כל מה שחשוב ויפה
עדי גרשון. צילום: ארית גורדון
עדי גרשון. צילום: ארית גורדון

הרשימה המשותפת // 6.1.2022

דיסצנזוס במוזיאון תל אביב, בר גנץ וזהר סאלי בפריסקופ, השנה שהייתה בקריקטורות בבית אריאלה, נועה אירוניק ומתן גולן בגלריה רוזנפלד, עדי גרשון בפיקוק ותמיד שתיים בבית אות־המוצר הירושלמי

דיסצנזוס במוזיאון תל־אביב

התערוכה ״דיסצנזוס: חקיקה, תכנון, אדריכלות״ שנפתחה במוזיאון תל־אביב (אוצרת: מאירה יגיד־חיימוביץ׳, אוצרת משנה: הדס יוסיף־און), מציגה תוצרים של מחקר מקיף בתחומי המשפט, תכנון ערים, כלכלה פוליטית, ואדריכלות. שם התערוכה, דיסצנזוס, פירושו אי־הסכמה מתמדת בין ערכים, אינטרסים ותרבויות.

העבודות הוכנו ברובן במיוחד לתערוכה ונוצרו על ידי אדריכלים בשיתוף עם יוצרים מתחומי תקשורת חזותית, אמנות, קולנוע ומוזיקה. הן עוסקות במערכת התכנון הישראלית, המתאפיינת בריכוזיות גבוהה ובהעדפת הצרכים של מערכת הביטחון על פני האג׳נדה האזרחית והמקצועית. התערוכה חושפת מערך של מממשקים בין מערכות על ושחקנים בזירה, ומציגה את הפערים בנקודות המבט של המדינה, העיר והאזרח, תוך שהיא מעלה מידע ציבורי מתוך הכרה בצורך לחשוף את החומרים ולעלות לדיון את העימותים הקורים במרחב הציבורי נדל״ני.

מגדלים צומחים, ערים שוקעות. צילום: עמית צדיק

מגדלים צומחים, ערים שוקעות. צילום: עמית צדיק

מונא חאג יחיא, אלי חרומוב ויובל רוזין, העיר הטובה

מונא חאג יחיא, אלי חרומוב ויובל רוזין, העיר הטובה


בר גנץ וזהר סאלי בפריסקופ

התערוכה הזוגית ״קצה גבול החומר״ של בר גנץ וזהר סאלי תפתח הערב (6.1) בגלריה פריסקופ (אוצר: איילון ערמון). גנץ וסאלי הן בוגרות תוכנית הרזידנסי במחלקה לעיצוב תעשייתי במכון טכנולוגי חולון, שמציעה לבוגרי המחלקה מקום המאפשר להמשיך לחקור פרויקט מהלימודים בתמיכה וליווי של סדנאות המחלקה ועזרה באנשי הסגל האקדמי.

בתערוכה הן מציגות פריטים לבית כל אחת בטכניקה שפיתחה ברזידנסי. גנץ מציגה קולקציה של פריטים המשלבים פיתוח של כיפוף מורכב של ארבעה מוטות עץ יחד, לכדי מוצר אחד‏; סאלי פיתחה טכניקה חדשה לשילוב בין טקסטיל וקרמיקה, המערערות את המראה והתכנות של שני החומרים.

זהר סאלי. צילום: אנטולי רקיניצקי

זהר סאלי. צילום: אנטולי רקיניצקי

בר גנץ. צילום: מירב פלברג

בר גנץ. צילום: מירב פלברג


השנה שהייתה בקריקטורות בבית אריאלה

לאחר הפסקה של כעשור, מחדש איגוד הקריקטוריסטים והקומיקסאים הישראלים את מסורת התערוכה השנתית של חבריו. התערוכה ״2021 השנה שהייתה בקריקטורות״, שנפתחה בבית אריאלה (אוצר: רפי מן; עוזר אוצר: יובל כספי), מציגה 39 קריקטוריסטים.יות וקומיקסאים.יות, מהבכירים בישראל ומכל גווני הקשת הפוליטית. התערוכה כוללת כ־150 עבודות שראו אור במהלך 2021 בעיתונים מודפסים ומקוונים ובמרחבי העולם הדיגיטלי.

