עירוי פריפרי בגלריה בארי
בתערוכתה החדשה בגלריה בארי, עירוי פריפרי (אוצרת: זיוה ילין), מציגה האמנית לימור צרור מיצב שנעשה במיוחד למקום. המיצב עשוי לוח אלומיניום דק תעשייתי באורך שבעה מטרים, חתוך בצורת מפת עוטף עזה על פי תוואי קו ההגנה הראשון.
הלוח עבר פעולה של כיפוף, ריתוך ודריסה שקימטה את המשטח באופן אקראי והטביעה עליו פני שטח כטופוגרפיה של מפה או של תצלום אוויר. על המצע הקליפתי הקשה נוצרו פני שטח חדשים. השקעים מולאו והודבקו בחול לבן, עדין ורך, מה שיצר דימויי ערוצי נחלים המרפררים לבתרונות החוליים שבאזור העוטף בכלל ובקיבוץ בארי בפרט. משטח האלומיניום מונח אופקית בגובה 15 ס״מ באוויר מעל הרצפה השחורה ונראה כצף באוויר – בחלקו התחתון הבלתי נראה מודבק פס חימום רצפתי שמחמם אותו לטמפרטורה של 50 מעלות צלזיוס.
בקבוקי עירוי מלאים בנוזל ירוק שחור משתלשלים מהתקרה, מהם יורדים צינורות עירוי מטפטפים את הנוזל שמתנקז לערוצים ונספג בחול, ובהדרגה צובע אותו. צביעת הערוצים בירוק שחור מקורה במציאות בעוטף לאור טרור העפיפונים, שהביא לשריפת שדות ושטחים פתוחים והשאיר אחריו עשן סמיך ומחניק ושדות חרוכים שחורים. עדיין נראים על אדמת העוטף שרידים מפויחים של שריפות הקיץ, מבצבצים מפלומת הצמחייה החדשה שהוריקה בחורף. סאונד טיפות מטפטפות מהווה את הדופק והמקצב של המיצב שעוסק בזמן, תהליך והשתנות; במעגל זמן שבין הרס לצמיחה והתחדשות.
האינפוזיות המטפטפות מטרתן לעזור, להיטיב את מצב החולה ולהציל חיים. האם העירוי שיזין את העורקים בעבודה אכן ירפא? האם הבקבוקים מכילים ברזל שחור וויטמינים ירוקים או צבע רעיל? בעבודה עוסקת האמנית, מדריכת טיולים במקצועה שמכירה את האזור על נופיו ושביליו, ביחסים בין המרכז לפריפריה הנגבית, בין חיים ומוות.
לימור צרור | עירוי פריפרי
אוצרת: זיוה ילין
הגלריה בבארי
שיח גלריה: 16.7, 13:00
נעילה: 30.7
תגובות