כל מה שחשוב ויפה
אילה צור אדמתי בגלריה פריסקופ
אילה צור אדמתי בגלריה פריסקופ. צילום: מורן קורן גודמן

הרשימה המשותפת // 30.9.2021

רקמה (לא רק מה שחשבתם) בגלריה פריסקופ, וחציים חלומות בבית ביאליק, אביגיל הופקינס בלובי מקום לאמנות, ארכיאולוגיה של העתיד בפארק המיחזור חירייה

רקמה, לא רק מה שחשבתם

20 אמניות ומעצבות משתתפות בתערוכה הקבוצתית שתפתח מחר (1.10) בגלריה פריסקופ, ״רקמה, לא רק מה שחשבתם״ (אוצרת: הדר מקובר מרום). התערוכה עוסקת בקשר המיוחד המתקיים בין אישה לפעולת הרקמה, שמשמש כמטאפורה למקומה של האישה ונע בין המסורתי והביתי לאינסוף אפשרויות החדשות הקיימות בעולם. 

חנה (חני) רוטשילד

חנה (חני) רוטשילד. צילום: רן ארדה

גנית גולדשטיין

גנית גולדשטיין. צילום: מ״ל


משפחת כהן בבית ביאליק

וחציים חלומות״ – תערוכה משפחתית לרות, דני ואסתר כהן (אוצרת: סמדר שפי), שתיפתח מחר (1.10) בבית ביאליק – מחברת בין עבודות אמנות לטקסט האוטוביוגרפי ״ספיח״ של חיים נחמן ביאליק. אסתר, אמנית ותיקה יצרה בשיתוף עם הוריה פרשנות למורשת המשפחתית האישית והקולקטיבית, בשילוב טקסטים שונים של ביאליק.

רות, האם, מציגה לראשונה עבודות שעליהן החלה לעבוד בשנות ה־90, ציורים של מלבנים קטנים ועליהם דגמים צבעוניים חוזרים, מדויקים, צפופים היוצרים מעין רקמה תימנית על נייר. דני האב, בן לקהילה היהודית הכורדית דוברת הארמית, כתב לבקשתה של אסתר מילים הזכורות לו בארמית לפי סדר האלף־בית. אסתר ציירה כל אות ומתחתיה כתבה את שם האות, מילה בארמית ואת תרגומה לעברית כמחווה לאלף־בית שצייר זאב רבן בספר לימוד לקריאת עברית לילדים (של לוין קיפניס). 

אסתר כהן

אסתר כהן

אסתר ורות כהן

אסתר ורות כהן


birds

אביגיל הופקינס בלובי

תערוכת יחיד לאביגיל הופקינס: הגלישה־הגדולה (אוצר: ארנון בן־דרור) תפתח הערב (30.9) בלובי מקום לאמנות. הופקינס מציגה בתערוכה סדרה של עבודות פיסול חדשות העוסקות במתח שבין המושג ״דבר״, אוביקט חסר תכלית, ל״כלי״, אוביקט בעל תכלית מוגדרת.  

אביגיל הופקינס, הגלישה הגדולה


ארכיאולוגיה של העתיד בחירייה

התערוכה ״שפע: ארכיאולוגיה של העתיד״ בפארק המיחזור חירייה (אוצר: עדי יקותיאלי) מציגה ״זבל״ שנחפר והוצא מתוך המזבלה הראשונה של תל אביב, העיר העברית הראשונה. התערוכה היא תוצר של שיתוף פעולה בין חוקרי אקדמיה ואנשי חינוך ואמנות המייצרים יחד תמונה היסטורית, נוסטלגית ומחקרית על תרבות הצריכה המקומית של אותן שנים.  לצד התערוכה יוצגו שלוש עבודות אמנות המגיבות לממצאים שנחפרו ומעלות שאלות לגבי מהותה של חפירה ארכיאולוגית בכלל, ובאתרים ללא אוכלוסיה אנושית בפרט. 

ניהאד דביט, שלא ירבה המלך סוסים לעצמו

ניהאד דביט, שלא ירבה המלך סוסים לעצמו. צילום: ענת סודאי אלאלוף

עמוס אלנבוגן

עמוס אלנבוגן. צילום: ענת סודאי אלאלוף

*כוכבית מייצגת שדות חובה

הוסיפו תגובה

פורטפוליו באינסטגרם

עקבו אחרינו
מעבר לתוכן מרכזי, לקיצור דרך לחצ/י כפתור ALT + zמעבר לסגיר, לקיצור דרך לחצ/י כפתור ALT + x
Silence is Golden