המשתתפים.ות: ארנון אבני, עומר אלמליח, עידו אמין, זאב אנגלמאיר, רעות בורץ, עמוס בידרמן, תמר בלומנפלד, אלחנן בן אורי, מושיק גולסט, איתמר דאובה, בוריס דיקרמן, יונתן וקסמן, עופר זנזורי, אילנה זפרן, אסף חנוכה, צח כהן, שלמה כהן, אבי כץ, נעה כץ, בני לוין, מושיק לין, גיא מורד, מיש, נוסקו, ניר מולד/עמוס אלנבוגן, אורי פינק, יותם פישביין, אוריאל פלד, אנדי צ׳אושו, שי צ׳רקה, יעקב קירשן, מישל קישקה, רן קר־פה פרינס, יובל רוביצ׳ק, נמרוד רשף, יעקב שילה, דודי שמאי, יניב שמעוני.

נוסקו, קוסמה

נוסקו, קוסמה

שושקה, גרסת הנאשם

שושקה, גרסת הנאשם


נועה אירוניק ומתן גולן בגלריה רוזנפלד

שתי תערוכות יפתחו הערב (6.1) בגלריה רוזנפלד (אוצרת: מיה פרנקל טנא). התערוכה ״באתי לכבד״ של נועה אירוניק מציגה חיבור בין שיטוטיה במעוז האצולה הבריטית אל המציאות המקומית היום־יומית בישראל שאותה היא מתארת בצבעוניות עזה, בהומור ובשפה ציורית בוטה על גבול הקריקטורה. העבודות מתריסות כנגד דימויי גבריות ישראלית מיליטנטית, חלוצית, מצליחנית־הייטקיסטית, ומבקשות לחגוג את תרבות הקומבינה, את הלגיטימיות להגיע לכל מקום בכפכפים ואת המצ׳ואיזם הלא מתנצל.

בתערוכה ״תנודות מרוסנות״ מציג מתן גולן אוביקטים מוכרים לכאורה, מוצרי צריכה מחיי־היומיום, המופעים כמערך פסלים הנמצא במצב שמתכחש לעובדה שהם דוממים, ערוכים לתנועה, באופן הנוצר מקצבם הפנימי או מהעתיד העומד לקרות.

נועה אירוניק. צילום: מ״ל

נועה אירוניק. צילום: מ״ל

מתן גולן. צילום: מ״ל

מתן גולן. צילום: מ״ל


עדי גרשון בפיקוק

תערוכת היחיד של עדי גרשון ״נתראה בחוץ״ (אוצרת: ארית גורדון) תיפתח מחר (7.1) בפיקוק התל־אביבי. בתקופת הקורונה והסגרים החלה גרשון לייצר דמויות של אנשים ״בשביל למלא את החלל שנוצר״. הדמויות שיצרה בולטות בצבעוניותם ומזכירות מעין קליידסקופ שבו הדמיות כאילו נפגשות אחת עם השניה.

הפיקוק, פאב־מסעדה ידוע ומוכר בתל־אביב, פותח את דלתו או יותר נכון את עמודיו להצגתן של תערוכות יחיד של יוצרים ויוצרות. הראשונה שבהן היא התערוכה של גרשון, שהציגה בעבר כפעולת גרילה עבודות על עמודי המיניבר, בר היין של הפיקוק.

עדי גרשון. צילום: מ״ל

עדי גרשון

עדי גרשון. צילום: מ״ל


תמיד שתיים בבית אות־המוצר הירושלמי

התערוכה ״תמיד שתיים״ שתפתח הערב (6.1) בבית אות־המוצר הירושלמי (אוצרת: מיקי יואלסון), מציגה 15 יוצרים ויוצרות בוגרי בתי ספר לעיצוב ואמנות בארץ מהשנתיים האחרונות, שעבודותיהם קשורות בפרשניות חדשות לדואליות שבשיריו של יהודה עמיחי. בהשתתפות: סנדרה אורס, אריאל ערבות, רעות גמליאל, רחל פרומן, יובל בנבנישתי, שרלוט אביגיל יוטרם כהן, מריה דובגניוק, אביגיל רוביני, לירי ספטון, הללה שיף, דנית דסה, אביגיל ריץ׳, אלון רוטמן, טליה אבישג כהן.

דנית דסה. צילום: יעלי גבריאלי

דנית דסה. צילום: יעלי גבריאלי

טליה אבישג כהן. צילום: יעלי גבריאלי

טליה אבישג כהן. צילום: יעלי גבריאלי

*כוכבית מייצגת שדות חובה

הוסיפו תגובה

מעבר לתוכן מרכזי, לקיצור דרך לחצ/י כפתור ALT + zמעבר לסגיר, לקיצור דרך לחצ/י כפתור ALT + x
Silence is Golden