כל מה שחשוב ויפה
אורית ליבנה במוזיאון וילפריד. צילום: עמרי ליבנה
אורית ליבנה במוזיאון וילפריד. צילום: עמרי ליבנה

הרשימה המשותפת // 17.8.23

תערוכות חדשות במוזיאון וילפריד לאמנות המזרח; בוגרות התואר השני באוניברסיטת חיפה בגלריה מנשר; אנאי סלאם בגלריה ברבור; קהילת ביתא בגלריה עזריאלי

תערוכות חדשות במוזיאון וילפריד לאמנות המזרח

שלוש תערוכות חדשות ייפתחו ביום שישי (18.8) במוזיאון וילפריד לאמנות ולידיעת המזרח בקיבוץ הזורע (אוצרת: שיר מלר־ימגוצ׳י). הראשונה, ״כלים שלובים״, תערוכה משותפת לנועה צ׳רניחובסקי ואודי צ׳רקה שיציגו קרמיקה עכשווית לצד כלים בצבעי כחול על לבן מאוסף המוזיאון. מערומי הכלים כחול־לבן שיצרה נועה צ׳רניחובסקי מיתמרים לגובה, ובה בעת קורסים זה אל תוך זה באיזון שברירי, המוחזק על ידי חומר דמוי אפר וולקני שנקרש; סדרת הכלים הפיסוליים של אודי צ׳רקה משלבת בין פורצלן מעוטר בכחול לבין חומר קרמי שחור וגס, פורעת את כללי המשחק של המסורת הסינית וניכר בה חופש רב והומור.

השנייה, ״תדר פתוח״, תערוכה משותפת לאורית ליבנה, דנה הראל, לזלי רובין קונדה ושיאן רוז בן סירה – ארבע אמניות שמתמסרות לתהליכי יצירה המתרחשים כמו מעצמם ומקרבים אותן אל הטבע שלהן. המנעד המונוכרומטי מחבר בינהם ומביא איתו שקט למבט ויכולת הבחנה בדקויות.

שיאן בן סירה במוזיאון וילפריד. צילומים: מל

שיאן בן סירה במוזיאון וילפריד. צילומים: מל

אודי צ'רקה

לזלי רובין קונדה

נועה צ׳רניחובסקי

השלישית, ״טבע ראשון, טבע שני״, תערוכת צילום סיני של ג׳אנג קצ׳ון ומגילות סיניות מאוסף המוזיאון (אוצרות: שושן ברוש־לויט, שיר מלר־ימגוצ׳י) שבה בולט הניגוד בין הטבע הראשון לשני בתצלומיו העכשוויים של האמן ג׳אנג קצ׳ון, ניגוד הנחשף ביתר שאת בהצגתם לצד הנופים המצוירים במבחר מגילות סיניות מאוסף המוזיאון מהמאה ה־18 ועד לראשית המאה ה־20.


בוגרות התואר השני באוניברסיטת חיפה בגלריה מנשר

״מעבר״, תערוכה קבוצתית של בוגרי ובוגרות התואר השני בחוג לאמנות של אוניברסיטת חיפה מוצגת בגלריה מנשר לאמנות (ליווי אוצרותי: שרון פוליאקין). בתערוכה מוצגים פרויקטים מתוך תערוכת הגמר שהתקיימה בחודש יוני בחיפה, במגוון סוגי מדיה. הפרויקטים מסכמים שנתיים של למידה ותהליכי עבודה משותפת. העבודות מתייחסות באופנים שונים לסוגיות הקשורות במרחב המקומי, באירועי הזמן, וכן לשאלות של זהות וגוף. בתערוכה בולטת במיוחד התמודדות עם קשיים הנובעים מטשטוש גבולות בין האישי והקולקטיבי.

כל המשתתפות.ים מסיימות.ים השנה את תכנית ה־MFA, תוכנית הפועלת בתוך בית הספר לאמנויות ושואבת מהמרחב האקדמי האוניברסיטאי את הגישה לחידושים בתחומי ידע מגוונים. התוכנית מציעה סביבה ביקורתית וניסיונית יחידה מסוגה בישראל לפיתוח עשייה אמנותית בדגש על ״מחקר עם ודרך אמנות״ (artistic research). משתתפים.ות: מיכאל אלוורז פריירה, עדי ארגוב, אדוארד בוגורד, מורג׳אן גנאיים, טל געש, איה זמיר, דלה טרביה, גל יערי, נועה לייבל, נעה רז מלמד, נעמי מנדל, לילא עבד אלרזאק, לימור צרור, מרתה ריגר.

