כל מה שחשוב ויפה

תערוכות פברואר־מרץ 2024 בסדנה לאמנות יבנה

פורטפוליו Promotion: ״אי ודאות״, ״כעוף החול״, ״מזמור לדוד״ - שלוש תערוכות חדשות ייפתחו בסדנה לאמנות יבנה ביום שישי

אי ודאות

תערוכת יחיד לאבי שפרבר (אוצרים: דורון פולק ורוני ראובן), שמפסל באבן סמלי גורל בהשפעת איקונות תרבותיות. התערוכה מאפשרת צפייה בדימויים תלת־ממדיים שאולי יהפכו בעצמם לעדות היסטורית לנוכח, מאורעות הזמן הנוכחי של לוחמה עקובה מדם בעזה. עבודותיו עוסקות בעימות שבין האדם לטבע ובין האדם לאדם. כל פסל או מיצב מייצג סמל תרבות ומלמד על משמעות המושג ״אי ודאות״ והדרך להשפיע עליה באמצעות חפצים, תפילות ופולחנים.

מטרתו של הסמל הפולחני היא להיאבק ולהתגבר על השליטה בלא מודע: קערת השבעה שבאמצעותה נלחמו במחלות ובנזקים; צמח הפיוטה כסמל לקבלת סגולות מרפא; סולם המאפשר עליה מעלה וירידה מטה ומסמל מלאכים מושיעים. יצירתו של שפרבר מבוססת על לימוד ובחינת הזיקה בין התפתחות באמנות ובפיזיקה המודרנית. היא מצטטת מתוך אותם מפגשים ועולמות ויוצרת עבור הצופה הארה חדשה הניתנת להבנה ולפרשנות.

אבי שפרבר, אי ודאות. צילומים: מ״ל

אבי שפרבר, אי ודאות. צילומים: מ״ל


כעוף החול

החומר בידיה המיומנות של אמנית הקרמיקה נעמי רבגד, מתעצב ומשתנה בכל אחת מעבודות המיצב (אוצר: רוני ראובן). בעבודה ״קליפות״ היא מפסלת קליפות גזעי עץ ומניחה אותן בשורה. הן סיימו את תפקידן בטבע כנשל הנחש. הן יבשות, חסרות חיים אך עדיין זקופות. בעבודה ״עולמות שבורים״ מאכלסת רבגד דמויות, בני אנוש בתיבה שקופה. חורים מפלחים את גופם הגמיש, המרוקן מתוכן. הם פצועים, מעוותים ומשוועים לחיים חדשים.

עבודת הקיר ״כעוף החול״ מורכבת מיחידות נפחיות, בעלות צורות מופשטות, מונחות זו לצד זו, דחוסות וצמודות. כל יחידה מתקפלת, מתעקלת, מוצאת את מקומה במרחב המצומצם. החומר הכחול המעוטר באורנמנטים מבצבץ כנקודת אור, כעוף החול הקם מתוך האפר.

נעמי רבגד, כעוף החול. צילום: יצחק רבגד

נעמי רבגד, כעוף החול. צילום: יצחק רבגד


birds

מזמור לדוד

תערוכת יחיד לצייר והזמר דוד ד׳אור (אוצר: יהודה רחנייב). ברגישות רבה מניח ד׳אור בעזרת שפכטל כמויות צבע נדיבות. הוא מחפש את הצבע שלו בדיוק כמו שהוא מחפש את הצליל המתאים. דיאזים ובמולים, יחסי צבע מורכבים, המאפשרים לחוש רגשות אנושיים בתכלית המעלה.

הבעות פנים של האדם והחי כתפילה למקור חיים ודביקות באין סוף. לבנים נוצצים וזוהרים בקונטרסט עם צבעוניות עזה ושוקקת חיים. התערוכה אינה מספרת סיפור, כי אם מעבירה את הצופה חוויה מקראית מיסטית של הנפש המבקשת להיות חלק מהשלם.

דוד ד׳אור, מזמור לדוד. צילומים: יהודה רחנייב

דוד ד׳אור, מזמור לדוד. צילומים: יהודה רחנייב


הסדנה לאמנות יבנה
פתיחה: 9.2; נעילה: 1.4

*כוכבית מייצגת שדות חובה

הוסיפו תגובה

מעבר לתוכן מרכזי, לקיצור דרך לחצ/י כפתור ALT + zמעבר לסגיר, לקיצור דרך לחצ/י כפתור ALT + x
Silence is Golden