כל מה שחשוב ויפה
ענת פרופר גולדנברג, שיר הנשים המחכות. צילומים: עומר מסינגר
ענת פרופר גולדנברג, שיר הנשים המחכות. צילומים: עומר מסינגר

״שיר הנשים המחכות״ בגלריה בארי

פורטפוליו Promotion: בתערוכת יחיד חדשה בגלריה בארי מציגה ענת פרופר גולדנברג מיצב וידיאו, שבמסגרתו היא מייצרת טקס פולחני נשי

בתערוכת היחיד החדשה שלה בגלריה בארי, ״שיר הנשים המחכות״ (אוצרת: זיוה ילין), מציגה האמנית ענת פרופר גולדנברג מיצב וידיאו המתעד פרפורמנס שצילמה וערכה באזור שבו פועלת הגלריה. פרופר גולדנברג בחרה לערוך ולצלם את הפרפורמנס שלה בשדה חיטה, באזור מתחם התחמושת שבין נחאביר, בארי הישנה, לבין מפעל הגפרית הנטוש,שני ק״מ מערבית לקיבוץ בארי ובמרחק שלושה ק״מ מהעיר עזה. זהו שדה שקט ופסטורלי, טעון היסטוריה מקומית, שידע מלחמות רבות, שיגורי טילים מעזה ושריפות מדי קיץ.

הפרפורמנס מתבצע על ידה כשהיא לבושה בשמלה כהה ומטפחת, חגורה סינר מנחושת מרוקעת בעלת עיטורים רקומים מעשה ידיה. היא צועדת במרחבי השדה, מחככת ידיה זו בזו  בתנועה סיזיפית אין־סופית, תוך שהיא צועדת במעגלים, יחפה, ורגליה משתפשפות ונפצעות מרגבי האדמה והאבנים.

ברקע בוקע הסאונד של קולה של האמנית, החוזרת ומדקלמת באיטיות ובתשומת לב לכל מילה את שירו של יאיר לפיד ״שיר אהובת הספן״. לפיד כתב את השיר בהשפעת ספרו של ג׳ורג׳ אמאדו, ״ים המוות״, רומן המתרחש על רקע חיי הספנים והדייגים ברציפי הנמל של באייה, בברזיל. הוא מתאר את גורלן של נשות הימאים, שנגזר עליהן לחכות בחשש לשוב יקיריהן מהים.

ואצלנו – מי היא האישה המחכה, הנשכחת? למי היא מחכה? לאהובה שלא ישוב מהקרב? לבנה שנשלח למלחמה בעזה? עד מתי היא תחכה בסבלנות שהרע מכל יקרה? האישה מופיעה בכל מסך בגלריה מכיוון אחר, ומבלי משים מכפילה עצמה והופכת לנשים. פעם מימין ופעם משמאל או ממרכז השדה הרחוק, מתקרבת למולנו ומייצרת טקס פולחני נשי, ציפייה מורטת עצבים ועיסוק בשכול.


ענת פרופר גולדנברג | שיר הנשים המחכות
אוצרת: זיוה ילין
הגלריה בבארי
פתיחה: 1.4 בשעה 19:00. באירוע הפתיחה תוצג עבודת הפרפורמנס Tempered Breath
שיח גלריה והשקת קטלוג: 23.4 בשעה 11:00
נעילה: 30.4

birds

*כוכבית מייצגת שדות חובה

מעבר לתוכן מרכזי, לקיצור דרך לחצ/י כפתור ALT + zמעבר לסגיר, לקיצור דרך לחצ/י כפתור ALT + x
Silence is Golden