כל מה שחשוב ויפה
תמיר ארליך ונוי חיימוביץ׳ בגלריה ברבור. צילומים: מ״ל
תמיר ארליך ונוי חיימוביץ׳ בגלריה ברבור. צילומים: מ״ל

הרשימה המשותפת // 26.5.22

תמיר ארליך ונוי חיימוביץ׳ בגלריה ברבור; גבריאל נויהאוס במכון הצרפתי בנצרת; כיאן אגבריה, הדר בן מאיר ורעי רביב במכללת אורנים; קרן גלר בגלריה רו־ארט; יואב מאירי ורועי קופר בבית האדריכל

תמיר ארליך ונוי חיימוביץ׳ בגלריה ברבור

בגלריה ברבור בירושלים תפתח מחר (27.5) ״הֱיֵה שָׁלוֹם״ – תערוכה זוגית משותפת לתמיר ארליך ונוי חיימוביץ׳ (אוצר: אברהם קריצמן). ארליך וחיימוביץ׳, בני זוג שחיים ועובדים יחד, מייצרים פרויקטים משותפים רבים שבהם הם משלבים פיסול, עבודות וידאו, סאונד ותאורה לכדי מיצבים מרובי פריטים. בעבודותיהם הם מבקשים לבנות מרחב שבו אפשר להרהר על אופי החיים, על החוויות היומיומיות הספציפיות הקשורות לכולנו בסביבה התרבותית שבה אנו מצויים. בעזרת אלמנטים סימבוליים ואיקונוגרפיה מוכרת הם יוצרים עבודות הנטועות בהומור וסאטירה. בתערוכה, שהחלה בתכנית שהות אמן בגלריה ACC בויימאר, יציגו השניים מערכת עבודות הכוללות פיסול וידאו וסאונד.

בעבודות אלה הם משלבים אלמנטים הקשורים במערכת היחסים שבין ירושלים וגרמניה בעקבות תקופת שהות אמן שבה בילו בויימאר וההכרות האישית של השניים עם ירושלים. האמנים מבקשים ליצור רפלקציה על מרחבי התיירות והקשרים בין שתי הערים בשילוב רגעים מחייהם הפרטיים. התערוכה מתגבשת לכדי מרחב סוריאליסטי, לרגעים אירוני אך שובה לב. הם מיישרים מבט אל הפרטים הקטנים שמרכיבים את הביקור במקומות אלו ואל המאבק הפרטי והציבורי של שליטה בנרטיב סביב שתי ערים הנחשבות לבירות תרבות. במקביל יציגו נוי ותמיר בגלריה בויימאר פרויקט תחת אותו השם הקושר בין שתי התערוכות והערים.


גבריאל נויהאוס במכון הצרפתי בנצרת

במכון הצרפתי בנצרת תפתח מחר (27.5) ״הומו פלסטיקוס״ – תערוכת יחיד של האמנית גבריאל נויהאוס, אמנית רב תחומית ילידת שוויץ הפועלת בתחומי המחול, תיאטרון פיזי וויזואלי, מיצג ועיצוב. בתערוכה מציגה נויהאוס אמנות מוכנה ללבישה, 100% ממוחזרת.

היא מציעה מבט חדש על מיכלי הפלסטיק הבנאליים שאנו זורקים ללא מחשבה שניה לאחר שרוקנו אותם מתכולתם, ומפתחת גישה המכבדת את החומר הרב־תכליתי והחיוני על ידי הדגשת האיכויות האסתטיות שלו. גישה זאת מעוררת בהכרח שאלה לגבי השימוש בפלסטיק כמיכל פשוט. באמצעות סקרנותה לחומר ולתמורותיו האפשריות, יוצרת נויהאוס עולם דמיוני ומעודדת אותנו לכבד את העולם בו אנו חיים.

גבריאל נויהאוס במכון הצרפתי בנצרת. צילום: אילה ארליך

גבריאל נויהאוס במכון הצרפתי בנצרת. צילום: אילה ארליך

גבריאל נויהאוס במכון הצרפתי בנצרת. צילום: נגה ארליך

גבריאל נויהאוס במכון הצרפתי בנצרת. צילום: נגה ארליך


כיאן אגבריה, הדר בן מאיר ורעי רביב במכללת אורנים

בגלריה מוזה 42 שבמכללת אורנים מוצגת ״META״ – תערוכה משותפת לאמנים.ות כיאן אגבריה, הדר בן מאיר ורעי רביב (אוצרת: רותי הלביץ כהן). התערוכה מזמינה לקפוץ על החיים ועל המוות אל תוך מערבולת האלימות, הסבל, החסר, הלידה והצמיחה. האמנים המציגים בה יצרו חיבורים של צורה, חומר ותוכן בין גופי עבודות שונים.

