כל מה שחשוב ויפה
רות שלוס, האסיפה בנצרת. צילום: נעה עברון
רות שלוס, האסיפה בנצרת. צילום: נעה עברון

הרשימה המשותפת // 6.4.23

רות שלוס וסיראג׳ עזאם בגלריה השיתופית בכברי; עודד הירש ועוזי צור במוזיאון בית אורי ורמי נחושתן; יוסף בובקר בגלריה Sheetrit & Wolf; תערוכת האמצע של המחלקה לעיצוב תעשייתי במכון טכנולוגי חולון; עבודות מאוסף רון אוחיון בגלריה אלמסן

רות שלוס וסיראג׳ עזאם בגלריה השיתופית בכברי

״קשר־קו״, תערוכה משותפת לאמנית המנוחה רות שלוס ולאמנית העכשווית סיראג׳, עזאם תפתח בשבת (8.4) בגלריה השיתופית יהודית ערבית בגליל בקיבוץ כברי (אוצרת: תמר הורביץ ליבנה). בין הרישומים והציורים של האמניות מתקיים קשר של קו. זהו קו ייחודי של דיו שחור, רגיש ומעודן. קו מהיר המתעד את הרגע, מתוכו משתחררת תנועה ותנופה. זהו קו חופשי שאינו מתעכב. מגע היד הווירטואוזית, משותפת ליצירתן של שתי האמניות, למרות פערי הזמן, המקום והתרבות מהן באו.

מלבד קשר־קו, משותפת גם הבחירה המונוכרומטית הצנועה ופרקטיקת העבודה, ציורים מתעדים מתוך התבוננות או מתוך צילום. אך בעיקר ניכר כי מושא הציור הוא המצע הרחב המשותף המחבר בין השתיים. גופי היצירה של שתיהן מתעדות דמויות השייכות לקהילה הערבית או הדרוזית בארץ. מושא ציורי קרוב, אך מזוויות שונות. שלוס מביטה הצידה אל האחר שבחברה. עזאם מביטה אל תוך תוכי קהילתה הסגורה, הדתית והסודית. אצל שתיהן בולט וזורם הרגש כלפי מושאן.

סיראג׳ עזאם, רגע. צילום: מ״ל

סיראג׳ עזאם, רגע. צילום: מ״ל

רות שלוס, נערה שנות ה־60. צילום: נעה עברון

רות שלוס, נערה שנות ה־60. צילום: נעה עברון


עודד הירש ועוזי צור במוזיאון בית אורי ורמי נחושתן

שתי תערוכות חדשות מוצגות במוזיאון בית אורי ורמי נחושתן בקיבוץ אשדות יעקב מאוחד (אוצרת: סמדר קרן). הראשונה, ״המקהלה״, תערוכת יחיד לעודד הירש – מופע מוזיקלי עכשווי של מקהלה קיבוצית זמנית בעלת רפרטואר של שיר אחד. כל אחד מחברי המקהלה הוא למעשה מבַצע יחיד המופיע במנותק מהקבוצה והם מצטרפים זה לזה לראשונה למופע משותף רק באירוע התערוכה. המופע הוא ביצוע רב משתתפים הבנוי כמיצב וידיאו רב־ערוצי: 52 דיוקנאות של אנשי זמר מקיבוצי עמק הירדן מוקרנים לאורך קירות חלל התצוגה כרצף קלוז־אפים המקיפים את המבקר מכל צדדיו. חברי המקהלה שרים את שירו של פן במלוא גרון – אולם קולם אינו נשמע. את שירתם המתוזמרת ניתן לשמוע רק במנותק מהדימוי הוויזואלי.

השנייה, ״אדר ב׳״, תערוכת יחיד לעוזי צור שמציג ציורי בדים המשתלשלים מהתקרה כנשלים, חשופים ופרומים – מעט כמו כבסים שאווררו ממחשכים או כדגלים מאוירים. אלה ציורים שצוירו על גבי מצעים (ציפות וסדינים) ומהדימויים שעליהם ניבטים חזיונות חידתיים, מסויטים ויוקדים. בחלל נוסף מוצגים ציורי ניירות וגם בהם נבראים גופים ונופים עזי מבע, כולם מצוירים בצבעוניות רוויה ובוקעים מאפילה סמיכה. גוף עבודה נוסף הוא הע(א)רות שוליים, סדרת קולאז׳ים על קטעים מדפי עיתון הארץ ששימשו כמצע עבודה לציוריו. אלה קומפוזיציות שנוצרו משילוב בין שולי הציור שזלגו לעיתון לבין התצלומים והטקסטים המודפסים עליו.

