כל מה שחשוב ויפה

GR8-Enough: להתקדם מהר, ואם יש צורך אז לתקן מהר

אחרי שנים של תהליכי מיתוג, מיכלי מררי, עופר ברנר ויואב הרשטיין הבינו שמה שמשרדי מיתוג מציעים לסטארט־אפים זה פרארי, אבל שמה שהם צריכים זה רכב שטח

יובל: הי מיכלי, מה שלומך בימים אלו של סוף הקיץ?

מיכלי: חםםםםםםםםםםם! אש 🙂

יובל: זה טוב או רע?

מיכלי: תכל׳ס, זה לא רע. יש יתרונות לחום, ראה ביקראם יוגה. הכל מתגמש ויש דברים שמתאפשרים רק שכמסביב ממש חם

יובל: אהבתי את האנלוגיה, שמח שאת מוצאת משהו טוב (מספיק) במה שקורה פה מסביב.וראית מה עשיתי פה… בואי נדבר על GR8-Enough, היוזמה החדשה שאת מעורבת בה

מיכלי:  Cut to the chase- אהבתי!

יובל: יפה. תגידי ממש בכמה מילים מה זה הדבר הזה ומי עומד מאחוריו, ואז נצלול פנימה

מיכלי: אז בוא נתחיל מ״מי״ ואחרכך מ״למה״

מיכלי: זה שנים שיש לי שני שותפים לדרך ולעשייה, שבאים מתחום האסטרטגיה והקריאיטיב: עופר ברנר שהיה סמנכ״ל קריאיטיב ב־Maccann ויואב הרשטיין שניהל את Epic Branding, אף אחד מהם לא קוטל קנים בתחומו. אחרי שנים של תהליכי מיתוג עמוקים שבהם רצנו ביחד ולחוד על כל הקשת של חברות הטכנולוגיה והסטארט־אפים – הבנו שמשהו לא בנוי נכון, משהו לא עובד טוב. מה שמשרדי מיתוג מציעים לסטארט־אפים זה פרארי ותכל׳ס הם צריכים רכב שטח…

יובל: למה הכוונה?

מיכלי: יזמים וסטארט־אפיסטים צריכים לזוז מהר, כי ככה זה בעולם שלהם. הם צריכים משהו שמתאים לתקציב ולזמן שלהם שהוא ״מספיק טוב״ (ותכף נדבר על מה זה מספיק טוב) כדי להתקדם מהר ואם יש צורך אז לתקן מהר. ממש כמו שהם עושים בפיתוח – MVP

יובל: אז מספיק טוב: אני הכי מאמין בזה, ואני חושב ששום דבר שעשיתי בחיים שלי לא היה קורה אם לא הייתי מאמין בקונספט הזה, אני רוצה לשאול אם זה לא נכון לגבי כולם. תמיד. בהכללה כמובן. למה להתמקד רק בסטארט־אפים? ואז נדבר על מה זה מספיק טוב בעולם הזה

מיכלי: קודם כל סחתיין עליך! תתפלא כמה אנשים לא מרגישים עם זה בנח, במיוחד כשזה מגיע לתהליך מיתוג.

אבל למה אנשים? גם אני בצעירותי החזקתי חזק חזק במצויין והאמנתי בדרך הארוכה. באמת של החיים, תהליך מיתוג קלאסי אורך חצי שנה מההתחלה לסיום ועולה סביב 200 אלף ש״ח ומעלה, וכן, התוצאה בהחלט מצויינת ויכולה להתאים לבנק לדוגמה, אבל בעולמות שזזים מהר יותר, מצוינות זה גם ובעיקר – בזמן (On Time).

אז נכון, מוותרים על בחירת צבע פנטון ללוגו אבל מתרכזים בעיקר, בפיצוח הנכון של האסטרטגיה, הסיפור והקריאייטיב. תפיסת העולם שלנו מדברת על כך שהמיקוד הוא במה שמביא הכי הרבה ערך בהכי פחות זמן. רק ככה אפשר לזוז קדימה מהר ונכון

גם אני בצעירותי החזקתי חזק חזק במצויין והאמנתי בדרך הארוכה. באמת של החיים, תהליך מיתוג קלאסי אורך חצי שנה מההתחלה לסיום ועולה סביב 200 אלף ש״ח ומעלה, וכן, התוצאה בהחלט מצויינת ויכולה להתאים לבנק לדוגמה, אבל בעולמות שזזים מהר יותר, מצוינות זה גם ובעיקר – בזמן (On Time)

יובל: את יכולה לתת דוגמה תכל׳ס איך זה עובד סביב? 

מיכלי: לדוגמה, החלק הזה של ה־Onboarding לקח תמיד חודש. (התהליך, לומדים מחומרים קיימים, ומתחילים סדרת ראיונות). בתכל׳ס, כבר בשיחה עם המנכ״ל נפלו לך 80% מהאסימונים.

אחר כך מתחילה סאגה ארוכה של ראיונות אין־סופיים, חלקם אגב פוליטיים, תיאומים, שיחות זום ומחקר. שזה בסדר, אם יש לך את המותרות של זמן וכסף. אנחנו מביאים את כולם לשולחן, עושים Crash Course באסטרטגיה ובסדנה מזורזת מגיעים לעיקר – מהר. תכל׳ס הם יודעים את הביזנס שלהם, ההתכנסות הזאת של All hands on deck מחייבת את כולם ליישר קו, לדבר, לקבל החלטות ולחתוך.

יובל: היה איזה רגע או אירוע ספציפיים שבעקבותיו הגיע הרעיון לקחת את התובנה הזו ולעשות ממנה ביזנס?