כיאן אגבאריה מעבדת בעבודות רישום ופיסול את חוויית ההיריון והלידה; הדר בן מאיר רושמת רגעים שבהם החסר הופך לאירוע משמעותי ומציגה שתי עבודות – האחת עוסקת ב״ביצת דוגון״, זרע העולם במיתולוגיה האפריקאית, והשנייה בחוויית הלימבו של מבקשי המקלט האריתראים בשכונת הדר בחיפה; רעי רביב מציג עבודות רישום והדפס בשחור על שחור, כולן עיבוד של צילומים של אירועי טרור ואלימות, המתמודדים עם הצורך לראות לתוך האפלה. העבודות בתערוכה מנסות לחצות מְהַ״מתה״ – החידלון של הגוף הפיזי, דרך ה״מטא״ – התבוננות־על על הקיום ואל המטפיזי.

רעי רביב

רעי רביב

הדר בן מאיר. צילום: אלישיה בן מאיר

הדר בן מאיר. צילום: אלישיה בן מאיר

כיאן אגבריה. צילום: מ״ל

כיאן אגבריה. צילום: מ״ל


birds

קרן גלר בגלריה רו־ארט

בגלריה רו־ארט תפתח הערב (26.5) ״אוסף רטוב״ – תערוכת יחיד לאמנית קרן גלר (אוצרת: מאיה במברגר). סדרת צילומי הסטילס שהיא מציגה צולמה באגף שימור הדגים של הארכיון המדעי (הסגור לקהל) במוזיאון הטבע בתל אביב. האוסף הימי והאקוואטי מאכלס מעל 250,000 דגימות דגים מישראל ומחוצה לה. הזנים השונים משומרים עבור מחקר מדעי.

לאחר תקופה ממושכת של הליכים ביורוקרטיים מול שומרי הסף של הארכיון, קיבלה גלר אישור להפריע את מנוחתם של הדגים המתים. על קירות החלל גלר מציעה מפגש שונה עם הדגים – לא עוד מבט־העל של האדם בפסגת ההיררכיה. האמנית הוציאה את צנצנות הדגים מהמדפים על מנת לצלמם בסט מקצועי המדמה דיוקן מבוים בסטודיו. כולם פונים לחזית, מקרוב ובהגדלה ביחס למידות גוף אדם. אלה ניבטים בעיניים שלא יכולות להישיר מבט מבעד לשלוש שכבות הזכוכית שמפרידות בינינו – זכוכית הצנצנת ששימרה את גופם, זכוכית עדשת המצלמה שהותירה זיכרון חומרי מפעולת השימור ומן החיים, וזכוכית המסגור. בית קברות לדגים.

קרן גלר בגלריה רו־ארט

קרן גלר בגלריה רו־ארט


יואב מאירי ורועי קופר בבית האדריכל

בבית האדריכל ביפו תפתח הערב (26.5) ״שפירא״ – תערוכה משותפת לאדריכל יואב מאירי והאמן רועי קופר. התערוכה, שתפתח במסגרת פסטיבל ״בתים מבפנים 2022״, מציגה שיתוף פעולה שנערך בין שני יוצריה בשכונת שפירא בדרום תל אביב.

מאירי וקופר מביאים לקדמת הבמה את המונח פרטאץ׳, התופעה המוכרת במרחב הבנוי בישראל ומתארת בנייה לא פורמלית ולא מתוכננת, מאולתרת ויצירתית. הם בוחנים את הפן האסתטי מאחורי התופעה, כשהצעד הבא לדעתם הוא להטמיע את הבנייה הספונטנית בתהליכי התכנון עצמם. בתערוכה מוצגים מודלים אדריכליים של מאירי לצד עבודות צילום של קופר המציעים מבט מקורי על התופעות השונות של בנייה למגורים בשכונה שפירא.

רועי קופר, שפירא בבית האדריכל

רועי קופר, שפירא בבית האדריכל

*כוכבית מייצגת שדות חובה

מעבר לתוכן מרכזי, לקיצור דרך לחצ/י כפתור ALT + zמעבר לסגיר, לקיצור דרך לחצ/י כפתור ALT + x
Silence is Golden