (2018), החלה לעצב כבר במהלך הלימודים אופנה ״קונבנציונלית״, בעיקר לנשים, ללהקות מחול ולרקדניות. במקביל היא עובדת אצל נדב רוזנברג, בעל המותג Norhtern Star.

עיקרון הקיימות מנחה אותה עוד מתקופת הלימודים. פרויקט הגמר שלה עסק בקצב החיים המהיר ובמקום הבטוח והנוח שהאדם מחפש לעצמו. היא עיצבה בד חדש משאריות בדים, ובקולקציה הנוכחית לכלבים, דגם מעיל הקווילטים נוצר מהבד שיצרה עבור הדגם לפרויקט הגמר.

״אני מאמינה שאפשר לייצר אופנה תוך התייחסות לדרך הייצור האקולוגי שלה״, היא אומרת. ״גם בעתיד אין לי עניין לייצר בגדי כלבים בכמויות גדולות, והבחירה הזו מתאימה לי ולאג׳נדה שלי״.

איך זה בא לידי ביטוי?

״אני עדיין לא צמחונית, אבל אני מניחה שזה חלק מהתהליך שאני עוברת בשנים האחרונות. גם אם אחליט לייצר בכמויות גדולות יותר עדיין אבחן איפה לייצר את הפריטים. לדוגמה, לא אייצר בסין. אבדוק תחילה אם אפשר לייצר בארץ ולדאוג לפרנסה המקומית. אני עושה הכל מתוך אהבה גדולה לאופנה לכלבים ולבעלי חיים בכלל, אבל רוצה לייצר אחרת ועם ערך מוסף״.

שירה אסולין, פרויקט הגמר בבצלאל

פרויקט הגמר בבצלאל. צילומים: מיכאל שבדרון

שירה אסולין, פרויקט הגמר בבצלאל שירה אסולין, פרויקט הגמר בבצלאל

בנוסף לבגדים אסולין מעצבת ומייצרת גם אביזרי אופנה לכלבים. לדבריה, בקיץ הישראלי פחות מלבישים את הכלבים, אבל הבעלים, שאוהבים להתלבש בעצמם, אוהבים שגם לכלבים שלהם תהיה נראות מוקפדת ומגניבה בכל עונות השנה. הם אלו שמקפידים גם על קולר וחגורה מדוגמת שכוללת גם תיק מיוחד לשקיות הקקי. 

גם ההשראה ליצירת הקולרים הגיעה מתוך עולם הספורט ומפרויקט הגמר שלה, שבו השתמשה לראשונה בחבלים השייכים לעולם הטיפוס. באמצעות טכניקת קשירה שמקנה לקולר חוזק ויציבות, יצרה את הקולרים והחגורות. 

״נראות הכלב שלנו חשובה לנו ואופנה נכנסת גם כאן: הרצועה של הכלב, הקולר והבגדים שבחרנו לכלבים שלנו. אנחנו רוצים פריטים אופנתיים ומעוצבים שיהיה לנו כיף להשתמש בהם וכמובן גם נוחים ואיכותיים״.

אז הלקוחות שלך הם פשניסטיות.

״לא. ממש לא. באופן מפתיע רוב הלקוחות שלי הם גברים. מסתבר שגברים רוכשים בגדים לכלבים שלהם יותר מנשים״.

זה מוצר תל אביבי?

״לא רק. יש הרבה לקוחות מתל אביב, אבל כבר מכרתי גם בחיפה והרבה בירושלים, שלחתי לשרון ולצפון. בתחילת הדרך, כשניסיתי לאפיין את קהל המטרה שלי, חשבתי שאני פונה לקהל יעד צעיר ותל אביבי. אבל, במחקרים שערכתי גיליתי שרוב כלבי הבית נמצאים בתל אביב ובראשון לציון. בכל מקרה ככל שאני מתקדמת אני מבינה שאין קיטלוג: לא של גיל, לא של מין ולא של אזור מגורים״. 

המותג בתחילת דרכו וכרגע אסולין משווקת את הפריטים בעיקר באינסטגרם, בפייסבוק ומפה לאוזן (בעתיד הקרוב יהיה גם אתר). על העתיד הרחוק יותר היא אומרת ש״יש לי חלומות גדולים, כלבים הם רק ההתחלה.

״עולם המיחזור והקיימות מרתק אותי ויש מקום לגדול ולהתפתח בו. ארצה לפתח את הטקסטילים שלי באופן עצמאי, אבל אני מאמינה שאשאר בתחום בעלי החיים. אני בהחלט רואה את עצמי מוכרת גם בעולם, לצערי בארץ השוק קטן ואין סיכוי כלכלי להתקיים רק מהשוק הזה״.

שירה אסולין, TAIL-LORD שירה אסולין, TAIL-LORD

מה קורה בעולם? 

״ככלל בעולם קיימים מותגים רבים שעוסקים בתחום הזה, זה שוק גדול. אני עוקבת במיוחד אחרי המותג האמריקאי max-bone, אבל גם בתי אופנה עממיים כמו H&M או יוקרתיים כמו ברברי, ורסאצ׳ה , טומי הילפיגר ועוד, מעצבים קולקציות מיוחדות לכלבים.

״למרות שבארץ זה אולי בחיתוליו, מדובר בתחום בעליה. המובילים בתחום הם כמובן היפנים והקוריאנים, אצלם מדובר ממש בטירוף. שם אפשר לרכוש בין השאר אביזרים כמו עגלות תינוק מיוחדות ורהיטים לכלבים, פועלים שם בתי קפה לכלבים וחתולים, וכן הלאה״.

*כוכבית מייצגת שדות חובה

הוסיפו תגובה

2 תגובות על הכתבה

  1. מורגנית

    מעצבת מדהימה! רכשתי ממנה מעיל לכלב שלי , לא מדובר פה רק בעיצוב יוצא דופן ומיוחד , מדובר פה על מוצר איכותי ומשובח

  2. שי-אל נירן יהלום

    אסתטיקה מעוררת השראה. שובב, צעיר, משעשע, יופי של עיצוב. כתבה נהדרת.

הוסיפו תגובה

פורטפוליו באינסטגרם

עקבו אחרינו
מעבר לתוכן מרכזי, לקיצור דרך לחצ/י כפתור ALT + zמעבר לסגיר, לקיצור דרך לחצ/י כפתור ALT + x
Silence is Golden