כל מה שחשוב ויפה
ראשיד ג'ונסון, המטיילים. צילומים: מל, מוזיאון ישראל
ראשיד ג'ונסון, המטיילים. צילומים: מל, מוזיאון ישראל

הרשימה המשותפת // 24.8.23

ראשיד ג׳ונסון במוזיאון ישראל; מוות ותחיה בגלריה אינדי; הרדוף הנחלים בגלריה חנינא; שלוש יוצרות בגלריה פאן ארט

ראשיד ג׳ונסון: ״ציבור שבור״ במוזיאון ישראל

מוזיאון ישראל בירושלים מציג את ״ציבור שבור״, תערוכה קטנה ונוקבת של ראשיד ג׳ונסון – אמן אפריקאי־אמריקאי, שמבטא באופן טעון את החוויה הרגשית והגופנית של האדם השחור בחברה גזענית ומפלה. התערוכה שנפתחה לאחרונה משקפת דרך עבודתו של ג׳ונסון את המצב החברתי בעולם ואף בישראל. האוצרת אורלי רבי בחרה שלוש עבודות של ג׳ונסון, מהקולות הבולטים בשדה האמנות העוסקים בשאלת הזהות האישית והקולקטיבית בארצות הברית בתקופתנו, והיא מתייחסת לחיבור ביניהן כתערוכה אינטימית.

בציור ״נוזל קוסמי ׳גריז׳״ ג׳ונסון שופך סבון שחור מומס ומעורבב בשעווה, ומטביע סימנים בחומר בטרם התמצק. מקורו של הסבון, שנועד לטיפול בעור רגיש, במערב אפריקה, והשימוש בו בציור כמעין שכבה מגינה מסמל כוח מרפא. בפסיפס ״ציבור שבור בלי כותרת״ הבעות פניהן של הדמויות מתהוות מתוך שברי הקרמיקה הצבעונית, שברי זכוכית, מראה ועץ. עיניהם הקרועות לרווחה ופיהם הפעור מביעים חרדה, הלם או תסכול, לנוכח המצב האנושי. הדמויות מאזכרות מסכות אפריקאיות, כאלה שעוטים הגברים ביצירה השלישית – עבודת הווידאו ״המטיילים״: שני רקדנים שחורים מתקדמים על צלע הר זה לעבר זה. כשהם נפגשים, מסכות החרדה שעל פניהם מוסרות ותנועותיהם המתפתלות ומלאות העוצמה הופכות למחוות של הדדיות ואינטימיות.

ראשיד ג'ונסון, ציבור שבור. צילומים: אלי פוזנר, מוזיאון ישראל

ראשיד ג'ונסון, ציבור שבור. צילומים: אלי פוזנר, מוזיאון ישראל


גלריה אינדי: מוות. למות מחדש. תחייה.

בגלריה אינדי נפתחת הערב (24.8) לעשרה ימים בלבד, תערוכתם של יבגני פטרושנסקי וליילה ארדמן־טבוקשווילי. התערוכה ״מוות. למות מחדש. תחייה.״ מציגה דימויים הנובעים ממציאות חייהם האישיים, מעלילות החברה האנושית ומפגשים עם א.נשים שונים.ות וטבע משתנה. זהו תיעוד המשלב קונקרטי ופואטי, מחפש פלטפורמה אחרת לחוות דרכה את הנעשה ביומיום, את מעגל החלומות, המוות, והחיים עצמם. אוצרת: גילי זיידמן.

ליילה ארדמן

ליילה ארדמן־טבוקשווילי

יבגני פטרושנסקי


birds

הרדוף הנחלים בגלריה חנינא

בגלריה חנינא מוצגת רק עד שבת (26.8) התערוכה הקבוצתית ״הרדוף הנחלים״, שבמרכזה האמונה בכוחה של היצירה האמנותית ביחס לגילוי האמת אודות העולם, ואת תפקידם של האמנים כנושאי בשורה זו לחברה האנושית. התערוכה נבנתה באופן אינטואיטיבי, במהלך ממוקד וקצר מועד, שעליו עבדו האוצרים – יואב אפרתי ואלמה מיה הדס עם המשתתפים – באופן המבקש לעדן את התמה האוצרותית המוחלטת מראש ולתת במה לרעיונות הנולדים ונבנים מתוך היצירות עצמן; מתוך החיבורים כמו גם מן הנתקים שמתקיימים ביניהן. משתתפים: אלמה מיה הדס, חגי אורליך, חגית רובינשטיין, יואב אפרתי, ליהי ניידיץ, לירי אן, לירן שפירו, מיכל רובנס, מתי אלמליח, עטר רבינא, ערן נוה, רני פרדס.

לירי אן

לירי אן

חגית אונמני רובינשטיין

חגית אונמני רובינשטיין


שלוש יוצרות בגלריה פאן ארט ביפו

שלוש תערוכות יחיד, של האמניות אינה קלטר, אלנה לוגווינסקאיה ואירינה הדס הופמן נפתחו לאחרונה בגלריה Fun Art Gallery שביפו (עד 15.9). אינה קלטר מציגה את ״גן זכוכית״, מגוון רחב של פרחים העשויים מזכוכית וציורי זכוכית. אלנה לוגווינסקאיה מציגה עבודות קרמיקה שנעות בין חפצים שימושיים חינניים ומסוגננים לפסלים אמנותיים. התערוכה השלישית ״אמנות מישוש״ מאת אירינה הדס הופמן פונה אל החושים, בטכניקה ייחודית של ציורי טקסטורה. הגלריה היא יוזמה שיתופית של איגוד האמנים Fun Art Community.

אירינה הדס הופמן. צילומים: מל

אירינה הדס הופמן. צילומים: מל

 

אלנה לוגווינסקאיה

אינה קלטר

*כוכבית מייצגת שדות חובה

מעבר לתוכן מרכזי, לקיצור דרך לחצ/י כפתור ALT + zמעבר לסגיר, לקיצור דרך לחצ/י כפתור ALT + x
Silence is Golden