כל מה שחשוב ויפה
ג'ניפר אבסירה וליאן דונאדה. צילום: מ"ל
ג'ניפר אבסירה וליאן דונאדה. צילום: מ"ל

הרשימה המשותפת // 10.3.2022

תערוכות חדשות במרכז לאמנות דיגיטלית בחולון, ג׳ניפר אבסירה וליאן דונאדה במכון הצרפתי, רועי רוזן בגלריה רוזנפלד, יעל מאירי בגלריה במכללת אורנים, השוטרת אז־אולי במעמותה

תערוכות חדשות במרכז לאמנות דיגיטלית בחולון

שתי תערוכות חדשות יפתחו בשבת (12.3) במרכז לאמנות דיגיטלית בחולון. התערוכה ״לשהות עם השאלה״ (אוצר: מאיר טאטי) מתבוננת על החיים מתחילת המגיפה, על ידי עבודות המבטאות את הרצון הפנימי של בני־האדם לחזור למציאות הגיונית ומוכרת, אל מול היכולת להמשיך הלאה בתוך הלא נודע ולחיות עם השאלה מבלי לנסות לפתור, לעקוף או לנצח אותה.

התערוכה ״שרף אורנים״ שתיפתח בחלל הפרויקטים של המרכז (אוצרת: נגה רוזמן), עוסקת במסורת הישראלית של פיקניק משפחתי ביערות האורנים. האמנים בתערוכה מתייחסים לבילוי זה מנקודות מבט שונות, ויחד יוצרים סט לסצנה המשפחתית. הדיאלוג ביניהם מייצר תפאורה כנה שמאפשרת בחינה מעמיקה של הדימוי הישראלי והמשפחתי, ושל החוויה האישית.

משתתפים.ות: איתן בן־משה, גיא דוביוס, דגלאס פולסון, דנה ונציה, מוטי מזרחי, מרקוס קואטס, פיי שפירו, קימ טייטלבאום, ריקי אלקיים, שגית מזמר, ארז אוזן, תמר אוסטרהוף.

ריקי אלקיים, מתוך התערוכה לשהות עם שאלה. צילום: מ"ל

ריקי אלקיים, מתוך התערוכה לשהות עם שאלה. צילום: מ"ל

ארז אוזן, מתוך התערוכה שרף אורנים. צילום: מ"ל


ג׳ניפר אבסירה וליאן דונאדה במכון הצרפתי

התערוכה ״התיירות שלנו״ שתפתח הערב במכון הצרפתי בתל־אביב, מציגה סדרת צילומים מאויירים של האמנית הצרפתיה־ישראלית ג׳ניפר אבסירה והבמאי הצרפתי וליאן דונאדה. בתערוכה מוצגים צילומי אדריכלות, שעל פניהם מצוירים שלושה קווים בצבעי־יסוד המסתירים את אבסירה חשופת החזה. העירום החריג צץ בהפתעה ומשבש את ההקשרים בין הצילום ״התיירותי״ למבנים האדריכליים המודרניים שמתגלים בצילומים בתערוכה במלוא הדרם. הסיטואציה המשעשעת מעלה שאלות לגבי הדברים יחד וכל אחד לחוד, ומוציאה את הכל לרגע מכלל שליטה והבנה.

ג'ניפר אבסירה וליאן דונאדה. צילום: מ"ל

ג׳ניפר אבסירה וליאן דונאדה. צילום: מ״ל


רועי רוזן בגלריה רוזנפלד

התערוכה "קפקא לקטנים" של רועי רוזן תפתח הערב (10.3) בגלריה רוזנפלד (אוצרת: מיה פרנקל טנא). בתערוכה יוצג סרט באורך מלא שמשלב קומדיה מוזיקלית, אנימציה ודרמה. העלילה מתרחשת באולפן טלוויזיה פנטסטי וצבעוני המכונה ״בית הסיפורים הקסום״,ש בו מצטלמת סדרה המבקשת לעבד את יצירותיו של קפקא עבור הגיל הרך.

רועי רוזן. צילום: מ"ל

רועי רוזן. צילום: מ״ל


יעל מאירי בגלריה במכללת אורנים

התערוכה ״לקחת אויר ולהימנע מהשמש״ של יעל מאירי, שנפתחה בגלריה במכללת אורנים (אוצרת: אורית בולגרו), עוקבת אחרי הדמיון שבין חלל הגלריה לבין גנים בוטניים. שני המרחבים נועדו לראווה ולהצגתה של אסתטיקה: שניהם עוסקים באיסוף, תיוג, קטלוג, שימור ומיון מדעי, ומציגים את ממצאיהם באופן אותנטי לקהל המבקרים. שני המרחבים הם לתרבות הפנאי: בעוד שהאחד נתפס כמקום חי, השני נתפס כמוזילאום.

יעל מאירי. צילום: מ"ל

יעל מאירי


השוטרת אז-אולי במעמותה

"ירושלים היא גם לב, והיא אובחנה עם הפרעת קשב, אל הלב… משטרת ישר־אל הלב בוחרת לחקור את הנושא ולבחון כוונות ופעולות שאפשר ללמוד יחד כדי לעזור לה להירפא״
(השוטרת אז־אולי, שם משפחה: יהיה יותר טוב) מתוך תערוכה חדשה שתפתח מחר (11.3) במרכז לאמנות ומחקר מעמותה בבית הנסן (אוצרים: קבוצת סלה־מנקה).

בתערוכה מתועדת הפעולה האמנותית של ״השוטרת אז-אולי״, שוטרת־ליצנית שפועלת משנת 2020 במרחב ירושלים עד היום הזה. המפקדה של השוטרת אז־אולי תכלול מרכז תיעוד וחקירה עצמית של משטרת ישר־אל, הלב הפתוח של הציבור הרחב, ובתוכו סרטים, צילומים, טקסטים, דו״חות ע״א** (דו״ח= דיון וחשיבה, ע״א= על אהבה) וחומרים נוספים.

השוטרת אז-אולי. צילום: אורנה נאור

השוטרת אז-אולי. צילום: אורנה נאור

השוטרת אז-אולי. צילום: מתן גולן

השוטרת אז-אולי. צילום: מתן גולן

*כוכבית מייצגת שדות חובה

מעבר לתוכן מרכזי, לקיצור דרך לחצ/י כפתור ALT + zמעבר לסגיר, לקיצור דרך לחצ/י כפתור ALT + x
Silence is Golden