כל מה שחשוב ויפה
מיטל ויינברג אדר. צילומים: דור שרון
מיטל ויינברג אדר. צילומים: דור שרון

מיטל ויינברג: אני מעצבת את הבגדים שאני אוהבת ללבוש

עם חברות כמו גל גדות ורותם סלע, קריירה בניהול וקולקציה שניה של Omä, המותג המשותף שלה ושל רונן חן, מיטל ויינברג חולמת על מעבר מהשפעה אינסטגרמית להשפעה חברתית

הדבר הראשון שמיטל ויינברג־אדר אומרת לי, הוא שרק אתמול חזרה מחופשה משפחתית ושהיא צריכה עוד רגע כדי להתניע את עצמה. אבל מדובר בהתנעה קצרה, כי ויינברג היא אישה בתנועה מתמדת ושום דבר לא יעצור אותה. וממילא גם העיצובים שלה שואבים את ההשראות שלהם לא פעם ממחוזות החופשה, ריזורטים רחוקים ועוצרי נשימה ברחבי העולם, לצד מראות מחיי היום יום בעיר הגדולה.

שנה אחרי שהשיקה בהצלחה לא מבוטלת את מותג האופנה Omä, יוצאת קולקציה שניה למותג, ובה 55 פריטים, שניתן להתאים וללבוש בשילובים מגוונים. הבגדים של ויינברג מעוצבים בסגנון על־זמני, סופר־נשי, הם מאוד לבישים ומתאימים למנעד רחב של גילאים ומידות, ובעיקר לאקלים הים תיכוני, חם ולח שלנו.

היא מוציאה השנה גרסאות חדשות לפריטים המוצלחים במיוחד מהעונה הקודמת, ובהם חצאית הסרונג שכה מזוהה איתה, חולצות גבריות עשויות בד רך עם חפתים רחבים, חליפת וסט ומכנסי סאטן, שמלות בייסיק, ג׳קטים מבד דקיק ושקוף, קיציים וסקסיים.

סקסי הוא אחד הקווים המנחים של ויינברג, אושיית אופנה ומשפיענית רשת; מהראשונות שהבינו את שפת האינסטגרם, וידעו להפיק מהפלטפורמה את המיטב. אצלה עולמות התוכן, האופנה, הלייף־סטייל והעבודה מתערבבים. היא מנהלת במקביל שלושה חשבונות אינסטגרם – הפרטי שלה, עם יותר מ־46 אלף עוקבים; של המותג שלה אומה; ושל סוכנות המיתוג DMWA, שהיא שותפה בה עם המעצב דקל מימון. המשרד מטפל בכ־30 מותגי אופנה, מזון, איפור וגם חברות גדולות כמו סופרפארם.

OMA, קיץ 2021

״הייתי ילדה טובה, תלמידה שהתעניינה בעיקר במדעים ובריקוד״, היא מחייכת כשהיא מספרת על תחילת הדרך. ״פעמיים בשבוע הייתי נוסעת לחוג בטכניון בחיפה, במסגרת שלמיטב הבנתי הייתה בכלל פרויקט לילדי עיירות פיתוח, אלה שיש להם פוטנציאל לצאת מהשכונה ולהצליח״.

לאחר שהוריה נפרדו עברה לגור בחיפה, ובגיל 14, כשהלכה לתומה ברחוב חיפאי, פגשה סוכן דוגמניות שהציע לה להצטרף אל שורותיו. ויינברג קפצה למים והתחילה קריירת דוגמנות, שניהלה בעצמה.

״ההורים איפשרו, ולא ממש ליוו או התערבו במה שאני עושה״, היא אומרת. ״במבט לאחור אני יכולה לומר שהייתי יותר מפעם אחת על פי התהום, עם כל הסיפורים המוכרים על התחום״. אבל היא ידעה להתנהל והבינה שלקריירת הדוגמנות יש מועד תפוגה, גם אם לא ידעה בדיוק במה היא רוצה לעסוק כשתהיה גדולה. ״הסתובבתי בעולם ונפגשתי עם טובי המעצבים ובתי האופנה. זו הייתה תקופה לגמרי מעצבת״.

בהמשך הלכה ללמוד צילום, עיצוב פנים, עבדה ״פה ושם״, ובין השאר שימשה דוגמנית־מדידות בשנקר. ״ליוויתי סטודנטים בשיעורים וראיתי את כל תהליך בניית הבגד. שם התוודעתי לעולם עיצוב האופנה״. אחרי עוד כמה תפניות וכמה ניסיונות, הגיעה למשרת החלומות – הסטייליסטית הראשית של קסטרו.

״היה מאוד טוב בקסטרו והיה די קשה לעזוב משרת זהב כזו״, אבל אחרי כמה שנים הרגישה שהיא חייבת לעוף. בער בה הרצון להיות עצמאית, להביא את עצמה באופן הכי משוחרר וללא תכתיבים שקיימים בארגון.