מיכלי: זה נולד על הגג של עופר בגבעתיים. אנחנו חברים טובים. ישבנו ודיברנו על תחום המיתוג ועל הפער בין הרצון לעשות מצויין ובין הצורך של הקטגוריה שבה אנחנו פועלים, להגיע לתוצאות מהר, מתוך הבנה שמצויין משמעותו גם בזמן. דיברנו על זה שיש לנו יחד כ־70 שנות נסיון ושהגיע הזמן להסתכל על הקטגוריה הזו מזווית שונה, האם אתה באמת צריך Brand Book של 50 עמודים כדי לצאת לדרך? האם שווה לחכות לזה? לשלם על זה? רצינו לאפשר ללקוחות שלנו להגיע לעיקר מהר. כל השאר זה מותרות. וככה נולד GR8-Enough!

מיכלי מררי. צילום: מוניקה פיץ

מיכלי מררי. צילום: מוניקה פיץ

GR8-Enough

GR8-Enough

יובל: אני רואה באתר שאתם מציעים שני מסלולים של 14 או 28 ימים, מה ההבדל ביניהם (חוץ מהכסף…)

מיכלי: קל – המסלול הראשון מדבר על פיצוח אסטרטגי, סיפור מותג וגיבוש המסרים. המסלול השני כולל גם גיבוש של שפה קריאייטיבית ואתר בסיסי One Pager, כל מה שצריך כדי לצאת לדרך ולעשות את האימפקט הרצוי בזמן

יובל: אז רציתי לשאול אם אפשר להגיע לתוצר טוב בשבועיים/שלושה/ארבעה, ואז הבנתי שאני צריך לשאול אם אפשר לעשות זה מספיק טוב, ומה המדדים של מספיק טוב? מי קובע?

מיכלי: ברור שאפשר. כל מי שעבד במשרד פרסום או מיתוג יודע שהכל נעשה בלחץ ברגע האחרון, ולפעמים מהיום למחר… אז למה לחכות? אנחנו נכנסים במודע לתהליך בכל הכח (Hit the ground running).

אז לא רק שאפשר לעשות את זה, זה גם מחייב אותך לבהירות מחשבה, להפריד את העיקר מהטפל ולייצר ערך מהר. זה מחייב אותנו להיות סופר רתומים לענין. זה אולי לא מתאים לכל אחד, אבל בימינו אנו, בשינויים המהירים שקורים, בצורך לזוז מהר, בכיסים המתרוקנים, זה לא רק מקצר תהליכים – זה מחוייב במציאות.

ולגבי מי קובע? זאת שאלה שנכונה לכל תהליך בכל היקף. באמת של החיים זה איזה אימפקט הצלחת לייצר. האימפקט שלנו פשוט מגיע בזמן הנכון (זה שנכון לכולם – הלקוח, והשוק שבו הוא פועל)

זה אולי לא מתאים לכל אחד, אבל בימינו אנו, בשינויים המהירים שקורים, בצורך לזוז מהר, בכיסים המתרוקנים, זה לא רק מקצר תהליכים – זה מחוייב במציאות

יובל: ומה יקרה אחרי חצי שנה/שנה או יותר שיצטרו לעדכן/לשנות? כי מגיע השלב בחיי כל חברה/סטארט־אפ שצריך לעדכן או אפילו לשנות את השם – ואז את רוצה שהם יחזרו אליכם? כי גם זה נדמה לי קורה היום בשלב הרבה יותר מוקדם מבעבר

מיכלי: תראה, כל הרעיון הוא היכולת לזוז מהר. מי שרוצה ויכול לזוז מהר – מוזמן לעשות את זה איתנו. חלק מהיופי של העניין הוא היכולת לשנות ולשפר תוך כדי תנועה. זו מהות הקטגוריה הזאת. זה נכון בפרודקט, בפיתוח וגם במיתוג ובסיפור. אגב חלק מהיופי הוא שמחיר הטעות הוא נמוך, קל לתקן, להשתפר ולהתקדם. סך הכל אנחנו לוקחים את המתודולוגיה של MVP מעולמות ההי טק ומטמיעים אותה בתהליך שיצרנו

יובל: אז אשאל שוב את מה ששאלתי בהתחלה ולא בטוח שענית: למה להתמקד רק בסטארט־אפים? זה נראה לי נכון לכל ארגון, בטח בתחילת דרכו, גם בעבר ובטח עכשיו

מיכלי: בין חיתולים לעולמות ה־AI – תן לנו AI. זה פשוט מה שמעניין אותנו ואנחנו עושים את זה שנים. כל מה שהשתנה הוא שעכשיו יצרנו קורלציה בין מה שהלקוח רוצה, צריך ורגיל אליו מהעולמות הטכנולוגיים, לתהליך המיתוג

יובל: נייס. מה עוד? משהו חשוב להגיד שלא אמרת לפני שנפרדים?

מיכלי: בסוף היום, יש פה שלושה חברים טובים, שכל אחד מביא איתו שנים של ניסיון או כמו שאני אוהבת לומר –  שפיץ אחר של הבורקס, The Burekas of destiny 🙂 יש לנו הזדמנות גם לעשות את גם מה שאנחנו אוהבים וטובים בו, גם ללמוד מחבר׳ה חכמים, ובעיקר לייצר ערך לאנשים שהולכים לשנות את העולם

*כוכבית מייצגת שדות חובה

מעבר לתוכן מרכזי, לקיצור דרך לחצ/י כפתור ALT + zמעבר לסגיר, לקיצור דרך לחצ/י כפתור ALT + x
Silence is Golden