כל מה שחשוב ויפה
גדי אלימלך. צילום: נירית הירשמן
גדי אלימלך. צילום: נירית הירשמן

בגדי ערב ופונינט: הסטייליסט והמעצב גדי אלימלך לא נח לרגע

הוא מלווה את הכוכבת הכי גדולה בארץ - נינט - כבר 19 שנה, מעצב שמלות ערב, מנהל אמנותית את שבוע האופנה, וצלע אחת בפאוור קאפל הכי חזק בסצנה המקומית. גדי אלימלך אמנם עסוק, אבל יש לו מסר: ״אל תנסו להיראות כמו שיבוט אחת של השנייה״

בנוף המקומי ישנם מעט טאלנטים שמזוהים באופן מוחלט עם הצוות שעובד איתם. כאלו הם נינט טייב וגדי אלימלך, או ״נינה״ כמו שאלימלך קורא לה – בוגרת תכנית הריאליטי הראשונה שפרצה לעולמנו. ״אנחנו כבר משפחה. זה הרבה מעבר לכל מערכת יחסים״, הוא אומר.

החודש הסתיימה בערוץ 12 עונה נוספת של ״הכוכב הבא״ שבה נינט היתה חלק מפאנל השופטים. היא בלטה לצד אסף אמדורסקי, שניסה הפעם למשוך תשומת לב באמצעות לוקים משעשעים, אבל נינט עשתה את זה בנונשלאנט. ״היא תופעה. היא מחזיקה בגד. כשאני מלביש אישה אני מחפש שהבגד לא ישתלט עליה, אלא שזה יהיה ווין־ווין לכולם. אצל נינט זה מה שקורה״.

נינט בסטיילינג של גדי אלימלך. צילומים: טלי פאוור ושגיא דהרי, צוות הביוטי של נינט

נינט בסטיילינג של גדי אלימלך. צילומים: טלי פאוור ושגיא דהרי, צוות הביוטי של נינט

איפה הכרתם?

״אני מלביש אותה כבר 19 שנה. זה התחיל מיד אחרי הזכייה שלה בכוכב נולד, תכנית ששינתה את פני הטלוויזיה המקומית, את חייה וגם תרמה לי רבות. באותה התקופה שודרה ׳המהפך׳ שהנחו אורנה דץ וסנדרה רינגלר. אני עשיתי את המהפכים של הנשים שהשתתפו מאחורי הקלעים. את התכנית ערכה מעצבת האופנה תמרה סאלם המוכשרת שעבדה גם ב׳טדי הפקות׳ שהפיקו את כוכב נולד.

״נינט בדיוק זכתה והתחילה להופיע בכל מיני אירועים וסגנון הלבוש שלה לא היה טוב. תמרה צלצלה ואמרה שאני חייב להיפגש איתה. הייתי כבר סטייליסט עסוק ולא ממש הייתי בטוח שזה מה שאני רוצה. אבל נפגשתי איתה באיזה בית קפה ביום חורף גשום וזו היתה אהבה ממבט ראשון. נכנסתי למסע המטורף הזה שהוא מסע לחיים של שנינו״.

היה לך ברור מהרגע הראשון שתוציא ממנה ברבור?

״בוודאי. אם זה לא היה ככה זה לא היה קורה. היא רק הולכת ומשתבחת. כמובן שזה גם בזכות העבודה הפנימית שהיא עשתה, המקום שהיא נמצאת בו היום, הבשלות והבגרות. הכל יחד״.

לנינה יש אמירה אישית. כמה שתהיי יפה – אם אין לך אמירה אישית – זה לא יקרה. היא הולכת עם הבחירות שלה ועם תחושות הבטן. אני לא מכיר הרבה אנשים עם אומץ כמו שלה

כשהיא בארץ אחראי אלימלך לכל הלוקים שלה, למרות שהוא מספר שהיום היא יודעת לבחור לבד. ״לנינה יש אמירה אישית. כמה שתהיי יפה – אם אין לך אמירה אישית – זה לא יקרה. היא הולכת עם הבחירות שלה ועם תחושות הבטן שלה. אני לא מכיר הרבה אנשים עם אומץ כמו שלה.