עוזי צור, פרידה, לילה. צילום: אבי אמסלם

עוזי צור, פרידה, לילה. צילום: אבי אמסלם

עודד הירש, המקהלה

עודד הירש, המקהלה


יוסף בובקר בגלריה Sheetrit & Wolf

גלריה חדשה, Sheetrit & Wolf, שתציג אמנות בינלאומית בת זמננו, נפתחה בנווה צדק. התערוכה הראשונה בגלריה היא Protect the Strong, תערוכת יחיד לצייר והמאייר הצרפתי יוסף בובקר (אוצרות: תמר למדן וכרמית שיין). התערוכה תציג עבודות ריאליסטיות וקפדניות, מצוירות בעט כדורי כחול, הבוחנות את יחסי האדם וחיות הבר, תוך התמקדות אובססיבית במבט ובהבעה – ותוהה מי באמת לכוד בכלוב?

עם סדרה של 42 עבודות שצוירו בעט כדורי פשוט יוצר בובקר מינוטאור המולחם מגוף אדם וראש של חיות בר, הכלאה הממקדת את המבט בטרגדיה של חיות הבר. עבודות המחאה הללו מצטרפות לסדרה של פרויקטים שיצר עם הצלם הבינלאומי JR, שחוללו תהודה ברחבי העולם.

יוסף בובקר. צילומים: מ״ל

יוסף בובקר. צילומים: מ״ל


תערוכת האמצע של המחלקה לעיצוב תעשייתי במכון טכנולוגי חולון

״באמצע״, תערוכת האמצע השנתית של המחלקה לעיצוב תעשייתי במכון טכנולוגי חולון מוצגת במרכז הקהילתי סמטת שלוש בתל אביב (אוצרות: רונה זינגר וצוות באמצע). השנה תתמקד התערוכה המסורתית במסע שעברו הסטודנטים במחלקה מתחילת לימודיהם ועד כה. בתערוכה יוצגו מעל ל־200 עבודות סטודנטים במגוון צורות, צבעים ותחומים שונים. תוכלו לפגוש בחלל אחד כלי להאבקה אוטומטית בחממות חקלאיות, רחפן אוטומטי שמסייע בטיפול ביערות, נעליים עם סוליה מנייר, עגלת תינוק שמסוגלת לנוע על חול וגם מוצרים ייעודיים לאנשים עם מוגבלויות כמו מקל ראייה חכם ומתקן מיוחד לשליפת נייר טואלט.

רחל לפידות, אלון דוידוב. צילומים: מכון טכנולוגי חולון

רחל לפידות, אלון דוידוב. צילומים: מכון טכנולוגי חולון

שי רחמים

שי רחמים


עבודות מאוסף רון אוחיון בגלריה אלמסן

תערוכה מתוך האוסף של רון אוחיון תפתח מחר (7.4) בגלריה אלמסן ביפו (אוצר: יניב לכמן). אוחיון הוא דור שלישי לסוחרי ריהוט עתיק ביפו, שהקים ב־2006 את גלריה יפו והציג בה אמנות ישראלית ובינלאומית ממגוון רחב של סגנונות ותקופות. ב־2016 עבר לחלל אחר ביפו, שמשמש ביתו הפרטי וגלריה, ושם הוא מקיים מכירות פומביות ופגישות עם אספנים ובעלי עניין.

מקבץ העבודות משקף אהבה למגוון מגמות של האמנות המודרנית – מופשט, מופשט־פיגורטיבי, מופשט־גאומטרי ואמנות מושגית – משנות ה־50 ועד שנות ה־80 של המאה העשרים. רוב היצירות בתערוכה הן עבודות על נייר, לצד פסלים נדירים של אמנים שונים, ביניהם: בני אפרת, פמלה לוי, מרגה כהן, לארי אברמסון, יעקב אגם ומיכאל ארגוב.

לארי אברמסון. צילום: רון אוחיון

לארי אברמסון. צילום: רון אוחיון

פמלה לוי. צילום: רון אוחיון

פמלה לוי. צילום: רון אוחיון

*כוכבית מייצגת שדות חובה

תגובה אחת

  1. רותי- אספנית

    האוסף של רון אוחיון נבנה באהבה וסבלנות רבה. יש באוסף לא מעט פניני אומנות יפיפיים.

Comments are closed.

הוסיפו תגובה
מעבר לתוכן מרכזי, לקיצור דרך לחצ/י כפתור ALT + zמעבר לסגיר, לקיצור דרך לחצ/י כפתור ALT + x
Silence is Golden