כל מה שחשוב ויפה
משרדי מומנטיס. תכנון: אורבך־הלוי אדריכלים; צילומים: עוזי פורת
משרדי מומנטיס. תכנון: אורבך־הלוי אדריכלים; צילומים: עוזי פורת

מידע פנים // אורי הלוי

את ההשראה לתכנון ועיצוב משרדי חברת הסטרט־אפ מומנטיס שאב האדריכל אורי הלוי מהמוצר שפיתחה - זרוע רובוטית לחדרי ניתוח. צמחייה מלאכותית בטוח שלא תמצאו שם

שטח פרטי

אדריכל אורי הלוי, בן 58, גר בהוד השרון. פרופסור אורח בטכניון ושותף בכיר במשרד אורבך־הלוי אדריכלים.

מפרט טכני

משרדי מומנטיס הממוקמים באור יהודה בבניין בן ארבע קומות, בשטח של 3,500 מ״ר. המשרד מיועד ל־300 עובדי החברה: מומנטיס היא חברת סטארט־אפ שבבסיסה המוצר שפיתחה – זרוע לחדרי ניתוח. אותה הזרוע היא שהיוותה השראה לתכנון ועיצוב המשרד.

הפרטים הקטנים

בתור חברה מתפתחת, חיפשו אנשיה נכס גדול שיתוכנן לפי הצרכים שלה. הם שכרו נכס ישן ומוזנח באור יהודה, וכשראינו אותו לראשונה היה לנו ברור שנגלח את כולו ונשאיר רק את קירות החוץ שלו. כבסיס תכנוני ועיצובי למשרדים, התמקדנו במערכת רובוטית ניתוחית הכוללת זרועות רובוטיות בעלות יכולות תמרון חסרות תקדים, המאפשרות פרוצדורות חדשניות בחדרי הניתוח. ראינו את הזרוע שפיתחה החברה וזה מיד הציף לנו את עולמות המדע בדיוני – חיבור זרועות רובוטיות עתידניות לחיי היומיום שלנו. זו הייתה ההשראה והבסיס לתכנון ולעיצוב – חוליות שקשורות אחת לשנייה כמו החוליות שיש בזרוע הרובוטית במוצר שאותו פתחה החברה.

המבנה משתרע על פני ארבע קומות ולכולן נעשה תכנון מחדש בהתאם לפרוגרמה חדשנית. בקומת הקרקע תוכנן הלובי בגובה של 15 מטר ובו קיר ענק הנמתח עד לקומה הרביעית, מחופה באריחים אפורים. גוף תאורה בנוי מחוליות עץ שמזכיר את הזרוע הרובוטית נתלה מהתקרה הגבוהה וכבר מכניס את האורחים לאווירה העתידנית שהיוותה עקרון בתכנון המשרד.

birds

אלמנט מרכזי לעיצוב בקומות המשרדים, המחבר בין אזורי העבודה ללובי הכניסה הקומתית, היה מנהרה – אלמנט שמורכב מפרוסות עץ ופרספקס חלבי ומואר. האלמנט בנוי בחלקו בצורה גלית, המזכיר את החוליות של הזרוע הרובוטית. הוא מתחיל בקפיטריה הקומתית ומסתיים בחדר הישיבות הגדול. בחלקים מסוימים פרוסות העץ מתרחבות ומשמשות למקומות ישיבה.

את המוטיב הזה אפשר למצוא בחללים נוספים במשרד, כמו בחדר האוכל ובמחיצות בין משרדים. קומת הגג משמשת לאירועי חברה. מאחר והמשרדים כוללים גם חדר ניתוח ומעבדות, נעשה שימוש רב בעץ בכדי לתת תחושה ביתית וחמה. בקומה שבה נמצא חדר הניתוח, שהוא לבן וקר, נבחר מטבח צבעוני לעומת הצבעים הרגועים והנעימים שנבחרו לשאר חללי המשרד.

אורי הלוי. צילום: יוסף כהן

אורי הלוי. צילום: יוסף כהן

הכריות מג׳ייפור. צילום: אורי הלוי

הכריות מג׳ייפור. צילום: אורי הלוי

פריטים נבחרים

בנסיעה האחרונה שלנו לג׳ייפור שבהודו, דניאלה אשתי ואני הבאנו חמש כריות צבעוניות ונעימות לסלון. אנחנו שנינו אדריכלים והכריות הללו הם מהדברים הבודדים שבאופן מפתיע הסכמנו עליהם פה אחד.

פרט שולי

כמו שהייתי מוותר על פייק ניוז, הייתי מוותר על צמחייה מלאכותית. יש בה משהו שלא תורם כהוא זה לחלל. אם אי אפשר להכניס צמחייה – ותרו על מלאכותית.

לפרטים נוספים

הייתי רוצה לעצב מוזיאון שמציג את הציורים של הצייר ההולנדי אשר; לתכנן מבנה שהוא כולו אשליה ותעתוע, או כזה שהבניין עושה בו רושם שהוא מפסיק להתקיים, ורק היצירות עצמן נוכחות.


רוצה להשתתף במדור? שלחו לנו מייל לכתובת [email protected]
לקריאת כל המדורים של מידע פנים לחצו כאן

*כוכבית מייצגת שדות חובה

מעבר לתוכן מרכזי, לקיצור דרך לחצ/י כפתור ALT + zמעבר לסגיר, לקיצור דרך לחצ/י כפתור ALT + x
Silence is Golden