״מערכת היחסים שלי איתה היא כזו של סיעור מוחות. אנחנו חושבים יחד על כל מהלך והיא זו שנותנת אישור סופי. בנוסף אליי היא עובדת גם עם טלי פאוור ושגיא דהרי שאמונים על האיפור והשיער שלה כבר שנים רבות. ב־2006 החלטנו שלושתינו יחד איתה על הפונינט – הפוני המדובר ביותר במדינה. האתגר המשותף שלנו הוא לרגש עוד יותר. היא מתעקשת על מראה אותנטי והיא זו שמנצחת. אין אצלה תוספות שיער או איפור מלאכותי. היא גם לא מאפשרת לבצע פוטושופ לצילומים שלה״.

איך בוחרים את פריטי הלבוש והאביזרים?

״אני רוצה שהיא תראה זוהרת. גלאם רוק. אני אוהב שהמראה לא יהיה מושלם. אני לא בוחר עבורה מותגים. להפך. כל לוק מביא אחריו פניות מטורפות למעצבי הפריטים. ככה לדוגמה רוב התכשיטים שענדה לאורך התחרות היו של המעצבת גלית רונדין, שבזכות נינט הגדילה בצורה מטורפת את מספר העוקבים שלה באינסטגרם, שלא לדבר על המכירות״.

גדי אלימלך ונינט. צילום: טלי פאוור ושגיא דהרי

גדי אלימלך ונינט. צילום: טלי פאוור ושגיא דהרי

״נינט היא משפיענית בהגדרה. יש לה את זה. היא וורסטילית. היא יכולה ללבוש מכנסים קצרים וגופיה, לנעול מגפיים שחורים ועם הלוק הזה לבצע נאמבר בתוכנית הסיום והלסת נשמטת. באותה המידה היא יכולה ללבוש חולצה ויקטוריאנית שוויוי (בלאיש) ואני עיצבנו עבורה ולהראות הכי מלכותית שיש.

״ואגב נינה, אני רוצה לתת כאן טיפ לנשים: נסו לחפש אמירה אישית. אל תראו כמו שיבוט האחת של השנייה. גם אם יש טרנד בטיקטוק או באינסטגרם – אל תרוצו על זה. אמצו משהו שמהווה את האמירה האישית שלכן. זה יכול לבוא לידי ביטוי באוסף נעליים, באיפור מיוחד וכדומה. זה לא חייב להיות משהו גדול, אבל שזה יהיה משהו שמייחד רק אתכן״.

אני חייבת לשאול אותך על אסף אמדורסקי והלבוש שלו בתכנית.

״לפני הכל, אני מת על אמדורסקי ועל המוזיקה שלו. רק אמדורסקי יכול לעשות את זה, לבא בהומור שלו ולצחוק על עצמו. הוא גבר בן למעלה מ־50, חתיך הורס ונראה מעולה בג׳ינס וטישירט. אבל הוא נראה מעולה גם בבגדים האקסטרווגנזיים שהיו משולבים בהם תיקים קטנים, משקפי שמש ושלל האביזרים מוגזמים.

״זה גאוני בעיניי – להראות שונה, לרענן, לייצר שיח ולהשיג את המטרה. אני לא בהכרח ממליץ לקהל בבית לעשות את זה, אבל אמן חייב להביא כל פעם משהו חדש וזו הזדמנות חלומית להמציא בכל פעם זהויות חדשות. בעולם זה מקובל כבר מזמן, דיוויד בואי היה כנראה הראשון שעשה את זה״.

