כל מה שחשוב ויפה
החנות החדשה של מירית רודריג בהרצליה. צילומים: זיו טולדנו
החנות החדשה של מירית רודריג בהרצליה. צילומים: זיו טולדנו

מירית רודריג: לא היה יום בחיים שלי שלא חשבתי עיצוב. לא נחתי לרגע

עם חנות שנייה למותג שלה בהרצליה וקולקציה בהשראת אריק איינשטיין, מעצבת האופנה מירית רודריג מסבירה למה באמצעות מותג משלה היא מצליחה לחיות את השטח, ומדוע הצבע האדום בולט בעיצוביה החדשים

החנות החדשה של מעצבת האופנה מירית רודריג ברחוב אריק איינשטיין בהרצליה היא בהירה ומוארת. כמו החנות הראשונה שלה בשדרות רוטשילד 1 בתל אביב, גם היא משדרת איכות ואנינות טעם. ״החנות הראשונה נפתחה ערב הסגר הראשון של תחילת המגיפה, נגד כל הסיכויים״, היא משחזרת. אלה היו שנתיים מטורפות, רכבת הרים. החנות היתה אמורה להיות חנות לתיירים, חנות שבה אוכל לשמור על קשר עם הלקוחות של ׳רזילי׳ שהיו מגיעות במיוחד בשביל המוצרים שעיצבתי עבור המותג. ואז המציאות השתנתה בן לילה״.

החנות החדשה, ששטחה 150 מ״ר, היא המרכז והלב של האופרציה כולה. היא נפתחה בשותפות מלאה עם יאיר רזילי, מי שהיה הבעלים של רשת רזילי, שרודריג היתה מעצבת הבית שלהם, עד לפני שנתיים וחצי – אז נרכשה על ידי קבוצת אינטר ג׳ינס (יבואנית אדידס ומי שמפעילה את הרשתות ריפליי, סטיב מאדן ו־NYOU). הקבוצה ממשיכה להפעיל את רשת רזילי, בשינוי קל של תמהיל המוצרים.

המצב שלי ברזילי היה משול לשף שלא ראה אף פעם את הקהל שטועם את האוכל שלו. הייתי ניזונה אז בעיקר מדוחות מכירה. מה שעבד עיביתי ועיצבתי ממנו עוד

״אנחנו מכירים מספיק שנים ויודעים לעבוד היטב יחד״, אומר יאיר רזילי, שמצטרף לפגישה. ״אנחנו מבינים את היתרונות האחד של השניה. ההצטרפות שלי כשותף אסטרטגי היא טבעית ומתוך כוונה לבסס ולקדם את המותג בהבט המסחרי. אני איש של מסחר ומכירות, מירית היא מעצבת אופנה. יחד ננסה ליישם את החוזקים השונים של שנינו כדי לקדם את המותג MR  – מירית רודריג״.

תחזרו להיות רשת?

״לא נחזור להיות רשת״, אומר רזילי. ״החנות בהרצליה היא החנות המרכזית, לצד החנות בתל אביב. לא ניכנס לקניונים, אני מאמין בהתעוררות של קניות ברחובות. החנות הזו – במיקום ובמחיר שלה, בהשוואה לקניונים – איפשרה לנו להגשים ולממש את הכיוון והאסטרטגיה החדשים שלנו״.

החנות החדשה בהרצליה. צילומים: זיו טולדנו

החנות החדשה בהרצליה. צילומים: זיו טולדנו

מירית רודריג. צילום: מ״ל

מירית רודריג. צילום: מ״ל

מירית, מה שונה בין העבודה שלך עבור רזילי לעבודה שלך היום?

״בעבודה שלי עבור רשת רזילי היה נתק מהלקוחה הסופית. זה לא טבעי עבור מעצב שאין לו ממשק עם הלקוח: מעצב רואה את הקהל שלו, הוא חי אותו, פוגש, שומע ומוזן ממנו. אצלי זה לא קרה.

