כל מה שחשוב ויפה
טל עצמון שקד, Atalyé. צילומים: moooi
טל עצמון שקד, Atalyé. צילומים: moooi

איינדהובן 2022 // טל עצמון שקד

בשבוע העיצוב באיינדהובן הציגה טל עצמון שקד במסגרת המיזם שלה Atalyé טי שירטים שהודפסו בהדפסה דיגיטלית, בשיתוף פעולה עם מותג העיצוב ההולנדי MOOOI, שעוצבו, נגזרו ונתפרו במקום על פי התאמה אישית  

מי

טל עצמון שקד, מעצבת תעשייתית שחצתה את הקווים לעולם היזמות. בחמש השנים האחרונות אני עובדת על המיזם שלי, Atalyé, מתוכן שנתיים במסגרת התואר השני בבית הספר לאופנה AMFI. אטלייה שואפת להחזיר את הבגדים המותאמים־אישית למרכז השוק באמצעות טכנולוגיה.

אנחנו משתמשות בסורק גוף תלת־ממדי כדי לסרוק את הלקוחות שלנו. הפלט של הסורק הוא קובץ תלת־ממדי של הגוף וקובץ מידות של הגוף. את המידע הזה אנחנו מכניסות לתוכנה שאנחנו פיתחנו, והפלט של התוכנה הוא גזרת בגד המותאמת אישית ללקוחה ומוכנה לייצור. הגזרה הדיגיטלית נשלחת אל מכונת החיתוך האוטומטית, שם היא נחתכת אל הבד הרצוי. חלקי הגזרה נתפרים אל בגד שלם על ידי תופרים שונים באמסטרדם.

מה

בשבוע העיצוב בחרנו להציג טי שירטים לפי מידה בשיתוף פעולה עם MOOOI, מותג עיצוב הולנדי מוכר. הדפסנו בהדפסה דיגיטלית כמות מוגבלת של איור מפורסם של המותג שנקרא Menagerie of Extinct Animals. במהלך היריד ביצענו הדגמה (דמו) אחת ביום. בהדגמה סרקנו לקוח מהקהל, ייצרנו לו גזרה בצורה אוטומטית, חתכנו אותה במכונת חיתוך בקרבת מקום, החזרנו את החלקים אל הביתן שלנו, ותפרנו את החלקים לטי שירט.

כל התהליך ארך כשעתיים, מסריקה ועד לחולצה המוכנה. הלקוח חזר לביתן כדי למדוד את החולצה ואז לקח אותה איתו. את הטישרטים הצענו למכירה ביריד. הן נמכרו לצד מוצרים נוספים שהצענו.

birds

לפני שבוע העיצוב

לפני שבוע העיצוב היינו עסוקות בהפקת האירוע. הזמנו ביתן מעץ על גלגלים מנגר, שהפך לתא מדידה נייד ולמרכז הביתן שלנו. הכנו סרטון שמסביר את כל תהליך הייצור שלנו. הסרטון רץ על טלוויזיה גדולה שהיתה תלויה על הביתן. דאגנו שהבד המודפס יגיע בזמן מפורטוגל בכדי שנוכל לייצר דוגמאות (סמפלים) של המוצר המוגמר. ייצרנו פריט ייחודי לאירוע – קימונו עם ההדפס המיוחד של MOOOI שגם הוא הוצע למכירה.

ביצענו ניסיונות חיתוך עם מכונת החיתוך שהיתה בקרבת מקום. וכמובן, ביצענו בדיקות אחרונות לתוכנה, לוודא שהתהליך עובד כראוי. היה חשש איך הקהל יגיב לתהליך, איך הוא יקבל את חוויות הקניה החדשה והאם נצליח למכור את החולצות.

בזמן שבוע העיצוב

האווירה בשבוע העיצוב היתה מאוד חיובית. המון מציגים, המון קהל. החלל היה מלא בכל ימות השבוע כמעט מתחילת היום ועד לסופו. היו אנרגיות של חדשנות ואופטימיות. הימים היו ארוכים ועמוסים. המון אנשים התעניינו, רצו להיסרק ושאלו שאלות. מכרנו מספר פריטים בכל יום. הרבה אנשים שאלו האם הפרויקט שלנו הוא קונספט עתידי, והופתעו לשמוע שאנחנו סטודיו מתפקד שממוקם באמסטרדם.

קיבלנו הרבה תגובות חיוביות מלקוחות שאמרו שככה צריך להראות העתיד, שזה פשוט, ברור ונכון, וגם שהמחיר לא גבוה במיוחד עבור מוצר שמיוצר בהולנד. יצא לנו להכיר חללים שונים של אופנה וטכנולוגיה ברחבי העיר. את הבד שלנו חתכנו לטי שירטים ב־Fashin Tech Farm וגם הכרנו מותג שמייצר סוודרים מבגדים ממוחזרים.

חודש אחרי

שבוע העיצוב היה חוויה חיובית עבור אטלייה. הרבה קשרים נוצרו ואנחנו מקוות שהם יבשילו לשיתופי פעולה עם מותגים וחברות. אנחנו מתכננות לגייס כסף במחצית השנה הראשונה של 2023. השאיפה היא לפתוח חנות פיזית בכדי להציע את החוויה השלמה של אטלייה, ובמקביל להמשיך לפתח את הטכנולוגיה. השאיפה היא שבעתיד אטלייה תהפוך למרקט פלייס לאופנה מותאמת אישית.

כמה מילים על אופנה מותאמת אישית: במודל העסקי הזה המוצר מיוצר רק לאחר שהוא נקנה. הסיכוי שהלקוח יחזיר אותו קטן יחסית. בתעשיית האופנה כ־30% מהפריטים המיוצרים לא נמכרים כלל, ו־70% מהפריטים המוחזרים על ידי הלקוחות הם בעקבות חוסר התאמת המידה ללקוח. תעשיית האופנה היא אחת התעשיות המזהמות בעולם, כאשר 80% מהזיהום מתרחש בתהליך הייצור עצמו. המעבר לייצור לפי הזמנה ולפי מידת הלקוח ישנה את דרך הייצור והצריכה ויקטין את הזיהום משמעותית.

*כוכבית מייצגת שדות חובה

4 תגובות על הכתבה

  1. מיכל

    טל את נהדרת! איזה יופי של סטודיו, מעורר השראה. כיף לראות את הדרך שלך לאורך השנים. שתמשיכי עוד ועוד ותשני את עולם האופנה 🙂

  2. קובי

    כל הכבוד טל יקרה! יישר כוח!

  3. חן פיש

    טלוש את מהממת כל הכבוד!!

  4. מרגלית

    נראה נהדר,מעורר תאבון.
    איך אפשר להזמין מישראל?
    בהצלחה🌷

Comments are closed.

הוסיפו תגובה
מעבר לתוכן מרכזי, לקיצור דרך לחצ/י כפתור ALT + zמעבר לסגיר, לקיצור דרך לחצ/י כפתור ALT + x
Silence is Golden