כל מה שחשוב ויפה
קסטרו, קולקציית אביב־קיץ 22. צילומים: שרבן לופו
קסטרו, קולקציית אביב־קיץ 22. צילומים: שרבן לופו

קיץ 22 של קסטרו מלא שמחה

״העבר המפואר והעתיד האופנתי של מדינת ישראל״. נוי דרור, המעצבת הראשית של קסטרו, על האתגר לעצב פריטים שילוו אותנו בשגרת החיים החדשה, עם קולקציה רעננה שיוצרת תחושה של התחדשות

קסטרו מנסים להחזיר עטרה ליושנה וברוח התקופה קיימו הבוקר (יום שני) תצוגת אופנה מינימליסטית שבה הוצגה קולקציית קיץ 22 של שלוש קבוצות האופנה של המותג: נשים, גברים וילדים. בחברה בחרו להציג את הקולקציה לא עם דוגמנים, כי עם בפורמט של תערוכה, על גבי מתלים מעוצבים שעליהם פוזרה מרבית הקולקציה שתימכר ברשת בהדרגה עד לסוף חודש ספטמבר.

קיומה של תצוגת אופנה, ממש בשלב שבו אנו נפרדים מהגל החמישי של הקורונה, עוררה התרגשות ובעיקר הפיחה תחושה של חזרה לחיים. זאת קולקציה ראשונה שכולה פרי יצירה של הסטודיו החדש, שבראשו עומדת נוי דרור שנכנסה לתפקידה לפני כשנה וחצי, בשיא מגפת הקורונה.

לצד הקולקציה שעליה היא חתומה במלואה, דרור אומרת בחיוך שעם הכניסה לתפקיד היא היתה עסוקה בעיקר בלהתארגן ולארגן את המצב שאליו נקלעו. ״בהמשך ילדתי את הילד השני שלי ולא ממש יצאתי לחופשת לידה״, היא מחייכת. ״כשנכנסתי לעבודה הייתי לבד בסטודיו, כולם עבדו מהבית, זה באמת היה משהו כביכול בלתי אפשרי״.

דרור (33) מגיעה לקסטרו אחרי חמש שנים שבהן עבדה ברשת פקטורי 54 כקניינית ראשית של בתי אופנה יוקרתיים המיובאים על ידי הרשת. בתפקידה הנוכחי היא מנהלת קרוב ל־30 אנשי צוות (בהם שלושה מעצבים ראשיים לתחומי הנשים, הגברים והילדים), מעצבי סטודיו ומעצבים גרפיים. המטרה שלה, היא אומרת, להחזיר את קסטרו לקדמת הבמה תוך יצירת שפה, אחידות וזהות מותגית לשלושת התחומים.

איך מעצבים קולקציה חדשה תוך כדי קורונה ובמהלך התקופה שעברנו?

״אי אפשר שלא לציין את ההשפעה של הקורנה על עולם האופנה – שינוי מגמה בטרנדים, ביקושים שהשתנו, השהייה הממושכת בבתים – שהביאו לקדמת הבמה את הטרנד שכולנו אימצנו, stay home style. היינו צריכים להתאים את עצמנו לכל אלו תוך כדי תנועה״.

ספרי לי על הקולקציה החדשה?

״בקיץ 22 אנחנו חוזרים ל־joyful expression. החזרה למסעדות, למשרדים ולסוג של שגרה הובילה אותנו להתמקד בצבעים מרעננים ובאווירה קיצית, אל מול הנוחות הלא מתפשרת שכולנו נהנו ממנה בתקופת הקורנה. התשוקה החדשה לחופש, להתלבש ולצאת שוב, אל מול השמירה על אורך חיים חדש, בין השאר הקפדה על איכות אל מול כמות, הובילו אותנו לעצב פריטים שילוו אותנו בשגרת החיים החדשה״.

כך, בקולקציית הנשים החדשה הגדירו המעצבים את התנאים שלהם לאופנתיות ואלגנטיות יומיומית. החוויה ההוליסטית של הלקוחה בחנות הייתה אבן דרך בחשיבה על בניית הקולקציה. מושג ה־joyful הוביל את המעצבים שהעזו בצבעוניות מרעננת, בשילובי דפוסים וגזרות עכשווית.

קולקציית הקיץ של הנשים מורכבת מקבוצות צבע דומיננטיות: קבוצת ה־BRIGHT – קולקציה בצבעוניות נועזת בשילוב צבעים ניטרליים – מאגדת פרטים קלאסיים בצבעוניות נועזת לאישה המודרנית. קבוצת BLACK &WHITE – קולקציה נשית ואלגנטית הכוללת את פרטי המאסט־האב למלתחה הנשית, עם מינון מדויק של סקסיות, תחכום לצד נינוחות לא מתפשר.

קולקציית הג׳ינס הנשית מתחדשת בגזרת אסתר – פלייר ג׳ינס שמגיעים בשני אורכים – הלונג והקיק שאורכו 7/8 ובמגוון חומרים ושטיפות, הרכבי בדים שמחמיאים לגוף הנשי, מחבקים ואוספים. הצבע הלבן בקטגוריית הג׳ינס מתחזק ומאפיין אווירת קיץ. בקסטרו מבקשים לציין שהעונה הרחיבו את טווח המידות בג׳ינסים והם מוצעים במרבית מהדגמים במידות 32 ועד 46. הכוונה להציע את קולקציית הג׳ינס כולה בטווח מידות זה.

