כל מה שחשוב ויפה
ורדי בוברוב, מתוך התערוכה חוויה #4. צילום: מ״ל
ורדי בוברוב, מתוך התערוכה חוויה #4. צילום: מ״ל

הרשימה המשותפת // 13.1.2022

סיפורים אמיתיים ועבודות על נייר במוזיאון פתח תקווה, דיוי בראל וקרן זלץ בגלריה ביתא בירושלים, מתיה שיק ועירית שטקלמכר בגלריות במחניים וחוויה #4 בגלריה זוזו שבעמק חפר

סיפורים אמיתיים ועבודות על נייר במוזיאון פתח תקווה

במוזיאון פתח תקווה ייפתחו הערב (13.1) תערוכה קבוצתית מתוך עבודות אוסף המוזיאון ״עבודות על נייר״ ושש תערוכות יחיד תחת התמה ״סיפורים אמיתיים״. התערוכות מציפות באופן מודע וביקורתי את האופנים שבהם הסיפור והאמנות מתקשרים למושגים של אמת וזיוף, ממשות ובדיה, הכרה, תעתוע ומה שמעבר.

תערוכת היחיד של כרים אבו־שקרה, ״מה שניצב לנגדי כפנים״ (אוצרת: נטע גל־עצמון) מציגה דיוקנאות, בעיקר עצמיים, הפורסים נראטיב של כאב, סערה וחוסר אפשרות לגעת ב״אני״ אלא דרך ההכרה באחר.
גבי קריכלי ב״שבעה חוקים לחיים״ (אוצרת: אירנה גורדון) עוסק במרחב פיסולי שבו הגבולות בין האמיתי והבדוי, המותר והאסור, המדעי והמדומיין, מטשטשים ומתערבלים במטרה לבחון מהלכים של כוח.

רעיה ברוקנטל ב״פרק חלק״ (אוצרת: אירנה גורדון) בוחנת, באמצעות עבודות רישום, סאונד, שירה ומיצב, את הממשות כמערך היכול להשתנות. נעמה רוט ב״מבוי״ (אוצרת: אירנה גורדון) יוצרת מקום מקביל לחלל ההנצחה שבבית יד לבנים שבקריית המוזאונים המושתת על יצירות אמנות הקיימות בו. שרון אזגי ב״אטלס II״ (אוצרת: אירנה גורדון) מציגה מיצב וידאו־סאונד שבו ניצבת מפת סימנים חזותיים וקוליים המשבשת את תפיסתנו על היקום. רעות אסימיני ב״מיה ואני״ (אוצרת: אירנה גורדון) מציגה 70 עבודות מתוך יומן רישומים שיצרה כתגובה לתקופת הקורונה הנוכחית.

התערוכה הקבוצתית ״עבודות על נייר״ מציגה בפעם הראשונה עבודות מתוך אוסף המוזיאון, זאת לאחר רכישות חדשות שנתרמו לאוסף המוזיאון בנדיבות הקרן על שם אלונה שטיין־מוריה (אוצרת: מיטל מנור).
משתתפים: נלי אגסי, מאיה אטון, הדס חסיד, טגיסט יוסף רון, פיטר יעקב מלץ, יוסי מרק, אבי סבח, שרון פדידה, מיה פרי, מרב קמל וחליל בלבין, ליהי תורג׳מן.

מרב קמל וחליל בלבין. צילום: מ״ל

מרב קמל וחליל בלבין. צילום: מ״ל

גבי קריכלי. צילום: מ״ל

גבי קריכלי. צילום: מ״ל


דיוי בראל וקרן זלץ בגלריה ביתא בירושלים

דיוי בראל וקרן זלץ מציגים בתערוכה זוגית ״הנוף מרהיב עיניים, בלילה קר״, שנפתחה בגלריה ביתא בירושלים (אוצרת: אביטל וכסלר), מחקר על הגלויה הישראלית. הגלויה המוכרת, אובקט קטן, המיוצר בייצור המוני וזול, מאופיינת בצבעוניות מוגזמת ומצולמת על ידי צלם לא ידוע. כשמצידה השני בשורות בודדות מתואר מצב הרוח, היא מקבלת פרשנות חדשה בחלל הגלריה כשהיא מוצגת במיצבי צילום גדולי־ממדים, תוך שיבוש הדימויים המקוריים על מנת להפריע לאידיליה המדומיינת שהגלויות מציגות.

דיוי בראל וקרן זלץ. צילומים: מ״ל

דיוי בראל וקרן זלץ


מתיה שיק ועירית שטקלמכר בגלריות במחניים

שתי תערוכות יפתחו מחר (שישי 14.1) בגלריות במחניים. בתערוכה ״וסובב אל צפון סובב סבב״ מתיה שיק מציגה סדרה של צילומים שהיא מצלמת מהאוויר תוך חיפוש אחר השינויים החלים בטבע. עירית שטקלמכר בוחנת דרך עבודות מחומרים שונים בתערוכה ״היברידיות זה לא רק טויוטה״ את הצמיחה מתוך הרס, כאב או אובדן. היא מבקשת להדגיש את הרגע הצמיחה הרעננה גם ברגעים קשים.

מתיה שיק, ליווי חרישי II. צילום: מ״ל

מתיה שיק, ליווי חרישי II. צילום: מ״ל

עירית שטקלמכר, חממה שחורה. צילום: מ״ל

עירית שטקלמכר, חממה שחורה


חוויה #4 בגלריה זוזו שבעמק חפר

התערוכה חוויה #4, שתפתח מחר (שישי 14.1) בגלריה זוזו שבעמק חפר (אוצרת: רותם ריטוב), מציגה דיאלוג שהוא שיתוף פעולה והחלפת תפקידים בין היוצרים לאוצרת וההפך. החלל שנוצר מתוך דיאלוג מזמין את הקהל להשתתף בניסוי התערוכה, כשהשאלות האם הוא ירצה להיות מבקר אקטיבי או כצופה פאסיבי נשארת פתוחה להחלטתו.

התערוכה מערערת את החוזה הבלתי כתוב בין מבקר בתערוכה לבין מרחב התצוגה, ומציפה את השאלות שהובילו את המהלך האוצרותי של התערוכה: מה זו תערוכה? מהי חווית הביקור בתערוכה? מה תפקיד האוצרת? מה יותר חשוב או יותר מעניין לקהל: ההשתתפות ביצירת העבודות בתערוכה או הצפייה בהן? ואיך כל תהיות אלו יכולות לבוא לידי ביטוי כתערוכה שהיא אירוע חוויתי? משתתפים: ורדי בוברוב, דניאל פלדהקר, צח שיף.

ורדי בוברוב. צילום: מ״ל

ורדי בוברוב. צילום: מ״ל

דניאל פלדהקר. צילום: מ״ל

דניאל פלדהקר. צילום: מ״ל

*כוכבית מייצגת שדות חובה

הוסיפו תגובה

מעבר לתוכן מרכזי, לקיצור דרך לחצ/י כפתור ALT + zמעבר לסגיר, לקיצור דרך לחצ/י כפתור ALT + x
Silence is Golden