כל מה שחשוב ויפה
דובי הראל בגלריה בכברי. צילום: יגאל פרדו
דובי הראל בגלריה בכברי. צילום: יגאל פרדו

הרשימה המשותפת // 5.5.22

דובי הראל בגלריית כברי; זיגי בן־חיים בגלריה חזי כהן; תערוכות חדשות בבית האמנים ראשל״צ; תערוכת התרמה למען אוקראינה בגלריה הוראס ריכטר; תערוכה זוגית בגלריה תיאטרון החנות החדשה

דובי הראל בגלריית כברי

בגלריה השיתופית היהודית ערבית בגליל בקיבוץ כברי תפתח בשבת (7.5) ״אמן־מודל״ – תערוכת יחיד לאמן דובי הראל (אוצרת: ריטה כץ). בתערוכה מתעמק הראל בגוף הנשי ובסוגיה האם האמן הוא גם מודל או האם המודל היא/הוא גם אמן. רישומיו וציוריו מבוססים על דימויים משתנים בהשפעת אמנים אחרים כגון פיקאסו, מאטיס, לוסיאן פרויד וג׳קומטי, בשילוב חיפוש ומחקר אישי שלו.

הראל מתאר שברי חיים וממלא אותם בתוכן. הוא נשאר נאמן למלאכתו המסורתית ומאמין בכוחה של האמנות, בכוחו של היופי ובשינויי באמצעות חושים ורגש. ספונטניות מהירה ותגובה אמנותית הנוגעת לאירועים אקטואליים היא מהות יצירתו. הוא מגיב לאורך שנים לאירועים היסטוריים גלובליים כמו מלחמה, אפוקליפסה ורצח עם באוקראינה. במכחולו צועק דובי הראל צעקת רבים לנוכח מציאות בלתי אפשרית.

דובי הראל בגלריה בכברי. צילומים: יגאל פרדו

דובי הראל בגלריה בכברי. צילומים: יגאל פרדו

דובי הראל בגלריה בכברי. צילומים: יגאל פרדו


זיגי בן־חיים בגלריה חזי כהן

מחר (שישי 6.5) תפתח בגלריה חזי כהן תערוכת היחיד ״איתנו לנצח״ של האמן זיגי בן־חיים, שחי ועובד בניו יורק. מהות יצירתו נעוצה באיזון שבין הישרדות והיעלמות: הוא חווה מסע אל כוחות משותפים ומנוגדים בין שילוב נתונים הלקוחים מעולמו האישי; שורשים, זיכרונות והקשר ביניהם אל כוחות הטבע והסביבה.

בתערוכה, שעוסקת בשינוי שחל באיזון בחיינו בעקבות מגפת הקורונה, יציג בן־חיים שתי סדרות חדשות של עבודות. הראשונה עוסקת בפרחים, האלמנט שמחבר בין שני קצוות: עצב או שמחה, לידה או מוות. הפרחים אינם מקובעים במקום, אלא נישאים וסוחפים בחוסר פרופורציות. השנייה היא סדרה שנוצרה משאריות, פסולת שימושית שהופכת לחלק מסביבתו הקרובה ביותר של האמן. חומרי הפסולת מוצאים עצמם נישאים ונערכים מחדש לכדי עבודת אמנות בפני עצמם, בדומה לחיים חדשים העולים מאפר.

זיגי בן־חיים. צילומים: מ״ל

זיגי בן־חיים. צילומים: מ״ל


תערוכות חדשות בבית האמנים ראשל״צ

במוצ״ש (7.5) ייפתחו שלוש תערוכות חדשות בבית האמנים ראשון לציון. הראשונה, ״אל לב הסבך״ – תערוכת יחיד לאמנית דיאנה פומרנץ צוק (אוצרת: קרן ויסהוז). בתערוכה מוצגת סדרה של עבודות מלאות בתנועה, עומס וצפיפות, שלעיתים מקבלות אופי טבעי יותר של צמחייה סבוכה או אופי קונסטרוקטיבי המזכיר ג׳ונגל עירוני.

