כל מה שחשוב ויפה

וולמארט רוכשת את זיקית

פורטפוליו News: ענקית הקמעונאיות האמריקנית וולמארט הודיעה שהיא רוכשת את הסטארט־אפ הישראלי ZEEKIT, שפיתח תא מדידה וירטואלי לקניית בגדים אונליין. וולמארט: ״הטכנולוגיה של זיקית תשנה את כללי המשחק״

ענקית הקמעונאיות האמריקנית וולמארט רוכשת את הסטארט־אפ הישראלי זיקית (ZEEKIT), שפיתח תא מדידה וירטואלי לטובת קניית בגדים. הפיתוח הטכנולוגי מאפשר להלביש אנשים (או דוגמנים) באופן מדויק, ובכך לסייע ולדייק את הליך הקניה האינטרנטי. 

הפיתוח של זיקית פועל על בסיס בינה מלאכותית שבאמצעותה נבחרת התמונה הטובה ביותר של פריט אופנה, כולל הטקסט שמתאר את הבגד. שורה של אלגוריתמים מחלקים את הצילום ל־80 אלף חלקים קטנטנים, שמאפשרים להלביש את הבגד על דוגמנית או על הלקוח/ה עצמה באופן וירטואלי ונאמן למציאות.

זיקית הוקמה בשנת 2013 על ידי יעל ויזל, אלון קריסטל וניר אפלבוים, שהכירו עוד בשרותם הצבאי בחיל האויר, שם פיתחו טכנולוגיות מיפוי טופוגרפיות צבאיות עבור מטוסי קרב. ויזל, בוגרת תואר ראשון בהנדסת חשמל מהטכניון, סיפרה ב־2018 בראיון לליידי גלובס, שהתקציב שהקצתה לטובת הקמת הסטארט־אפ עמד על 35 אלף ₪. החריגה אילצה אותה להיעזר בהוריה שהבחינו בנחישותה.

לאורך השנים עבדה החברה עם מספר ענקיות אופנה ובהן אסוס ומייסיס. על פי דיווחים שונים, מאז הקמתה ועד ההודעה השבוע של וולמארט, הצליחה החברה לגייס כ־12.5 מיליון דולר.  

יעל ויזל

יעל ויזל. צילום: דור מלכה

 השבוע, עם פרסום הידיעה על הרכישה, שיתפה ויזל בעמוד הפייסבוק הפרטי שלה את חבריה וכתבה בין השאר ש״הקמנו את זיקיתנו לפני שבע שנים, שבמהלכן התמזל מזלנו לעבוד עם חברות האופנה הכי גדולות ומלהיבות בעולם ולהטמיע בהן טכנולוגיה כחול־לבן שההשראה לה היתה טכנולוגיות צבאיות שהכרנו מהשירות בחיל האוויר והתעשיות הביטחוניות. 

birds

״בעקבות הקורונה היקף רכישות האונליין השתנה מקצה לקצה והתעשייה כולה כאילו הבינה ביום אחד את מה שהאמנו בו שנים: כדי לקנות בגדים אונליין צריך למדוד וירטואלית. בשנה האחרונה המומנטום של זיקית התעצם עד ההודעה המרגשת הזאת, ובשנים הקרובות נתמקד בהרחבת הצוות ויצירת מרכז ישראלי המפתח את טכנולוגיות הריטייל המתקדמות ביותר בעולם״.

בוולמארט מסרו כי בשנים האחרונות הם משקיעים עבודה רבה כדי להרחיב את מבחר פריטי האופנה שהם מציעים ללקוחותיהם, כך שיכללו  אופנה איכותית, טרנדית ובמחיר נגיש. לצד אלו הם מציינים בהודעה שחוויית הלקוח בעת רכישה באתר חשובה לא פחות, בעיקר בעת הזו שבה מכירות האונליין נוסקות. 

עוד נכתב בהודעה: ״הטכנולוגיה של זיקית תהיה זו שתשנה את כללי המשחק כפי שהיו עד כה. מעתה נוכל להציע ללקוחותינו תא מדידה וירטואלי שיפתור את מה שהיה הכי קשה להציע עד כה בתוך חוויית רכישה אונליין – להבין איזו מידה לרכוש, ובעיקר איך הפריט נראה עלינו. עוד תאפשר הטכנולוגיה ליצור ארון בגדים וירטואלי כולל התאמה בין בגדים״.

*כוכבית מייצגת שדות חובה

פורטפוליו באינסטגרם

עקבו אחרינו
מעבר לתוכן מרכזי, לקיצור דרך לחצ/י כפתור ALT + zמעבר לסגיר, לקיצור דרך לחצ/י כפתור ALT + x
Silence is Golden