לילא עבד אלרזאק

לילא עבד אלרזאק, בוגרות MFA, אוניברסיטת חיפה במנשר. צילומים: מל

לימור צרור

לימור צרור


birds

אנאי סלאם בגלריה ברבור

״דימויים־גחליליות״, תערוכת היחידה הראשונה של אנאי סאלם, מוצגת בגלריה ברבור החדשה שהתמקמה לא מזמן בסמוך לכיכר ציון בירושלים (אוצרת: ליטל מרקוס מורין). התערוכה תיפתח כחלק מסדרת תרבות ובמקביל לפתיחת סדרת אירועי Barbur B&B, שבה אמנים שונים יתארחו בחלל הגלריה לתכנית שהות אמן.ית למשך יממה אחת.

סלאם מציגה תערוכת פיסול ציורית שמשלבת חומרים שונים ומפתיעים, ביניהם גדר גינה, סקוצ׳ים לקרצוף כלים, דשא סינטטי כחול וגם מערכת תופים. עבודתה מקיימת התנדנדות בין האדם לגן ושאלות על קרקוע וכניעה, ויחד עם זאת, הפוטנציאל להתרומם, לרחף ולפרוץ את הגדר, באיזו צורה שתיקח. הפרויקט מתכתב עם הספר ״הישרדות הגחליליות״ של ז׳ורז׳ דידי־הוברמן, שמציג את הנצנוץ הגחליליות כמטאפורה לניסיון, תשוקה ולאנושיות בהא הידיעה. זוהר זערורי ונדיר שמוכן לחרוג מתוך הנורמה הבהירה הרציונלית, ההגיונית והאדישה, ומנסה לאהוב למרות הכל.

אנאי סלאם בגלריה ברבור. צילום: מל

אנאי סלאם בגלריה ברבור. צילומים: מ״ל


קהילת ביתא בגלריה עזריאלי

״יום יבוא ונגיע לירושלים״ – תערוכה העוסקת בכמיהה לירושלים של קהילת ביתא ישראל מוצגת בגלריה עזריאלי של המכללה האקדמית הדסה ירושלים (אוצרת: כרמל גופר). התערוכה מתמקדת ביצירותיהם של אמנים ואמניות מבני הקהילה ועוסקת בנושא דרך תמונות מרתקות המציגות את החוויות, התרבות והזהות האישית והקבוצתית של בני הקהילה.

על חלונות הגלריה מוצגים צילומים של עבודות דיגיטליות, ציורים, איורים וטקסטים העוסקים בכמיהה לירושלים שהייתה הלב הפועם בחיים של בני הקהילה באתיופיה. שִׁימְלָה, שִׁימְלָה אָגַרְצִ׳ין, יְרוּסָלֵם דְּהָנָה? (חסידה, חסידה, ארצנו ירושלים, מה שלומה?) הייתה קריאתם של ילדי קהילת ביתא ישראל למראה להקות החסידות שהיו עוברות בשמי אתיופיה. הם האמינו שכל החסידות מגיעות מארץ ישראל. משתתפים.ות: אור יוגב, אילנה פרדה, ג׳נט בילאי, דייויט היילו, דנה יוסף, דני אדמסו, דרור דסה, וודג׳ מלקה, טל מגוס, עדן ילמה.

אור יוגב בגלריה עזריאלי. צילומים: מל

אור יוגב בגלריה עזריאלי. צילומים: מל

טל מגוס, דיוקן חרות טקלה לגסה

טל מגוס, דיוקן חרות טקלה לגסה

דוויט היילו

דייויט היילו

*כוכבית מייצגת שדות חובה

מעבר לתוכן מרכזי, לקיצור דרך לחצ/י כפתור ALT + zמעבר לסגיר, לקיצור דרך לחצ/י כפתור ALT + x
Silence is Golden