השנייה, ״צלילה חופשית״, תערוכת יחיד לאמנית הדס בכר (אוצרת: טובה פסח). דרך האמנות ממלאת בכר את הריק של אחיה תומר, שנפטר במפתיע לפני 7 שנים. בתערוכה זו ניסתה להמחיש את המילוי של הריק בעזרת עומס יתר של טקסט, להיאחז בסמלים (בעיקר סמל הסירה) כמעין חפץ מעבר שמסמל עבורה את החופש האולטימטיבי שבו דגל תומר כל חייו. היא יוצרת תוך כדי התבוננות בהשתקפות שלה עצמה, במה שאבד ואינו, ובבנייה מחדש והתפתחות באמנות, ובחיים בכלל.

השלישית, ״הָיֹה הָיָה ומיתוסים אחרים״ – תערוכת יחיד לאמנית מירי שטראוס טללים (אוצרת: חגית אונמני רובינשטיין).

דיאנה פומרנץ צוק. צילום: איל גון

דיאנה פומרנץ צוק. צילום: איל גון

הדס בכר. צילום: מ״ל

הדס בכר. צילום: מ״ל

מירי שטראוס טללים. צילום: מ״ל

מירי שטראוס טללים. צילום: מ״ל


birds

תערוכת התרמה למען אוקראינה בגלריה הוראס ריכטר

בגלריה הוראס ריכטר ביפו העתיקה נפתחה בשבוע שעבר תערוכת התרמה קבוצתית למען נפגעי המלחמה באוקראינה, Withdraw The War (אוצרים: מאשה מלאך ודניל ציפורוחה). נוכח זוועת הכיבוש הרוסי באוקראינה, נרתמו קבוצת Draw Days Tel Aviv ואמנים מקומיים ואוקראינים, בתמיכת שגרירות אוקראינה והחברה לפיתוח יפו העתיקה, ליצירת התערוכה. מוצגות בה עבודות של אמנים ישראלים מוכרים, לצד אוסף עבודות NFT שנוצר על ידי אמנים ואמניות המתגוררים באוקראינה. האוסף מכיל עבודות שנוצרו מאז תחילת הפלישה הרוסית ומוצגות לראשונה בתערוכה זו.

klone. צילומים: מ״ל

klone. צילומים: מ״ל

דריה וסילייב

דריה וסילייב

Maria Solovieva

Maria Solovieva


אולגה גולצר ו־GLUK KA בגלריה תיאטרון החנות

בגלריה תיאטרון החנות החדשה בבית טפר מוצגת Peeping Time – תערוכה משותפת לאמניות אולגה גולצר ו־GLUK KA (אוצרת: נטליה קופלינסקיה). התערוכה היא מחווה לסרט הקולנוע Peeping Tom, מותחן בריטי משנות ה־60 שזכה בזמנו לשבחים רבים בכל הנוגע למורכבותו הפסיכולוגית, לשימוש שלו במצלמה ככלי לשיקוף עצמי ובחשיפה של קהל הצופים לפעולת המציצנות, דרך דפוסי ההתנהגות של גיבור הסרט. בתערוכה מוצגות עבודות אנימציה, אסמבלז׳ים, אובייקטים ואלמנטים גרפיים, שמייצגים את המטמורפוזה של אובייקטים עירוניים ואת היחסים בין בני אדם וטכנולוגיות.

Peeping Time. צילומים: אייל רדושיצקי

Peeping Time. צילומים: אייל רדושיצקי

*כוכבית מייצגת שדות חובה

הוסיפו תגובה

מעבר לתוכן מרכזי, לקיצור דרך לחצ/י כפתור ALT + zמעבר לסגיר, לקיצור דרך לחצ/י כפתור ALT + x
Silence is Golden