כל מה שחשוב ויפה
האגם הגווע. צילומים: קטיה רמניק, אולה ברונשטיין
האגם הגווע. צילומים: קטיה רמניק, אולה ברונשטיין

מה חדש // האגם הגווע

איש התוכן והשיווק יובל הרינג פתח את החנות ״האגם הגווע״ כדי שתהיה בית לקומיקס שמחוץ למיינסטרים, וגם תהווה מפגש בין מוחות קריאייטיבים מתחומים שונים

מי אני

יובל הרינג, בן 39, איש תוכן ושיווק במקצועי (אבל זה נוזלי). לפעמים אני מייעץ על תדמית למתחם עירוני או מותג, לפעמים אני כותב טקסט זהות לסטארט־אפ טרי מהניילונים, ולפעמים אני בכלל מתכנן אסטרטגיית שיווק לעמותת תרבות או פסטיבל מוזיקה. שותף במשרד הפרסום ״מודוס״ ובעברי הלא רחוק גם מוזיקאי. בנוסף, יש לי גם תחביב/אובססיה לקומיקס.

במשפט אחד

לאחרונה פתחתי חנות קומיקס אלטרנטיבית (אחרי לא מעט פופ־אפים בתדר) העונה לשם הקודר ״האגם הגווע״. אני מאוהב במקום ונהנה לבלות בו חלק מהשבוע שלי.

יובל הרינג

יובל הרינג

מה חדש

האגם הגווע נולד קודם כל מתוך הרצון שלי להביא קהלים חדשים לקומיקס, אבל לא באופן שטחי כמו שנטפליקס עושים. דמיינתי מקום שיש בו קטלוג מאתגר של כותרים, מעט מיינסטרים, אפס גיבורי על, בר לשבת עליו לשתות קפה או בירה, נוכחות מוגברת של מותגים אלטרנטיביים, הופעות ומפגשים בחנות, מכירות פופ־אפ ובית קטן לקהילת היוצרים המקומית; כמו גם מקור להשראה לסטודנטים שרוצים ללכת לאיבוד בין מדפים עמוסי מאסטרים ותיקים וחדשים. המודל שלי היה מה שחולית עשו עם חנות תקליטים, וכמובן האוגנדה בירושלים.

עיצבנו את החלל כך שהחנות תוכל להפוך בהדרגה לבר בלילה, כדי להצליח להביא את הקהלים החדשים לקומיקס ולפתוח נובלה גרפית באותה קלות שבה הם טועמים יין טבעי

אנשים שנכנסים לחנות מיד אומרים לי כמה מרענן זה להיכנס לחנות קומיקס בישראל שיש בה כל כך הרבה אלטרנטיבי, פוקוס על כותרים קשים להשגה של מנגות קלאסיות ופחות קלאסיות, ובגדול קולקשן באוריינטציה ספציפית. החנות מעבירה תחושה חזקה של חוסר כלכליות וחוסר התחשבות בטרנדים שהייתה אופיינית להרבה מיזמים עצמאיים בתל אביב של לפני ההייטק, ואני גאה בזה.

עיצבנו את החלל כך שהחנות תוכל להפוך בהדרגה לבר בלילה, כדי להצליח להביא את הקהלים החדשים לקומיקס ולפתוח נובלה גרפית באותה קלות שבה הם טועמים יין טבעי. בסופו של דבר אני מאמין שמה שעוצר אנשים בוגרים רבים מלקרוא קומיקס היא עננת הפופ־קאלצ׳ר, ילדודס וסופר־הירוז שאופפת את התחום בארץ. האגם הגווע נועד לפתוח את הראש הסגור הזה דרך חלל נעים, קפה טוב וחיבור לתרבות אורבנית.

טיימליין

האגם הגווע היה פופ־אפ הולך וחוזר בתדר, שהם לקוח של מודוס ובית שני שלי. התחלתי לאסוף ספרים לפני כחמש שנים, למכור אותם לפני כשלוש, ואת החנות אני מתכנן כבר שנה.

החיבור למודוס די ברור לי בראש – האגם הוא הקפה שבו נפגוש בעתיד מעצבים שלנו, מאיירים שאיתם נעבוד ואנשי מיתוג שיעבדו איתנו על פרויקטים. נוכל לפתוח ספר עיצוב או קומיקס יחד ולדון בכיוונים אסתטיים אפשריים. נהיה תמיד מוקפים מוחות קריאטיביים שבאים קבוע לחנות ונשמור על קשר פיזי עם יוצרים צעירים.

birds

אולי יעניין אותנו גם

להכיר יוצר קומיקס מוכשר בשם טדי גולדנברג ואת הספר האחרון שהוציא בהוצאה האמריקאית המעולה FLOATING WORLD COMICS. עבודות של טדי מעטרות הרבה מקירות החנות, וממש לאחרונה הוא עבר לברלין.

מהו פרויקט החלומות שלך ומה צריך לקרות כדי שהוא יתגשם?

אני חושב שאני כבר מתניע וחי לא מעט מהחלומות שלי. עוד כמה חלומות וזה כבר יהיה בתחומי ההיבריס. אבל אם אני חייב לענות, אני כן אשמח שהאגם יפתח דלתות גם בחיפה ושהמותג יהפוך גם להוצאת קומיקס אלטרנטיבית רצינית בישראל.


רוצה להשתתף במדור? שלחו לנו מייל לכתובת [email protected]
לקריאת כל המדורים לחצו כאן

*כוכבית מייצגת שדות חובה

מעבר לתוכן מרכזי, לקיצור דרך לחצ/י כפתור ALT + zמעבר לסגיר, לקיצור דרך לחצ/י כפתור ALT + x
Silence is Golden