״המצב שלי ברזילי היה משול לשף שלא ראה אף פעם את הקהל שטועם את האוכל שלו. הייתי ניזונה בעיקר מדו״חות מכירה. מה שעבד עיביתי ועיצבתי ממנו עוד. אבל חשוב לציין שהיתה לי את החרות לעצב מה שרציתי. לא כפו עליי מעולם, אבל זו בהחלט היתה קולקציה מסחרית״.

תהליך ההיפרדות של רודריג מרזילי החל לפני כארבע שנים. ״הוזמנתי לשבוע העיצוב בפריז על ידי חברה פריזאית שמייצגת מעצבים צעירים מרחבי העולם. זו היתה הפעם הראשונה שבה יכולתי להוציא את מה שהתבשל לי בבטן הרבה זמן, התכנסתי אל תוך עצמי ונתתי לזה ביטוי. תמיד ידעתי שברזילי לא אצליח לעשות את זה. הלקוחה של רזילי מגיעה ׳לאסוף׳ – סוג של קנייה שמאפיינת קניונים״.

אריק איינשטיין מייצג את ארץ ישראל היפה. משפטים משירים שלו העניקו לי השראה בעת עיצוב הקולקציה. הם מבחינתי פס הקול של ארץ ישראל

החנות הראשונה שפתחה רודריג בשדרות רוטשילד היתה ההזדמנות הראשונה שלה להראות לקהל מי היא באמת. ״קיבלתי בחזרה את הלקוחות של רזילי שכל כך אהבו את הגזרות הייחודיות שלי, לדוגמה – המכנסיים שלי שלקוחות מגיעות עבורן במיוחד. ברגע שהבנתי את הסטטוס שלי מול הלקוחות וראיתי כמה אהבה והערכה אני מקבלת – החלטתי לצקת את הערכים שלי למותג מירית רודריג.

״מי שמנחה ומובילה אותי היא הלקוחה שלי – מה שהיא אוהבת אני עושה. אני מקשיבה לצרכים שלה ומציעה לה מלתחה לכל שלב ביום לו היא נדרשת. הלקוחות שלי הן נשים עם אמירה ועם ביטחון, כאלה שמרגישות נוח עם הפריטים לאורך כל היום״.

(אל) תדברי על אריק

הקולקציה החדשה של רודריג נוצרה בהשראת האיש שעליו קרוי הרחוב שבו ממוקמת החנות החדשה – אריק איינשטיין. ״אופן הלבוש של אריק איינשטיין והגישה שלו לחיים – הצניעות, הענווה והרצון שיהיה עניין בלי עניין – עומדים אצלי במרכז הקולקציה״.

הקולקציה האביבית משלבת בין העירוני לטבע הארץ־ישראלי. בולטים בה האופי הפשוט והלא מתחנף, השכבות, וכמובן הצבע אדום – כי איינשטיין מוכר כאוהד מושבע של הפועל תל אביב. ״אריק מייצג את ארץ ישראל היפה, ומשפטים משירים שלו העניקו לי השראה בעת עיצוב הקולקציה; הם מבחינתי פס הקול של ארץ ישראל. יש פריטים שניכרת בהם ׳אמא האדמה׳, לעומת פריטים רומנטיים בהם שאבתי השראה מ׳יש בחור אחד ואישה אחת, חיים מכול הבא ליד׳, או מ׳יש לי אהבה והיא תנצח׳.

״אריק היה נוכח שם ברוחו ששרתה על הקולקציה, בפשטות, ביצירת העניין, בגישה הספונטנית והלא־מתייפייפת. אפשר לראות את זה למשל במכנסי הג׳ינס והמשבצות, שכוללים גימורים שכאילו במקרה צורפו מהעולם הטכני של התפירה. תיפורים, לולאות, ועוד – גימורים שמבטאים מגע אנושי, כאלה שעבודת היד ניכרת בהם״.

