צבע טרי 2021 // עיצוב טרי: שיתופי פעולה מיוחדים
פורטפוליו בשיתוף צבע טרי
מעין בן יונה ותמרה אפרת
מעין בן יונה, היא בוגרת המחלקה לעיצוב קרמי וזכוכית בבצלאל, ותמרה אפרת היא בוגרת המחלקה לעיצוב טקסטיל בשנקר ובעלת תואר שני בעיצוב תעשייתי וטכנולוגיה בבצלאל. כל אחת מהן היא בעלת סטודיו יצירה עצמאי, וביריד צבע טרי הן יציגו שלוש עבודות שנוצרו ״ביחד ולחוד״; עבודה משותפת לצד עבודות שיצרה כל אחת מהן בנפרד.
העבודה של בן יונה מציגה יצורים עשויים מפורצלן, שהעיטורים שבפני שטחם כמו מגיחים מהם החוצה ומקבלים חיים חדשים כישות עצמאית. העבודה של אפרת, ״אמנות דקורטיבית ברוח הזמן״, מבוססת על עיבוד אלגוריתמי, הדפסה תלת־ממדית ויציקת פורצלן של טקסטילים בהשראת הבאוהאוס.
הפרויקט המשותף של השתיים מפגיש את החומרים השונים המזינים את עשייתן, והתפתח תוך חיפוש אחר נקודות הממשק והניגודיות ביניהם: עבודות המשלבות חמר וטקסטיל בהשראת עיטורי גוף ותלבושות שבטיות.
תמרה אפרת. צילומים: דניאל שכטר
מעין בן יונה
נועה פיין ואדם שלוי
נועה פיין ואדם שלוי הם בוגרי המחלקה לעיצוב קרמי וזכוכית בבצלאל, שכל אחד מהם בדרכו יוצר אוביקטים מזכוכית בטכניקות ניפוח. השניים, שמרבים לשתף פעולה, מציגים גם עבודות נפרדות ועבודה משותפת.
פיין מציגה קולקציה חדשה העוסקת בבדידות ונפרדות לעומת אחדות וחיבור, וכוללת כדים שימושיים לצד גופים פיסוליים נאיביים המבוססים על האיורים שמעטרים את הכדים, ״ונשלפו״ מהם תוך הפיכתם לאוביקטים פיסוליים, כעין תקריבים תלת־ממדיים. הכדים והגופים שמונחים לצדם מייצרים קומפוזיציה, שבה כל אובייקט הוא מרכיב במכלול, ובד בבד עומד בפני עצמו.
הקולקציה של שלוי מבוססת על כלי זכוכית המאופיינים בצורניות פשוטה, נקייה וטבעית, ומדמים חלוקי נחל נוזליים בצבעוניות משתנה. הכלים, שכל אחד מהם ייחודי, מאופיינים במופעים משתנים – שקוף, אטום או כשילוב של שקיפות ואטימות, ומדגימים שפה מינימליסטית המדגישה את יופייה ואת איכויותיה של הזכוכית, את ״אמיתותה״ החומרית ואת כנות הטכניקה המסורתית בה נוצרו.
נועה פיין ואדם שלוי. צילום: מיכאל מזרחי
צילום: שייקה איתן
צילום: מיכאל מזרחי
גלריה פריסקופ: סטודיו Bikaku וביאנקה ספריינס
הברזל, החומר המוביל בפריטי הריהוט והאמנות שיוצר סטודיו Bikaku בבעלותם של בני הזוג המעצבים טל וסיאה במושב כליל, והנייר העדין המשמש את האמנית ביאנקה ספריינס ליצירת תבליטים ומרבדים בעלי נפח, המבוססים על פיסות נייר שהיא קורעת בידיה ומדביקה אותן לאחר מכן, ״נפגשים״ בפרויקט Sentiment of Change שאותו הם מציגים במשותף ביריד.
ספריינס וסטודיו ביקאקו חולקים נקודת מוצא משותפת של שימוש בחומרי גלם, האוצרים בתוכם את הטבע ועוברים מהלך עיצובי, אמנותי וטכני, ההופך אותם לאוביקטים המהדהדים אותו ומשמרים את מגע יד האדם שיצרה אותם. החומרים מתמסרים לעבודת היד, ומשתנים במהלכה עד כדי עטית מרקם מתעתע שרק נגיעה בו חושפת את מהותם האמיתית.
הפרויקט המשותף שיצרו ייעודית ליריד חושף מתח המתקיים בין החומרים הכה שונים וטכניקות היצירה שמשמשות בו; השברירי מול הכבד, המלא מול הריק, והעדינות מול המסיביות.
סטודיו Bikaku וביאנקה ספריינס. צילום: סיגל קולטון
צילום: סיאה פרמינגר
זיוה אפשטיין וחן תעוז
חיבור חוצה דורות ותחומים בין שתי מעצבות, חן תעוז וזיוה אפשטיין, המגיעות לעולם העיצוב מרקע שונה, אך חולקות אהבה משותפת למלאכת יד, תוך רצון לשמר אותה מחד, ולהביאה למקום חדשני, מודרני ועכשווי.
תעוז, בוגרת לימודי עיצוב תעשייתי במכללת אורט סינגלובסקי, היא בעלת סטודיו הנושא את שמה בבת ים, שבו היא מעצבת גופי תאורה ופריטי דקור, תוך שילוב עבודת קראפט עם תהליכים תעשייתיים. אפשטיין, בעלת סטודיו נולה במושב מגשימים, היא יוצרת אוטו־דידקטית המונעת מתשוקה לחוטים ולאריגה, שאת כישוריה בתחום רכשה במהלך השנים בלימוד עצמי מעמיק, ובכלל זה אריגה בדואית בלקיה, אריגת איקט ביפן, ואריגת טפסרי בבולגריה.
בעבודתן המשותפת ביריד הן חוקרות את מערכת היחסים שבין הקצוות המנוגדים בעולם שבו אנו חיים ובעולם החומר, כמו גם את השילוב בין מלאכת יד מסורתית לבין תהליכי ייצור חדשניים ותאורת לד עדכנית ברוח הזמן.
יריד צבע טרי
26-21 באוקטובר 2021
הוולודרום הלאומי ע״ש סילבן אדמס, הדר יוסף, תל אביב
קחו חלק בסיורים של פורטפוליו בצבע טרי 2021 >>
זיוה אפשטיין וחן תעוז. צילומים: יניב גבאי
תגובות