לקראת פסח יציגו בקולקציית הנשים עוד שתי קבוצות צבע מרכזיות. הראשונה ברוח חופשת הקיץ האיטלקי – שילובים של לבן ואדום לצד תכלת, שיכללו פריטי ריזורט לצד קולקציית אקססוריז: כובעי קש, תיקים עשוים חוט רפייה, חגורות וקולקציית בגדי ים. הקולקציה השנייה שתוצג לחג, בצבעי הסגול צהוב שמשדרת נאיביות ונשיות עדינה עם קריצה לטרנד הרטרו המתחדש. בקבוצה הזו מוצעים פריטים עשויים מבד שיפון מודפס, חליפות קלאסיות מבד פשתן, שילוב פרינטים עדינים לצד פרטי קולור־בלו בצבעים עזים של סגול וצהוב.

במותג קסטרו־מן הושם העונה דגש על צבעי השחור־לבן לצד נגיעות צבעים אופטימיים של צהוב, ורוד וירוק, בשילוב גוונים טבעיים של בז׳ ולבן. החומריות הרחבה, מבדי לייקרה ועד פשתנים טבעיים, מקנים אופציות לבוש מלוק קז׳ואל לצד לוק סמארט כמו גם קו מחוייט. גם בקולקציית הגברים יציגו לקראת הפסח קולקציה באווירת חופש איטלקי בגוונים טבעיים, חולצות עשוית בד פשתן, ג׳ינסים בשטיפה בהירה במראה נינוח. טרנד הקולג׳ האמריקאי שמציג מראה צעיר, צבעוני ומודפס ייכנס בהמשך העונה. בקולקציית הג׳ינס הגברי מוצעות מגוון גזרות, חומרים, בדים ושטיפות, וכלולים בה דגמי ה־CORE שמתחדשים בשטיפות חדשות.

בהמשך לקולקציה הנשית ואזכורי צבעוניות מהקולקציה הגברית, גם הילדים מתעסקים במושג Joyful עם קולקציה שבודקת את גבולות הצבע והשיוך המגדרי של ״ורוד לבנות וכחול לבנים״. הקולקציה לילדים עשויה כותנות אורגניות, בדים ממוחזרים וחומרים המיוצרים בתהליכים אקולוגיים, צבעוניות טבעית בדים רכים במגע נעים, טטרות, בדי וופל וריבים.

לצד חליפות הגן הרחיבו בקסטרו את קולקציית הבייסיק שמבוססת על צבעוניות עונתית ומאפשרת אופציות מיקס אנד מאץ׳ בין חלקים עליונים לתחתונים במחירים אטרקטיביים. בקולקציית הג׳ינס לילדים מוצעות גזרת הסקיני וה־MOM. העונה חודשו גזרות ושטיפות, ומוצעות גזרות רחוקות מהגוף כמו באגי ובלון.

מה התובנות שלך אחרי שנה וחצי בקסטרו?

״אני עסוקה ביצירת טון ונקודות מממשק לכל הקולקציות. אני משתדלת שנדבר באותה שפה, באותם בדים. אבל חשוב לזכור שהגבר הישראלי שונה בהעדפות האופנתיות מהאישה הישראלית ולכן נדרשת לכך תשומת לב מיוחדת. גם בקולקציית הילדים השתדלנו השנה לפשט יותר את הדברים ואנחנו מציעים היום קולקציית מארזים שמקלה מאד על הקנייה״.

את אחראית להלבשה של נשים גברים וילדים מה ההבדלים שאת רואה בין המינים?

״נשים הן הקונות הראשיות גם באינטרנט הן קונות הרבה יותר מהגברים. אבל חשוב לזכור שהן קונות גם עבור הילדים״.

כמה דגמים מעוצבים לקולקציה כזו?

״למעלה מ־1,000. וליתר דיוק 1,000 דגמים שונים, לפני צבעים שונים ודומה. הדגמים יושקו כדרופים לאורך העונה כולה ועד תקופת חגי תשרי״.

ומה החזון שלך?

קסטרו מבחינתי הוא לא עוד מותג, הוא העבר המפואר והעתיד האופנתי של מדינת ישראל. אני היום חלק מהמותג הישראלי הזה, לגמרי חלק ממשפחת קסטרו והמטרה שלי להמשיך ולהוביל באמצעותו את ענף האופנה קדימה״.

birds

*כוכבית מייצגת שדות חובה

תגובה אחת

  1. רוני

    מינון מדויק של סקסיות, תחכום לצד נינוחות לא מתפשר – כלומר סמרטוטים סינתטיים שנתפרו בסדנת יזע בסין על ידי ילדות שמרוויחות דולר ליום.

Comments are closed.

הוסיפו תגובה
מעבר לתוכן מרכזי, לקיצור דרך לחצ/י כפתור ALT + zמעבר לסגיר, לקיצור דרך לחצ/י כפתור ALT + x
Silence is Golden