כל מה שחשוב ויפה
עדן אוחנא. צילום: נדב גורן
עדן אוחנא. צילום: נדב גורן

צבע טרי 2023 // עיצוב טרי

דפי רייס דורון, יעל פילו, NAMA (נעמה בן משה) ו־Frill furniture (גילה בביץ׳), עדן אוחנא, שיאן רוז בן סירה, DUO House (יואב בראל ואייל שושן), ZING (רז ישראל ושיר הררי): פוקוס על שבעה מציגים במתחם העיצוב של יריד צבע טרי

פורטפוליו בשיתוף צבע טרי


NAMA X Frill furniture

נעמה בן משה (NAMA), מאיירת ומעצבת טקסטיל, בוגרת המחלקה לעיצוב טקסטיל בשנקר. גילה בביץ׳ (Frill furniture), מעצבת רהיטים ונגרית, בוגרת קורס מקצועי של משרד העבודה. NAMA הוא סטודיו בוטיק המתמחה ביצירת טקסטילים מקוריים בטכניקות מגוונות של עולם הטקסטיל – הדפסה, אריגה, סריגה וטאפטינג, עבור מוצרים שונים להלבשה ועיצוב הבית. Frill furniture הוא סטודיו המתמחה בעיצוב וייצור רהיטים ואובייקטים שהם אומנות שימושית מעץ תוך שילוב טכניקות נגרות מסורתיות ועבודה עם מכונות.

שני הסטודיואים עוסקים במלאכת יד איטית ובקנה מידה קטן, כקונטרה לייצור תעשייתי ולתרבות האינסטנט. שתי המעצבות אימצו את הבסיס הרעיוני של תנועת הארטס אנד קראפטס, ששאפה לשפר את איכות פריטי העיצוב שנשחקה על ידי התעשייה, לעודד אומנות של בעלי מלאכה ולחבר מחדש בין המעצב לתהליך הייצור. ביריד הם מציגות את ״שזורות״, שיתוף פעולה המתבסס על חיבור בין טקסטיל לעץ: יצירות שימושיות פרי ההתכתבות בין שתי המעצבות – ספסלים המשלבים בסיס עץ מייפל פרי יצירתה של frill, עם ריפוד טקסטיל מתוך הקולקציה החדשה של NAMA. לצד האוביקטים המשותפים, מציגה כל אחת קולקציה עצמאית.

NAMA X Frill furniture. צילומים: רוני כנעני

NAMA X Frill furniture. צילומים: רוני כנעני


דפי רייס דורון

דפי רייס דורון, בוגרת המחלקה לעיצוב תעשייתי בבצלאל והתואר שני בעיצוב מוצר מהרויאל קולג׳ בלונדון, מתמחה בעיצוב מוצרי יוקרה. היצירה והקונספטים של הסטודיו מושפעים משנות לימודיה באירופה (בלונדון ומילאנו), וכן מלימודי קבלה ופיזיקה קוונטית, ומההתפתחות הרוחנית העשירה שחוותה בשנים האחרונות. בשנים האחרונות רייס דורון עובדת עם זכוכית והתחילה לייצר קו מוצרים בצ׳כיה במפעל משפחתי של מנפחי זכוכית מומחים.

בעיצוב טרי מציגה רייס דורון את ״כלי לאור״, מנורה ששואבת השראה מהמושג הקבלי כלי לאור. לפי חוקי הפיסיקה הקוונטית והקבלה, אור הוא אנרגיה. אהיל המנורה מעוצב ככלי פתוח שאינו מחובר למקור האור. אפקט התאורה מתקבל כשתולים את הכלי על הידית וקרני האור ממלאות את הדפנות. הצורה החדשה נועדה להזכיר לצופה שהדרך להתמלא באנרגיה (אהבה, פרנסה ועוד) היא לבנות בתוכנו את הכלי הדרוש כדי להתמלא באור האינסוף.

דפי רייס דורון. צילומים: הילה מרסל קוק

דפי רייס דורון. צילומים: הילה מרסל קוק


יעל פילו

יעל פילו, בוגרת המחלקה לעיצוב תכשיטים בשנקר, משלבת בין חומרים שונים שמזינים ומשלימים אחד את השני. מהם היא יוצרת פריטים זעירים ובעלי רבדים רבים בעבודת יד דקדקנית. כל אלה הופכים לבסוף לאוצרות תלת־ממדיים, שמשדרים חיות ותנועתיות. הרעיונות של פילו נולדים, ברובם, מתוך החומר עצמו, ומתוך מחקר והבנה של היכולות והמגבלות של החומר. שאיפתה היא להעניק חיים לחומרים סטטיים.

סדרת העבודות ״מפגשים״ בוחנת את המורכבויות המגיעות עם הכניסה לחיי האימהות, אל מול העוצמה והכוחות הלא ברורים שמגיעים יחד איתן. בכל אחד מהאוביקטים המוצגים ביריד מתקיימים מפגשים שונים: מפגשים בין חומרים ומפגשים בין האוביקט לבין המשטח שאליו הוא מתממשק. בתערוכה מוצגים תכשיטים לצד אוביקטים דקורטיביים שמיועדים לחלל הבית. 

יעל פילו. צילומים: מ״ל

יעל פילו. צילומים: מ״ל


שיאן רוז בן סירה

שיאן רוז בן סירה, אמנית קרמיקה, בוגרת קורסים במדרשה למורים לאמנות, בית בנימיני וגבעת חביבה, עובדת בטכניקת slab (משטחים) בעבודת יד. בשנים האחרונות עוסקת בן סירה בשריפות אלטרנטיביות ומתמחה בטכניקה היפנית Raku Naked (משמעות המילה ראקו ביפנית היא קלות, נוחות, הנאה, אושר ועונג).