נוגע בשמיים

אלימלך נולד בשנת 1970 בקזבלנקה וכשמלאו לו שנתיים עלה ארצה, ישר לאשקלון. הוא בן זקונים במשפחה עם עוד ארבעה אחים.ות. אביו היה בעלים של מפעל עורות במרוקו ואמו היתה תופרת. ״אני זוכר את עצמי כבר בגיל 12 מצייר ציורי אופנה ומנסה לחשוב איך אני מפרק אותם לגזרות. עם השחרור מהצבא, כשכולם חיפשו יעד לטייל בו בעולם, בערה בי התשוקה לאופנה. מצאתי את עצמי לומד בבית הספר ׳מרים׳ ברחוב אלנבי בתל אביב״.

במהלך השנה וחצי של הלימודים נסע אלימלך מדי יום מאשקלון לתל אביב והתפרנס ממלצרות במסעדת נרגילה. ״יום אחד הגיע לשם לקוח שאמר לי שאני לא מתאים למקום, והעביר אותי לקפה הבימה שבו עבדתי במשך שש שנים. זה מצחיק אבל זו היתה ממש קריירה: התחלתי כמלצר ובהמשך ניהלתי את הקפה. המקום הזה גרם לי להתאהב בתיאטרון. כל העניין הוויזואלי של תלבושות תפס אותי חזק״.

הקולקציה הראשונה, 2010. צילום: עמית ישראלי

הקולקציה הראשונה, 2010. צילום: עמית ישראלי

קולקציית 2013. צילומים: עמית ישראלי

קולקציית 2013. צילומים: עמית ישראלי

birds

״תוך כדי התחלתי סטאז׳ אצל המעצב ג׳רי מליץ. בסטודיו שלו היה משהו אינטימי וזו היתה חוויה מרגשת לעבוד לצידו וללמוד ממנו. מצאתי את עצמי נפגש עם לקוחות כמו נעמי שמר, רבקה מיכאלי והרגשתי שאני נוגע בשמים – למדתי המון על אופנה, עיצוב ואמנות. ג׳רי היה בוגר בצלאל ובסטודיו היתה אווירה אומנותית לפני הכל.

״משם נשאבתי לעולם הטלוויזיה לתפקידי ארט והלבשה. הייתי מגיע בשלוש לפנות בוקר לאולפני הרצליה והיו לי שני קרוואנים של אביזרים וביגוד. הייתי מאבזר את פינות הישיבה של התכנית וכשהגיעו המנחים הלבשתי אותם. מאוד נהניתי. זה נתן לי להביא לידי ביטוי את החוש שלי לאסתטיקה״.

אחרי שנים של סטיילינג, קמפיינים ולקוחות, השיק אלימלך בשנת 2010 קולקציית בכורה שלו כמעצב אופנה. הוא כיוון לנישת בגדי הערב וסגנונו הייחודי שכולל חיתוכי לייזר בבד הפך להיות סימן ההיכר המובהק שלו. מי שפרצה עבורו את הדרך היתה השחקנית יובל שרף שלבשה בטקס פרסי קולנוע בפסטיבל קאן שבצרפת שמלה שחורה בעיצובו.

באותו הפסטיבל הוא הלביש גם את יעל אבקסיס ומאז הפך לאחד מהמעצבים הנחשקים בתחום בגדי הערב. הוא פתח סטודיו עצמאי בתל אביב ובהמשך עבר לסטודיו אחר, קומה מתחת לסטודיו של מי שהפך לבן זוגו – המעצב ויוי בלאיש. אחר כך ניהלו את הסטודיואים שלהם ממרחב חלומי אחד במתחם נגה ביפו – כשבלאיש מעצב שמלות כלה ואלימלך שמלות ערב.

ויוי הוא אהבת חיי. אנחנו מעורבים בכל העשייה אחד של השני, ויש גם פרויקטים שאנחנו עושים במשותף כמו שמלת הכלה של נינט או הבגד הוויקטוריאני שהיא לבשה בתוכנית הגמר של הכוכב הבא

היית סטייליסט, מעצב, לאחרונה גם מנהל אמנותי. איך עושים בראש את כל המעברים האלה?

