כל מה שחשוב ויפה
עירית אבא וגבי קלזמר, מדף; גלריה הקוביה. צילום: מ״ל
עירית אבא וגבי קלזמר, מדף; גלריה הקוביה. צילום: מ״ל

הרשימה המשותפת // 14.4.22

עירית אבא, גבי קלזמר ואסנת ריצ׳מן בקוביה; רקפת וינר עומר ברו ארט; אוסף פיליפ כהן באחד העם 9; אמנות עכשווית במוזיאון ת״א; באמצע בהוראס ריכטר; תערוכות חוצות בפארק המסילה ובתחנה; אורי קלוס בברוורמן; פופ־אפ גרפיטי ביד אליהו

עירית אבא, גבי קלזמר ואסתר ריצ׳מן בגלריה הקוביה

בגלריה הקוביה בירושלים מוצגות שתי תערוכות חדשות. הראשונה, ״מדף״ – תערוכה זוגית משותפת לעירית אבא וגבי קלזמר (אוצר: דן אורימיאן). בתערוכה מממשים אבא וקלזמר חברות רבת שנים שהחלה עוד בתקופת לימודיהם בבצלאל של תחילת שנות ה־70 וממשיכה עד היום. השניים חוברים יחד לתצוגת תכלית מהודקת של חומר וצבע, כד וציור, זה לצד זה על המדף במשמעת ואסטרטגיית הצבה ברורה: כד – ציור – כד.

השנייה, ״תצורות״ – תערוכת יחיד לאסנת ריצ׳מן (אוצרת: אוצרת: רחלי רוטמן גרג׳י) שבה היא מציגה מקבץ עבודות חדשות, כולן תוצר של דיאלוג חומרי המבקש מהצופה לצאת למסע אסוציאטיבי בין מרקמים, שכבות סלע, קרקעות ונופים. ריצ׳מן משתמשת באדמה כדי לדבר בשפת האדמה, שפה שמורכבת מרבדים, תוואים ופני שטח, שיש בה התייחסות לטמפרטורה והשלכותיה הבאות לידי ביטוי ברתיחה, בעבוע וקפיאה לבנה ופורצלנית.

אסנת ריצ׳מן. צילום: איל גרניט

אסנת ריצ׳מן. צילום: איל גרניט

גבי קלזמר. צילום: נועה בכנר

גבי קלזמר. צילום: נועה בכנר

עירית אבא. צילום: נועה בכנר

עירית אבא. צילום: נועה בכנר


רקפת וינר עומר בגלריה רו־ארט

הערב (14.4) תפתח בגלריה רו־ארט ״זיעת זהב״, תערוכת היחיד של רקפת וינר עומר (אוצרת: שלומית ברויר). וינר עומר תציג ציור מונומנטלי בודד, שנעשה במיוחד בהתאם למידותיו של חלל הגלריה, בגודל שלושה על שמונה מטרים.

הציור מורכב מ־13 חלקים, שבאמצעותם מציעה וינר עומר כוריאוגרפיה אופקית (גם אם לא לינארית) בשאלת התגלגלות הזמן בציור. גדמי רפאים של סוסים, עגלות, יצולים וכיוצא בזה אינם אלא כלי לזימונה של תנועה מעגלית, שתחילתה נעוצה בסופה וסופה בתחילתה, והיא כופה התקדמות לפנים ובה בעת הליכה לאחור לעיון חוזר במתרחש.

רקפת וינר עומר. צילום: עודד לבל

רקפת וינר עומר. צילום: עודד לבל

רקפת וינר עומר. צילום: עודד לבל

רקפת וינר עומר. צילום: עודד לבל


אוסף פיליפ כהן באחד העם 9

בגלריה אחד העם 9 של המחלקה לאמנות של סמינר הקיבוצים מוצגת ״מחוות״ – תערוכת קבוצתית מאוספו הפרטי של האספן פיליפ כהן (אוצרת: דרורית גור אריה). האוסף כולל אמנים מרכזיים בסצנת האמנות הבינלאומית בעשורים האחרונים, בהם אמנים צרפתים, בריטים, אמריקאים ועוד. התערוכה מבקשת להתבונן במחוות מסוגים שונים – מחוות של אמן אחד ביחס לעבודתו של אמן אחר וביחס למרחב האמנותי המודרניסטי והעכשווי כמו המוזיאון, הגלריה, שוק האמנות ואף מחוות לאספן עצמו.

מחווה למרסל דושן של האמן הנס פטר פלדמן. צילום: אוסף פיליפ כהן

מחווה למרסל דושן של האמן הנס פטר פלדמן. צילום: אוסף פיליפ כהן

לואיס לאור

לואיס לאור


על הקצה במוזיאון תל אביב

מוזיאון תל אביב חוגג השנה 90 שנים להיווסדו. זו הזדמנות לחשוב על משמעותם של אוספי האמנות שהצטברו בו כמו תל במהלך שנות קיומו, ועל נגיעתם לחיינו. התערוכה ״על הקצה״ (אוצרת: מירה לפידות) מציגה מקצת מהיצירות שניתנו לאחרונה (במתנה או שאילה ארוכת טווח) לאוסף האמנות העכשווית הבינלאומית של המוזיאון. על אף שהעבודות נוצרו בזמנים שונים, בידי אמניות ואמנים בעלי השקפה ואופני פעולה שונים בתכלית, מה שעושה אותן לעכשוויות הוא העכשיו שלנו, שמטעין אותן במשמעויות חדשות.