מקורות ההשראה של בן סירה הם הטבע והים. מאז ומתמיד נמשכה בן סירה לאבנים מסוגים שונים, לצדפים ולחיים שמתחת לפני המים – במיוחד לאבנים שמגען חלק והדוגמה עליהן מיוחדת ומושפעת מהסביבה שבה הן נמצאות. המסע שהאבנים וחלוקי הנחל עוברים בטבע משפיע על צורתם ועל אופיים, בדיוק כפי שהמסע שאנו עוברים כבני אדם משפיע עלינו.

הפרויקטים ״אבני דרך״ ו״רוג׳ום״ משלבים אלמנטים המדמים אבנים וחלוקי נחל. ייחודיותה של העבודה ״אבני דרך״ היא באופן ההצבה שלה, אבנים ענקיות מהפנטות למראה ומפתות למגע שנדמות כמטפסות על הקיר, ויורדות חזרה לקרקע ליצירת רוג׳ום.

שיאן רוז בן סירה. צילומים: מ״ל

שיאן רוז בן סירה. צילומים: מ״ל


ZING: רז ישראל ושיר הררי

רז ישראל ושיר הררי, בוגרות המחלקה לעיצוב תעשייתי במכון טכנולוגי חולון, מתמקדות בתחום הקרמי. ״זיכרון של נייר״ הוא פרויקט שבו נייר משמש כתבנית ליציקות קרמיות. בעולם הקרמיקה תבניות גבס מייצרות תוצרים שחוזרים על עצמם בכל יציקה. אחת הסיבות שהמעצבות בחרו בנייר כתבנית, מעבר לטקסטורות השונות והצבע העוברים מהנייר ליציקה הקרמית, היא שבסופו של דבר הן חיפשו עניין בתוצרים ה״לא מושלמים״, בקריסה של החומר וביכולת של הנייר, בסופו של דבר, לייצר להן תוצר עם חוסר שליטה כלשהו.

הנייר מייצר דיאלוג בין תכונות החומר שלו ובין החומר הנוצק לתוכו – הקרמיקה. הכדים השונים מהווים מקבץ של מחשבות על נייר כחומר גלם מוכר, עדין ונעלם ועל המגע שלו עם הקרמיקה הנשארת לאורך זמן.

ZING: רז ישראל ושיר הררי. צילומים: אנטולי קריניצקי

ZING: רז ישראל ושיר הררי. צילומים: אנטולי קריניצקי


DUO House

יואב בראל, בוגר המחלקה לצילום בבצלאל ואייל שושן, בוגר המחלקה לעיצוב תעשייתי בבצלאל, הם בוגרי פרויקט חממת המעצבים של טרמינל העיצוב בבת ים, שם הכירו. כשהבינו שהחזון המקצועי שלהם דומה מאוד החליטו לפתוח את DOU HOUSE שמתמקד בפיתוח היצירה בתוך הקהילה, בית זיקוק לתהליכי עיצוב. עם תמיכה ומימון מהחברה לפיתוח יפו, הם הקימו גלריה קטנה במבנה היסטורי ביפו ובה המותג חדש, שנועד להוות בית לפיתוח ולמכירת פריטי עיצוב שיהיו עשויים בעבודת יד, בטכניקות פורצות דרך מתוך מחקר, ומתוך הקשבה לפואטיקה של חומר הגלם.

השניים חברו למעצבים עולים כמו יובל בוכשטב וניצן טביב וכן למעצבים ותיקים, מאסטרים בקנה מידה עולמי בתחומם כמו יעקב קאופמן, חנן דה לנגה, נועם דובר ומיכל צדרבאום. יחד הקימו פרויקט של שיתופי פעולה במסגרתו יצרו קולקציות של פריטי עיצוב מקוריים ובלעדיים למותג DUO HOUSE.

DOU with הוא פרויקט של שיתופי פעולה בין DUO HOUSE לשישה מעצבים ומעצבות שעובדים בטכניקות ייחודיות ופורצות דרך. ביחד עם כל מעצב.ת הם יוצרים קולקציה מקורית של פריטים בעיצוב עכשווי העשויים בעבודת יד וברמת גימור גבוהה. הקולקציה מתמקדת בגופי תאורה, מערכות כלי אוכל ואקססוריז לעיצוב חללי פנים.

DUO House עם ניצן טביב. צילום: מ״ל

DUO House עם ניצן טביב. צילום: מ״ל

DUO House עם עמרי גולדזק. צילום: מ״ל

DUO House עם עמרי גולדזק. צילום: מ״ל


עדן אוחנא

עדן אוחנא, בוגר המחלקה לעיצוב תעשייתי במכון אבני והתכנית לתואר שני בעיצוב תעשייתי בבצלאל, עוסק בעיצוב סטים לקולנוע וטלוויזיה. העיצוב של אוחנא עוסק ברובו בחברה הישראלית ובסביבתה, בפנטזיות שלו עצמו ובאובייקטים במרחב. העיצוב במוצרים שלו הוא ברובו הפילטר שלו על החברה, המדינה ותרבות הצריכה – ממה אנחנו מושפעים ואיך אנחנו בוחרים. ביריד מציג אוחנא ״חומרים מקומיים״ – מספר פרויקטים שפיתח ועבד עליהם בשנה האחרונה, בחומרים מגוונים כמו קרמיקה, עץ וטקסטיל.


עדן אוחנא. צילום: דניא גז׳קונט

*כוכבית מייצגת שדות חובה

מעבר לתוכן מרכזי, לקיצור דרך לחצ/י כפתור ALT + zמעבר לסגיר, לקיצור דרך לחצ/י כפתור ALT + x
Silence is Golden