כל מה שחשוב ויפה
עמרי הרמלין מתןך ״סוף חי״. צילום: אייל אגיבייב
עמרי הרמלין מתןך ״סוף חי״. צילום: אייל אגיבייב

הרשימה המשותפת // 27.4.23

עמרי הרמלין ויעל יערי בגלריה מאיה; עידו גורדון בגלריה II; אניה קרופיאקוב ויואב אפרתי בגלריה לחם ושושנים; אנה מירקין וקתרינה טרודזינסקי בגלריה אלמסן; יוחנן הרסון בגלריה ארט מרקט

עמרי הרמלין ויעל יערי בגלריה מאיה

שתי תערוכות חדשות מוצגות בגלריה מאיה. הראשונה, ״סוף חי״, תערוכת יחיד לעמרי הרמלין (ליווי אוצרותי: יעל אזולאי) שבה הוא עוסק בסוף: סוף המוליד תחייה מחדש, סוף הסרט, מוות וסוף מיוחל. העבודות בתערוכה נוגעות בדרך זו או אחרת בסיומות, בעיקר מעולם הקולנוע. דרך הסרטים והז׳אנרים הרמלין מביא משמעויות עמוקות נוספות – אישיות, תרבותיות ופוליטיות.

השנייה, ״סדר בכאוס״, תערוכת יחיד ליעל יערי שבה מוצגות עבודות פיסול, ציור ופסלי קיר שנוצרו בתווך של שני עשורים. המשותף לעבודות הוא העיסוק בסדר וכאוס, ריבוי ועומס חומרי וצורני וחיפוש אחר היופי האולטימטיבי. העבודות עשויות ממגוון רחב של טכניקות וחומרים, בהם גם חומרי פסולת תעשייתיית – עץ, עיסת נייר, פלציב, גבס, צבעי אקריליק, צבע תעשייתי ועוד.

יעל יערי, מתוך ״סדר בכאוס״. צילום: מ״ל

יעל יערי, מתוך ״סדר בכאוס״. צילום: מ״ל


עידו גורדון בגלריה II

״הללויה״, תערוכת יחיד לעידו גורדון (אוצרת: שרון גולן) מוצגת בגלריה II. בתערוכה מציג גורדון סדרת ציורים בעלת אותו שם, שנעשתה בטכניקה מעורבת: במקום הקנבס המסורתי, מצע העבודות הוא בד יוטה ירוק (ניילון) מתוח על מסגרות אלומיניום, והדימויים נוצרים מתוך שילוב של שימוש בצבעי ספריי, טושים אקריליים וטוש כסף.

החלל הגדול של הגלריה מלא בירוק של העבודות, כמיצב ציורי שפותח חרך בין העולמות – זה שלמטה וזה שלמעלה. הללויה היא רגע של התגלות, קריאה קולית אל מול הופעה אלוהית. במרווח שבין עולם הזה והעולם הבא, מתקיימת סדרת הציורים הזו. אם הציור הוא חלון, זהו חלון אל הלא נודע.

עידו גורדון בגלריה II

עידו גורדון בגלריה II


אניה קרופיאקוב ויואב אפרתי בגלריה לחם ושושנים

״עכשיו תורך״, תערוכה משותפת לאניה קרופיאקוב ויואב אפרתי תפתח הערב (27.4) בגלריה לחם ושושנים (אוצר: חגי אולריך). זוהי תערוכה משותפת ראשונה לשניים שמציגים שניהם עבודות חדשות. קרופיאקוב מציגה תצלומים, אובייקטים פיסוליים ועבודת סאונד, ואפרתי מציג רישומים על נייר וציור קיר.

בתערוכה דימויים מהמציאות ואובייקטים מצויים, בעזרתם מסמנים האמנים תנאי מציאות חומרית: פנס רחוב מאודסה באוקראינה שלפני המלחמה, תצלום חלון שבו השתקפות שיטפון מים המלח, טפסי טוטו־ווינר ועליהם רישומי עיפרון דהוי ורישום דמות באקריליק על פינות קיר של הגלריה – לשעבר המחסן והמשרד של ״מען – ארגון עובדים״ הפועל למען זכויות עובדים ושיפור תנאי המציאות של יהודים וערבים וכלל האדם.