נג׳ידקה אקונילי קרוסבי. צילום: גלריה ויקטוריה מירו, לונדון

נג׳ידקה אקונילי קרוסבי. צילום: גלריה ויקטוריה מירו, לונדון

רייצ׳ל וייטריד. צילום: גלריה לורין אגוסטין

רייצ׳ל וייטריד. צילום: גלריה לורין אגוסטין


באמצע בגלריה הוראס ריכטר

בגלריה הוראס ריכטר ביפו מוצגת ״באמצע״ – תערוכת האמצע השנתית של המחלקה לעיצוב תעשייתי במכון טכנולוגי חולון. הסטודנטים במחלקה, שבראשה עומד עופר זיק, הם אלה שאמונים על כל תהליכי תכנון והפקת התערוכה: הבנייה, האוצרות, וכמובן העבודות המוצגים (תחת הנחייתו של שיר אתר, מרצה במחלקה). בשונה מתערוכת סוף השנה, בתערוכה זו מוצגות עבודות של סטודנטים ממגוון קורסים לאורך כל שנות התואר, במגוון נושאים; לדוגמה: צעצועי פיזיותרפיה, מגביר סאונד ותבנית לעוגיות. במסגרת התערוכה תפעל גם חנות סטודנטים שתציע מגוון רחב מהעבודות המוצגות למכירה.

עמר לוי. צילום: מ״ל

עמר לוי. צילום: מ״ל

שיראזי יועד. צילום: מ״ל

שיראזי יועד. צילום: מ״ל


אין כניסה בפארק המסילה ובמתחם התחנה

בפארק המסילה ובמתחם התחנה הסמוך לו מוצגת תערוכת חוצות קבוצתית שהיא יוזמה משותפת של גלריית 3X3 – גלריית חלונות לאמנות חברתית – ומרכז אדמונד דה רוטשילד (אוצרות: מיכל שפירא וליהי גרסטנר). בתערוכה מוצגות עבודות של מעצבים ומעצבות בוגרי בתי הספר לעיצוב בשנים האחרונות, על גבי קירות בניינים, חומות עירוניות ועוד. נקודות מבטם של המעצבים.ות מאפשרות שיטוט בעולם של תחושות ורגשות המתקיים בטווח שבין הפיזי לווירטואלי, הפרטי למשותף והאינטימי לחושפני.

מיכאל צור

מיכאל צור

אפי קישון

אפי קישון


birds

אורי קלוס ותערוכה קבוצתית בגלריה ברוורמן

בגלריה ברוורמן מוצגות שתי תערוכות חדשות (אוצרת: עדי גורה). הראשונה, ״פרקים״ – תערוכת יחיד ראשונה לאמן אורי קלוס, שמציג סדרה של ציורי שמן ואקריליק על בד, שבהם הוא מתבונן על חפץ נתון ומעבד אותו בתהליכי דיגיטציה עד לכדי התנתקות ממשמעותו הראשיתית והפונקציונלית. קלוס חוקר את המתח שבין מפורק לשלם באמצעות פיצול הצורות עד לכדי דימוי חדש, שמהדהד את עולמות הקוביזם. עבודותיו מבטאות את החיץ שבינו לבין המציאות המשתנה תדיר, המושפעת מפיתוחים דיגיטליים כדוגמת בינה מלאכותית.

התערוכה השנייה, EXPRESSION OBSESSION CONNECTION, תערוכה קבוצתית שבה מוצגות עבודות של אמנים.ות ישראליים ובינלאומיים המציגים סדרת עבודות שעוסקת בייצוגים של גוף באמצעות ריבוי נקודות מבט, צבע ומדיומים.

אורי קלוס

אורי קלוס

אורי קלוס

אורי קלוס


פופ־אפ גרפיטי ביד אליהו

ברחוב לוחמי גליפולי בשכונת יד אליהו בתל אביב תוצג בימים ראשון עד שלישי (17-19.4) תערוכת הפופ־אפ גרפיטי ״מג׳נדה״. התערוכה היא יוזמה של חברת הנדל״ן YBOX, שעתידה לבנות בניין חדש במסגרת התחדשות עירונית במקום הבניין הקיים במקום. רגע לפני ההריסה הזמינה החברה כ־50 אמנים.ות גרפיטי מרחבי הארץ לייצר עבודות מותאמות למבנה הבניין, ובכך להעניק למבקרים הצצה לעולם שבין פנטזיה למציאות.

KOOL K. צילום: אביעד דדון

KOOL K. צילום: אביעד דדון

SORIE. צילום: אביעד דדון

SORIE. צילום: אביעד דדון

*כוכבית מייצגת שדות חובה

מעבר לתוכן מרכזי, לקיצור דרך לחצ/י כפתור ALT + zמעבר לסגיר, לקיצור דרך לחצ/י כפתור ALT + x
Silence is Golden