כל מה שחשוב ויפה
NERD
NERD. צילומים: שמרית שבתאי

NERD: מותג הריהוט שנולד ״מתוך כבוד והערכה עמוקה לכל החנונים באשר הם״

המעצבת אורלי בן סימון הכירה את הצלמת איקו פרנקו ביום צילומים. ביחד הן הקימו את NERD, מותג עיצוב מקוון לבית, שברוח התקופה מכוון לקניות אונליין עם הצעות הגשה שמאפשרות לרכוש את כל הפריטים בתוכן

יובל: הי אורלי, מה שלומך בימים אלו של תחילת הקיץ? איך עברה עלייך השנה האחרונה?

אורלי: אני מודה שאני לא מחובבות הקיץ 🙂 השנה האחרונה הייתה מאתגרת – שנת קורונה

יובל: כן, גם אני מעדיף מזג אוויר שאפשר יותר לנשום בו…

אורלי: אז יופי, שנינו חובבי חורף מסתבר

יובל: אינדיד. ובכל זאת הצלחת בשנה האחרונה להשיק מותג עיצוב חדש – NERD – אז משהו טוב יצא ממנה בכל זאת?

אורלי: לגמרי! ההקמה של המותג החדש התבקשה בעקבות ההבנה שקניות ברשת נהיו מיינסטרים גם בתחום העיצוב. איקו פנתה אליי להיות מעצבת הבית של המותג ואני נעניתי בשמחה.

בעסק שעליו אני אמונה (וישס גלרי) ההתמחות היא עיצוב בהתאמה אישית ולגמרי עלה אצלי צורך לעצב מוצרים שאינם כאלו, מוצרים נגישים בעיצוב ובמחיר שניתנים לשילוח. עמלתי על עיצוב קולקציה תוך הקפדה על יצירת שפה עיצובית ברורה ברמת גימור גבוהה, ועדיין מתאימה למנעד רחב יותר של אנשים

יובל: אבל רגע, בואי נעשה סדר: ספרי בכמה מילים על עצמך, תקציר הפרקים הקודמים, לטובת מי שלא מכיר

אורלי: שמי אורלי בן סימון, אני בת 48 ואימא לשתי בנות, 12 ו־16, התמודדת רצינית עם גיל ההתבגרות 🙂 בהשכלתי אני מעצבת פנים אך עסקתי בתחומי עיצוב רבים ורק בעיצוב פנים לא עסקתי מעולם.

עסקתי במהלך השנים בעיצוב תפאורה לפרסומות, עיצוב חנויות וחלונות ראווה ומיצוב מסחרי ובהלבשת בתים. בחמש השנים האחרונות אני מעצבת ומייצרת רהיטים בהתאמה אישית ב״וישס גלרי״.

אני גרה במושב רינתיה ונהנית גם מחיי מושב וגם ממרחק קצר מהעיר

איקו פרנקו ואורלי בן סימון

איקו פרנקו ואורלי בן סימון

יובל: מה ואיפה זה וישס גלרי? מה קורה שם?

אורלי: וישס גלרי היא גלריה לעיצוב רהיטים. במסגרת העבודה בגלריה אני עובדת מול מעצבי ובעיקר מעצבות פנים וגם מול קהל פרטי. הלקוחות לרוב הם אנשים שהגיעו לשלב שבו הילדים כבר גדלו והם מעצבים את בית חלומותיהם.

אני נותנת שירות הכולל תכנון, עיצוב, מדידה, שרטוט והדמיה; מבינה את הצורך העיצובי והטכני ומשם יוצאת להגשמת החלום. התהליך כולו מוקפד עד להתקנת המוצרים, הכל כמובן בייצור ישראלי, ואיכשהו החיים הביאו אותי לעיסוק עם חומר אהוב עליי במיוחד – ברזל

יובל: ומיהי איקו שפנתה אלייך?

אורלי: איקו היא איקו פרנקו, בת 45 שהגיעה לישראל מהונגריה, התאהבה בשיגעון ונשארה. הכרתי אותה כשהיא הגיעה בתור צלמת ליום צילומים בגלריה, היה בינינו חיבור מיידי שהוביל לחברות. איקו חשבה על רעיון להקמת העסק ופנתה אלי כדי שאביא את היכולות שלי ויחד נוכל ליצור פלטפורה מדוייקת

יובל: מתי היא פנתה אלייך?

אורלי: קצת לאחר ההלם הראשוני של הסגר הראשון

יובל: אז יש חיבור מיידי ויש קורונה ויש רצון להתפתח, מה עכשיו? מאיפה מתחילות?

אורלי: התחלנו מחשיבה על קונספט: מה בעינינו חסר ומה יכול לתת מענה לחובבי עיצוב, גם כאלו שידם אינה משגת לרכוש מוצרים בהתאמה אישית. הייתה לי יד חופשית בגיבוש הקולקציה וכל שלב נעשה בשיתוף ובהתייעצות. התחלנו דווקא מהחלק הפרקטי של סוגי מוצרים ורק משם עברתי לשלב העיצוב.

כל אחת הביאה מניסיונה בחיים (בכל זאת מספר שנים לא מבוטל על הכדור הזה) לטובת האתר. שלב העיצוב היה מעניין ומענג, כל רעיון שהתחלתי לעבור עליו התחיל מסקיצה ידנית, עבר לשרטוט והדמיה, ולאחר שהסכמנו שזה המוצר הנכון עברנו לייצור אב־טיפוס שנבחן היטב ברמת הגימור שלו ובדיוק פרטים טכניים ועיצוביים. התהליך כולו ארך מספר חודשים ונעשה תוך כדי התמודדות עם ילדים בבית וניהול העסק הקיים

החלטנו על קטגוריות מוצרים שהרגשתי שאני לא יכולה לתת להם מענה במסגרת וישס גלרי, מכיוון שהם תחת קטגורית מוצרים ״קטנים״ ושמסקרן אותי לפתור אותם בדרך אחרת, וכאלו שאיקו חשבה שיש להם מקום מבחינה מסחרית ועיצובית

יובל: אמרת שהתחלתן בסוגי מוצרים – מה לדוגמה?