יואב אפרתי

יואב אפרתי

אניה קרופיאקוב

אניה קרופיאקוב


birds

אנה מירקין וקתרינה טרודזינסקי בגלריה אלמסן

״שמש שקרנית״, תערוכה משותפת לאמניות אנה מירקין וקתרינה טרודזינסקי תפתח הערב (27.4) בגלריה אלמסן (אוצרות: יולנדי גווס והלן סופי מאייר). הביטוי ״שמש שקרנית״ מתייחס לשמש חורפית בהירה ומבטיחה, שאיננה מחממת כלל. באופן דומה, קתרינה טרודזינסקי ואנה מירקין משתעשעות עם מושגים של נראות בעולם הפיזי ובעולם הדיגיטלי. יחד הן חוקרות את היחסים המתקיימים בין שני סוגי ״מציאות״ אלה, שנמצאים במצב תמידי של התמרה ושינוי: המציאות האחת פונה אל חמשת החושים שלנו, האחרת – אל הפנטזיות שלנו.

חלקה הראשון של התערוכה הוצג בברלין ב־2022. בשתי התערוכות האמניות שיתפו פעולה בחקירה של המרחב האמביוולנטי החופף בין האתרים הדיגיטליים והאתרים הפיזיים. סוגי הדימויים שהן בחרו לעבוד עימם מתייחסים אל הסביבות המיידיות של שני חללי התערוכה: Galerie Im Turm בברלין וגלריה אלמסן ביפו. שילוב האובייקטים משתי הערים מייצר מיצב משעשע, צבעוני ובוהק, והחיבור של תוכן אנלוגי במרחב דיגיטלי ותוכן דיגיטלי במרחב אנלוגי מפנה את הצופה לשיבושים המרתקים המפוזרים בחלל התערוכה.

קתרינה טרודזינסקי

קתרינה טרודזינסקי

אנה מירקין

אנה מירקין


יוחנן הרסון בגלריה ארט מרקט

תערוכה לזכרו של האמן המנוח יוחנן הרסון שהלך לעולמו בשנה שעברה תפתח ביום שלישי (2.5) בגלריה ארט מרקט. הרסון היה אמן, אוצר ושחקן, יליד קנדה שחי, יצר ופעל בישראל. במשך שנים יוחנן עבד עם ברונו ארט גרופ בתור אוצר, והיה אמון על הניהול האמנותי של תערוכות רבות, ביניהן אירוע הפתיחה של גלרית ארט מרקט.

במשך תקופה ארוכה טיפח וגיבש הרסון את סגנון הציור הייחודי לו. הוא הספיק לפתח קול אישי שמשלב בין השפעות התרבויות המרכזיות שעיצבו את זהותו כאדם וכאמן – התרבות הישראלית לצד התרבות הצפון אמריקאית. השפעות אלה התמזגו ביצירתו לכדי מקשה אחת. ציורי האקריליק שלו נושאי הפרסים קצרו תשבוחות נלהבות בקרב צרכני אמנות במספר מרשים של תערוכות ברחבי ישראל, אירופה וארה״ב וגם בארץ מולדתו קנדה. אל עבודות האקריליק על בד, על עץ ועל ברזל המרשימות מצטרפות עבודות שפותחו בשיטה ייחודית שיוחנן לקח חלק בפיתוחה – שטיחי קיר דקורטיביים שמבטאים את סגנונו וטביעת העין הייחודית.

יוחנן הרסון. צילום: איתמר ביצמן

יוחנן הרסון. צילום: איתמר ביצמן

*כוכבית מייצגת שדות חובה

תגובה אחת

  1. אורית גולדמן

    כמו שגדעון עפרת אומר: "הילד באמנות הישראלית ברח מן הבית"

Comments are closed.

הוסיפו תגובה
מעבר לתוכן מרכזי, לקיצור דרך לחצ/י כפתור ALT + zמעבר לסגיר, לקיצור דרך לחצ/י כפתור ALT + x
Silence is Golden