מירית רודריג, קיץ 22. צילומים: שי הנסב

מירית רודריג, קיץ 22. צילומים: שי הנסב

גם סגנון הלבוש של איינשטיין עצמו בא לידי ביטוי בקולקציה. ״הוא התלבש ללא גינונים מיוחדים, מעט מרושל, נערי, נאיבי, ביתי ונוח. זה בא לידי ביטוי בסדרת פריטים שנלבשים בשכבות כמו חולצת הפסים ומעליה חולצה מכופתרת. פריטים נוספים שהוא היה לובש, כמו ווסטים לדוגמה, קיבלו פרשנות חדשה והותאמו לפריטים השונים״.

והצבע האדום?

״אספתי בגדים קיימים בצבע אדום, כולל חולצות של אוהדי הפועל. את אותם הפריטים הכנסתי למכונת הכביסה יחד עם הבגדים שעיצבתי, והם הורידו עליהם צבע ויצרו סוג של גוון ורדרד. זו הסיבה שהקולקציה עשירה בגוונים שונים של אדום״.

איך את ממשיכה עם הרקמות שהפכו להיות כל כך מזוהות איתך?

״לאחרונה הסטודיו הושבת. שלוש התופרות חלו בקורונה, ואז שבוע לפני הפקת צילומי הקולקציה – גם אני חליתי! ההפקה נדחתה בשבוע, וכשהתאוששתי לא היתה לי ברירה אלא להתיישב ליד מכונת התפירה בסטודיו, לבד. שמעתי וראיתי בדמיוני את אריק מחייך ואומר: ׳בחייך מירית, מה הסיפור? תעשי מה שאת יודעת לעשות הכי טוב. את תראי שהכל יסתדר. רק אל תתייאשי לי עכשיו׳ ומוסיף קריצה.

״אז רקמתי בעזרת מכונת התפירה, בהשראת חולצות זמרי הקאנטרי, אבל בלי הגזמות של ניטים ונוצצים שלא מתקשרים לסגנון של איינשטיין. יש בקולקציה גם רקמות פרחים ססגוניות, על גבי חולצות מכופרות, שההשראה עבורן הגיעה מילדי הפרחים והעיסוק שלהם במוזיקה ובנגינה על גיטרה״.

birds

את יכולה להגיד שהיום את מאושרת?

״עוד לא. אני נמצאת בשלב שבו אני מאד חשופה. כל שריטה הופכת לפצע. אני עובדת קשה, וכשאת נותנת את הנשמה שלך – את חשופה. מהיום שבו סיימתי את שנקר אני מעצבת. לא היה יום בחיים שלי שלא חשבתי עיצוב. לא נחתי לרגע״.

את עוד רעבה? יש בך תשוקה להמשיך ולהצליח?

״בטח, אחרת לא הייתי כאן. הסיפוק שלי לא מגיע מלחתום את השם שלי על הבגד ואני לא חולמת שהלקוחות יגידו ׳קניתי את מירית רודריג׳. הסיפוק שלי מגיע מההצלחה להביא את ההשראה שלי לידי ביטוי. אולי כמו צייר, שלא מצייר כדי לחתום את שמו על העבודה, אלא כדי להוציא את הציור מתוכו״.

כשאני שואלת מה הלאה, לוקח יאיר רזילי את רשות הדיבור ועונה. ״אין תכנית כרגע לפתוח עוד חנויות״, הוא אומר. ״אנחנו מאמינים שעבור השוק המקומי החנויות הנוכחיות מספיקות. השאיפה שלנו היא לפתוח בוטיקים בחו״ל. אני מאמין שהקו של מירית יכול מאוד להצליח בלונדון או פריז. זה הכיוון שלנו״.

*כוכבית מייצגת שדות חובה

הוסיפו תגובה

מעבר לתוכן מרכזי, לקיצור דרך לחצ/י כפתור ALT + zמעבר לסגיר, לקיצור דרך לחצ/י כפתור ALT + x
Silence is Golden