כל מה שחשוב ויפה

רועי מעין וארז מעין; אגי יואלי ודנה יואלי; דינה כהנא גלר ורוני פקר בבית בנימיני

פורטפוליו Promotion: שלוש תערוכות חדשות בבית בנימיני: חדר משחקים – רועי מעין וארז מעין / Changing Room – אגי יואלי ודנה יואלי / Kinky – דינה כהנא גלר ורוני פקר. פתיחה: 2.3

חדר משחקים / רועי מעין וארז מעין

אוצר: ליאב מזרחי

התערוכה של האמנים האחים רועי מעין וארז מעין היא הזמנה למשחק משותף ויצירת זיכרון ביוגרפי, המערבבת בין זיכרון הילדות של היוצרים לבין זיכרונות הקהל המשתתף. בראשית שנות ה־80, טרם השתלטות משחקי המחשב והטלוויזיה, שלטו בחדרי הילדים והנוער מספר משחקי חברה שיצרו לא רק עולם דמיוני עשיר, אלא גם תחרותיות גדולה שגרמה לעיתים קרובות למשברים ביחסים בין המשתתפים – בין אחים, אחיות וקרובי משפחה ששיחקו יחד בחדר, תוך כדי אלתור מרחבי משחק. תחרותיות זו, ואולי גם החלום המשפחתי ושיברו, הם חלק מנקודות המוצא של התערוכה חדר משחקים.

זו תערוכה שיש בה הזמנה לפעילות ובתוכה מערכות יחסים שנשברות ונבנות מחדש. במהלך התערוכה הקהל מוזמן (בהרשמה מראש) להירשם לשחק במשחקי הילדות שעברו טרנספורמציה חומרית מהחומר המקורי של המשחק לחומר יצוק ונוקשה. המשחק הפך לאוביקט שביר ואת השברים יאספו האמנים בסוף כל פעולה ויחברו מחדש למעין טוטם מופשט הטומן בתוכו, מטאפורית, את הדינמיקה של המשתתפים.

רועי מעין, ארז מעין. איור: אמי ספרד

רועי מעין, ארז מעין. איור: אמי ספרד


Changing Room / אגי יואלי ודנה יואלי

אוצר: אבי לובין

בסביבה שנראית במידה רבה כמו מודל מוגדל, ניצבות זו לצד זו עבודותיהן הקרמיות של אגי יואלי ודנה יואלי, סבתא ונכדה. שילוב העבודות של שתי האמניות ואופן ההצבה מייצרים סינתזה בין סביבה פיסולית־קרמית, תפאורה למחזה, מוזיאון היסטורי ואתר הריסות ארכיאולוגי. אף שבשנים האחרונות החלה דנה לעסוק בעבודה קרמית, התחום שבו התמחתה סבתה אגי, זו הפעם הראשונה שהיא בוחנת את הקשר וההשפעה של סבתה על הפרקטיקה שלה, ובמקביל מאפשרת לעצמה באמצעות ההצבה לקרוא מחדש, בצורה עכשווית ומשוחררת, את גוף העבודות של סבתה, שנמצא כיום בעיזבון של משפחתה.

דנה יואלי. צילום: מ״ל

דנה יואלי. צילום: מ״ל

אגי יואלי. צילום: האדיבות המשפחה

אגי יואלי. צילום: האדיבות המשפחה

birds

Kinky / דינה כהנא גלר ורוני פקר

אוצרות: רעות רבוח ושלי שביט

התערוכה בוחנת את המונח ״קינקי״ דרך שני מיצבים של האמניות דינה כהנא גלר ורוני פקר. המונח לרוב מתייחס לתשוקה בעלת אופי חריג או מוזר, ואין לו באמת מקבילה בשפה העברית. כחלק מגוף העבודה יצרו האמניות סביבה עבור האובייקטים המוצגים: חציצה במקרה של פקר ומצע הגנה אצל גלר. רובד זה מעמיק את ההיבט הרגשי הקושר בין האמן לעבודתו והמעבר להצגתו הפומבית וחשיפתה עבור הצופה או המבקר. נוצר מתח הגובל בין הצצה לביישנות, והמסתור אינו מבקש לחסום או לבטל את האובייקט אלא לעטוף אותו, לתת לו כוח.

דינה כהנא גלר. צילום: מ״ל

דינה כהנא גלר. צילום: מ״ל

רוני פקר. צילום :יובל חי

רוני פקר. צילום :יובל חי


בית בנימיני
פתיחה: 2.3; נעילה: 29.4

*כוכבית מייצגת שדות חובה

מעבר לתוכן מרכזי, לקיצור דרך לחצ/י כפתור ALT + zמעבר לסגיר, לקיצור דרך לחצ/י כפתור ALT + x
Silence is Golden