״בזמן הקורונה, בסגר הראשון, ישבנו ויוי ואני בבית, במצב רוח די מדוכדך. בסטודיו היו לנו סטנדים שלמים של שמלות כלה וערב עם שמות של כלות ותאריכי חתונות, והיו מלא ביטולים ודחיות. עד הקורונה הייתי במירוץ ופתאום הישיבה הזו בבית גרמה לי לחשב מסלול מחדש: החלטתי שמכאן אני רוצה להתמקד ולעשות רק את מה שאני אוהב ואת מה שעושה לי טוב.

״זה משפיע על התכניות שלי לעתיד – אני לא מקבל החלטות ארוכות טווח ואני מחפש עבודה שתביא לי ערך מוסף. אני מקבל בכל יום שני טלפונים עם הצעות לסטיילינג ומסרב, וזה כנראה מה שסייע לי לקבל את ההצעה של מוטי רייף להיות המנהל הקריאייטיבי של שבוע האופנה קורנית תל אביב 2022.

״יש לי ידע עצום, כל המוניטין שצברתי עם השנים מאפשר לי להיות ורסטילי. המנהל הקרייאטיבי של שבוע האופנה הוא זה שמסתכל מהצד על כל המכלול ומכוון את הדברים. הוא אחראי לציוות הנכון לכל התצוגות, אחראי ללוק של התצוגה, מחליט על הווידאו־ארט, על המוזיקה ועל כל הפרטים הקטנים. התפקיד הוא לגרום לאירוע להיות שלם ומרהיב. את התצוגות עצמן ביים נמרוד פלד״.

קולקציית 2015. צילומים: יריב וגיא כושי

קולקציית 2015. צילומים: יריב וגיא כושי

קולקציית 2017. צילומים: אסף עיני

קולקציית 2017. צילומים: אסף עיני

בוא נדבר על הזוגיות שלך עם בלאיש והפאוור קאפל שאתם. לדעתי אין עוד זוג מעצבי אופנה שהם זוג בחיים חוץ מדולצ׳ה וגאבנה, שנפרדו בסופו של דבר.

״ויוי הוא אהבת חיי. אנחנו בזוגיות כבר 12 שנה. הפכנו לזוג שנה אחרי שהשקתי את הקולקציה הראשונה שלי. הכרתי אותו עוד כילד כששנינו גדלנו באשקלון. ניסו להכיר ביננו יותר מפעם אחת וזה לא הסתדר מכל מיני סיבות פרוזאיות, עד שנפגשנו בהצגה רומיאו ויוליה כשצעדנו האחד לעבר השני. וזהו, כשיש חיבור אז יש חיבור.

״זה אחד בשביל השני לטוב ולרע, זו הפריה הדדית. אנחנו מעורבים בכל העשייה אחד של השני, ויש גם פרויקטים שאנחנו עושים במשותף כמו עיצוב שמלת הכלה של נינט או עיצוב הבגד הוויקטוריאני שהיא לבשה בתוכנית הגמר של הכוכב הבא.

״הפרוייקט המשותף החדש שלנו הוא הפרדת סגנונות העיצוב שלנו, שמעתה מוצגים בשני מקומות שונים. ביפו פועל הסטודיו הלבן לשמלות כלה שעליו אמון ויוי, ואת תחום שמלות הערב העברנו לסטודיו שאני אחראי לו, שצמוד לבית שלנו ובו מוצגות שמלות הערב. לכאן מגיעות הלקוחות שאינן כלות.

״לפעמים מגיעה אליי לקוחה עם בקשה מסוימת ואני מסביר לה שמה שהיא רוצה זה פחות אני ויותר ויוי. נראה שאנחנו עושים משהו טוב. ככה אני רוצה להמשיך ולהתבגר אל העתיד״.

*כוכבית מייצגת שדות חובה

מעבר לתוכן מרכזי, לקיצור דרך לחצ/י כפתור ALT + zמעבר לסגיר, לקיצור דרך לחצ/י כפתור ALT + x
Silence is Golden