אורלי: החלטנו על קטגוריות מוצרים – מדפים, שולחנות סלון, מתלים, ספסלים, שעונים וכו׳ – שהרגשתי שאני לא יכולה לתת להם מענה במסגרת וישס גלרי, מכיוון שהם תחת קטגורית מוצרים ״קטנים״ ושמסקרן אותי לפתור אותם בדרך אחרת, וכאלו שאיקו חשבה שיש להם מקום מבחינה מסחרית ועיצובית.

במשך התהליך נוצר דיוק בין השפה העיצובית לשפת המיתוג שעבר כחוט מקשר בתהליך כולו, כשהשיא הגיע בשלב הצילומים. במסגרת העבודה על האתר בחרנו מוצרים לייבוא שהם המוצרים שאפשר לראות בקטגוריית סטיילינג. המטרה הייתה לתת מענה הכולל את הלבשת המוצר. מתוך זה נולדה הקטגוריה shop the look, שבה אנו מציעות הצעת הגשה שאפשר לרכוש את כל הפריטים בתוכה

יובל: ובאיזה שלב הגיע השם, NERD? ולמה? תסבירי…

אורלי: השם נבחר כקריצה להפוך על הפוך ומתוך הומור, וגם מתוך כבוד והערכה עמוקה לכל החנונים באשר הם, שמייצגים בגאון את הטיפוסים הכי מגניבים שיש 🙂 ובגדול גם איקו וגם אני, למרות שלא בטוח שכך זה נראה, די חנונויות – אוהבות את הפינה שלנו, את השקט שלנו, חובבות טבע והנאות קטנות של החיים

יובל: והכל בזכוכית וברזל מונוכרומטי…

אורלי: אכן כן, השילובים הם בין ברזל לזכוכית, עור, פליז, בדים ושימוש ביכולות הוורסטיליות של הברזל

יובל: למה הכוונה בשימוש ביכולות הוורסטיליות של הברזל?

אורלי: הברזל הוא חומר שאפשר לעבוד אתו במגוון צורות, יש עוביים שונים של חומר, עד רמת דיקוק של מילימטרים, הוא יכול להראות גולמי ותעשייתי מצד אחד ואלגנטי ועדין מצד שני, אפשר לעבוד עם כיפופים מעניינים, חיתוכי לייזר וגימורים שונים של צבע, החל מברזל טבעי דרך שחור מט ועד רשת רחבה של צבעים (אם כי אנחנו בחרנו ללכת על מונוכרומטיות שמעניקה לנו תחושת שקט וניקיון). הקשת רחבה

birds

יובל: שנה לאחר מכן והקורנה מאחורינו (כולנו מקווים…), מה את חושבת עכשיו על ההחלטה להשיק מותג באתר בלי חלל תצוגה? יש מחשבות גם על זה או שאתן דבקות בעולם הדיגיטלי?

אורלי: זאת בהחלט נקודה למחשבה. המטרה הייתה אונליין אך יש הבנה שאם יעלה צורך שכזה ייתכן וזה יהיה השלב הבא. בצילומים רצינו להראות את המוצרים בצורה ברורה כדי להקל על הלקוחות מכיוון שאין חלל תצוגה. למרות זאת, אם יש לקוחות שהנושא חשוב להם והם לא יכולים לרכוש אונליין, הם יכולים להגיע בתיאום מראש למחסן כדי לראות ולחוש את המוצרים

יובל: מה המחירים של המוצרים? ואיך זה ביחס לשוק?

אורלי: הטווח נע בין עשרות שקלים ועד 4,800 ש״ח למוצר היקר ביותר. ביחס למוצרים בעיצוב מוקפד, ייצור כחול לבן ורמת גימור גבוהה, המחירים נגישים גם ביחס לשוק. אגב, כל עיצוב של כל מוצר נעשה תוך כדי התחשבות בעלות המוצר. מוצר שהיה נראה לנו יקר מדי נשאר במגירה

כל עיצוב של כל מוצר נעשה תוך כדי התחשבות בעלות המוצר. מוצר שהיה נראה לנו יקר מדי נשאר במגירה

יובל: מה הלאה? מה התכניות מכאן?

אורלי: המטרה הראשונה היא כמובן חשיפה של האתר ושל המוצרים, להגיע לכמה שיותר אנשים ובתים בארץ ולהוסיף טאץ׳ עיצובי בכל מקום שנוכל. מעבר לכך אנחנו כבר עובדות על מוצרים חדשים שיתווספו לאתר תוך כדי תנועה. כך נוכל להבין מה הלקוחות שלנו מעדיפים ולדייק את האתר עוד ועוד

יובל: יפה! מה עוד? משהו חשוב נוסף להגיד לפני שנפרדים?

אורלי: חשוב להגיד שלמרות השנה הקשוחה שהייתה כאן והמציאות היומיומית המשוגעת שלנו, אנחנו בוחרות לעסוק ביופי ואסתטיקה ולעצב ולייצר בישראל. אין לנו ארץ אחרת 🙂

*כוכבית מייצגת שדות חובה

פורטפוליו באינסטגרם

עקבו אחרינו
מעבר לתוכן מרכזי, לקיצור דרך לחצ/י כפתור ALT + zמעבר לסגיר, לקיצור דרך לחצ/י כפתור ALT + x
Silence is Golden