כל מה שחשוב ויפה
אורי גרשוני
אורי גרשוני

הרשימה המשותפת // 10.6.2021

אורי גרשוני ורזידנסי חדש ביפו העתיקה, נטלי קרטס מאור בבית הנסן, על חבלי כביסה בנתניה, סיפורי בדים במכללת הדסה

אורי גרשוני ורזידנסי חדש ביפו העתיקה

גלריה שלוש תפתח מחר תערוכת יחיד חדשה של אורי גרשוני, ״עד פה תבוא״ (אוצרת: נירה יצחקי), ותשיק רזידנסי חדש ביפו העתיקה, בשיתוף עם מינהלת יפו העתיקה, שבו יפעלו יחד זה לצד זה אמנים ישראלים (יהודים וערבים) ואמנים בינלאומיים.

בתערוכה הרטרוספקטיבית של גרשוני יוצגו כ־100 עבודות מ־20 שנות הפעילות האחרונות שלו, שמייצגות את בחירתו לעצור ולהתבונן על העקבות שהותיר מאחוריו. התערוכה משיקה את פרויקט הארטיסט רזידנסי החדש של גלריה שלוש ביפו: מבנה המשקיף לים שמכיל בתוכו שבעה חללי אירוח, עבודה ושהייה, שישמש כבית לעשייה משותפת של אמנים.

תכנית הרזידנסי, ביוזמה משותפת של הגלריה ומינהלת יפו העתיקה, תתמוך באמנים באמצעות מעטפת הכוללת מימון שהייה, תקציב הפקת פרויקט, סדנאות העשרה לפיתוח מקצועי והדרכה ויעוץ על ידי צוות אוצרים. בנוסף לכך התכנית תשתף פעולה עם גלריה שלוש במשכנה החדש, שתיפתח מחדש במבנה עות׳מני (מ־1850) ברחוב הצורפים ביפו ותציג מגוון תערוכות מתחלפות, ביניהן תערוכות של אמני הרזידנסי.

אורי גרשוני ביפו העתיקה

אורי גרשוני ביפו העתיקה


נטלי קרטס מאור בבית הנסן

משלהי המאה ה־19 ועד לראשית שנות האלפיים שימש בית הנסן כבית חולים מבודד לחולי צרעת. המתחם הסגור בחומות כגן נעול ודייריו המסתוריים החבויים ונוכחים כאחד, היו מושא לסקרנות, לחשש ולדמיון של העוברים והשבים.

החומה ההיסטורית המקיפה את הגן היוותה לנטלי קרטס מאור מצע ארכיטקטוני לעבודת אמנות תהליכית של פיסול בטקסטיל העשוי מרשת לכיסוי פיגומי בניין. העבודה כמו מלבישה את חומת האבן בשכבה רכה, זוחלת. פרק אחר פרק היא מופיעה לאורך החומה ונארגת לרקמה המשכית אחת, כעין תכשיט המבקש ללכוד מבט וזיכרון.

מהלך עבודתה של קרטס מאור כולל פירוק ופרימה של חומר יומיומי טקטילי והרכבתו מחדש לכדי שריד היסטורי (Relic) המופעל במרחב העירוני תוך משחק של הקשר וקנה מידה. עבודותיה מרחיבות את פעולת הרישום על ידי שימוש בטקסטיל וזליגה של החומר הפיסולי מחלל הסטודיו והגלריה אל המרחב הציבורי.

נטלי קרטס מאור בבית הנסן

נטלי קרטס מאור בבית הנסן. צילומים: דור קדמי


על חבלי כביסה בגלריה על הצוק

התערוכה ״אינטימיות של זרים: על חבלי כביסה״ שנפתחה בגלריה על הצוק נתניה (אוצרת: רויטל סילברמן גרין) עוסקת בחבל הכביסה, אלמנט חזותי שנמצא בתחום שבין המרחב הפרטי לציבורי. חבלי כביסה היו מרכיב מהותי בנוף שברבות הימים הלך ונעלם. כיום, גם בעקבות המודעות הגוברת לאיכות הסביבה, אנו עדים לתחייתם של חבלי הכביסה והתערוכה מתמקדת ביחס האמנים אל נוכחותם במרחב.

קו כביסה תלויה הוא עקבות לקיום אנושי. מעבר למציצנות, הכביסה מייצגת כניסה לבית, לחיים, לתרבות של אנשים מסוימים. מעין צוהר, לאינטימיות של זרים. בכל בית – הכביסה נבדלת, מייחדת את בעליה. היא מפעילה את מנועי הדמיון כמו תפאורה קסומה.

שירלי סיגל בגלריה על הצוק

שירלי סיגל בגלריה על הצוק

דורון הורוביץ

אולגה קונדינה


birds

סיפורי בדים במכללת הדסה 

סיפורי בדים, תערוכה קבוצתית על הקשר בין בד ובדיה (אוצרת: טלי קיים) בגלריה עזריאלי במכללת הדסה ירושלים, מפגישה מעצבות/י טקסטיל, צלמות/ים, סטודנטיות/ים, אמניות/ים ופעילות קהילתית חברתית לכדי אריג צפוף, רקמה אנושית שמדגימה את הקשר הקיים בין מלאכה ואמנות ובין עיצוב וחיי היום־יום. 

היוצרות והיוצרים בתערוכה חושפות היסטוריות פרטיות באמצעות טכניקות של קשירה, פרימה, השחלה, ערימה, צביעה, הדפסה והקרנה. על אף השוני, חוזרות בעבודות תמות כחוטים מקשרים, והיצירות חושפות סיפורים על מסורת, הגירה, ביתיות ואל־ביתיות, טקסיות, תעשייה וצריכה.

סלוא אלנמר במכללת הדסה

סלוא אלנמר במכללת הדסה

סלי קריסטל

סלי קריסטל

מתי אלמליח

מתי אלמליח

*כוכבית מייצגת שדות חובה

הוסיפו תגובה

פורטפוליו באינסטגרם

עקבו אחרינו
מעבר לתוכן מרכזי, לקיצור דרך לחצ/י כפתור ALT + zמעבר לסגיר, לקיצור דרך לחצ/י כפתור ALT + x
Silence is Golden