OMA, קיץ 2020

השינוי התחולל אחרי לידת שני ילדיה. תחילה היו שיתופי פעולה נקודתיים עם מעצבי אופנה, ואחרי שתי קולקציות קפסולה מוצלחות עם רונן חן, השניים השיקו בשותפות את OMA, בשנת 2020. הקורונה כמובן לא הייתה בתוכנית. קולקציית הביכורים כללה 43 פריטים, המשקפים את סגנונה הייחודי של ויינברג: מינימליזם עם נגיעות של צבע בכתום, אדום, צבע גוף ושחור לבן.

בשותפות העסקית של המותג ויינברג משמשת כקריאייטיב דירקטור, וקבוצת רונן חן מספקת את המומחיות והיציבות. התוכנית השיווקית נשענת על ההצלחה והפריסה שלו ועל הקשרים והנוכחות האינסטגרמית שלה.

birds

בין חברותיה הטובות קשה להתעלם משמות כמו גל גדות, רותם סלע, מלי לוי, מיה דגן ויעל גולדמן פפר. הפאוור־גרופ שנוהגת לבלות יחד בחופשות פוטוגניות, מהמלדיבים ועד פריז, בגרסה משפחתית או בנות לבד, ולא מתביישות לספר (ולהראות).

היא לא מתכחשת לתרומה של החברות והקשרים שלה ליחסי הציבור של המותג, וזה אולי גם פותח דלתות. אבל, היא מדגישה שכל זה לא היה קורה בלי עבודה קשה ומקצועית, ובלי אופנה מצוינת, מוקפדת ונונשלנטית כאחד.

מה מקור השם?

״חיפשתי משהו עם M, האות הראשונה בשם שלי. חשבתי על אום – שבאה מעולמות המדיטציה שאני מתרגלת הרבה – אבל זה נשמע לי טיפה גברי. הוספתי את האות A ויצא OMA, שזה גם סבתא בהרבה שפות. זה התחבר לי ומכאן המשכנו״.

הקולקציה של OMA נמכרת באתר אינטרנט עצמאי ובעוד שש חנויות בלבד של רונן חן. הרעיון לפתוח חנות עצמאית נדחה בינתיים בנסיבות הקורונה, אבל היא כבר יודעת בדיוק איך תראה החנות, וגם הלוקיישן כמעט ברור – היא מתלבטת בין נווה צדק לרחוב שינקין, שנמצא בפריחה מחודשת.

רונן חן X מיטל ויינברג, קיץ 2019. צילום: דודי חסון

רונן חן X מיטל ויינברג, קיץ 2019. צילומים: דודי חסון

מי לובשות את האופנה שלך?

״אני. אני מעצבת את מה שאני אוהבת ולובשת את הבגדים שלי. אני אוהבת נשים חזקות ועוצמתיות ואליהן אני מכוונת. אני חושבת שהאופנה שלי פחות מתאימה לבנות 20, אבל מצד שני, מנעד הגילאים הוא רחב, וכן מדובר באופנה שמתאימה גם לאימהות וגם לבנות שלהן, כל אחת וסגנונה הייחודי והאופן בו היא ׳מחזיקה׳ את הבגד.

״כשאני מסתכלת מי רוכשת ולובשת OMA, אני מבינה שזה מתאים למי שמעריכה איכות, שאוהבת להתלבש, אבל גם יודעת להעריך את האיזון שבין אופנתי לעל־זמני. מדובר בפריטים שיכולים להראות בהם אלגנטיים והכי ׳פיין׳, אבל הם יתאימו גם לחופשה נינוחה על שפת ים״.

ומה השאיפות להמשך?

״תמיד חלמתי לעשות סרט. אני חולמת להיות בימאית קולנוע. ויש לי גם התעוררות מאוד חזקה לכל הנושאים החברתיים. אני ממש רוצה להוביל מהלך חברתי גדול ומתקן. אני כבר עסוקה בכך במעגלים הקרובים שלי, והמטרה היא לעשות משהו גדול יותר״.

מאיפה זה מגיע?

״הקורונה מיקדה אותי. השנה הזו שהיינו ספונים בתוך עצמנו, סייעה לי לחשוב ולדייק בעיקר להבין על מה לשים דגש. הקדשתי מחשבה רבה גם לעולם ולחברה הצרכנית שבה אנחנו חיים, שלא תמיד יש בזה מן החיוב״, היא אומרת. ״אני חוששת שהדברים לא ישתנו כל כך מהר, אבל בדרכי אני מחפשת את הדרך להשפיע ולחבר לדברים שאני אוהבת, שאולי דרכם יבוא גם סוג של תיקון״.

*כוכבית מייצגת שדות חובה

פורטפוליו באינסטגרם

עקבו אחרינו
מעבר לתוכן מרכזי, לקיצור דרך לחצ/י כפתור ALT + zמעבר לסגיר, לקיצור דרך לחצ/י כפתור ALT + x
Silence is Golden