כל מה שחשוב ויפה
עינת עריף־גלנטי, סטילס מתוך וידיאו, סטודיו משלך
עינת עריף־גלנטי, סטילס מתוך וידיאו, סטודיו משלך

הרשימה המשותפת // 2.5.24

זיוה ילין ועינת עריף־גלנטי בסטודיו משלך; נוי ותמיר בגלריה רוזנפלד; דבורה פישר בגלריה ברבור; כאבי פנטום במרכז תאו; דוד סוסנובסקי וחיימי פניכל בגלריה B.Y5; בתנאים הנתונים בגלריה מינוס 2  

זיוה ילין ועינת עריף־גלנטי בסטודיו משלך

שתי תערוכות ייפתחו מחר (3.5) בסטודיו משלך בירושלים (אוצרת: מיטל מנור). הראשונה, ״מה שנשאר״ של זיוה ילין – עבודה תלוית מקום, נצמדת לקירות ולרצפה כמו צמח מטפס, טפיל, יוצאת מהאמבטיה הישנה, מתפשטת על חלקים מחלל הכניסה אל עבר הגלריה. בשנים האחרונות עובדת ילין עם נייר אריזה חום ודבק פלסטי. עבודה עמלנית, לואו טק, מצפה אובייקטים, חותכת ומחלצת אותם מן הקליפה וסוגרת חזרה. כך נוצרות קליפות ריקות חלולות, מהדהדות זיכרון של אובייקט, של תקופה, של מקום.

השנייה, ״אי הוודאות שבוודאות״ של עינת עריף־גלנטי, שחוקרת בתצלומיה את הגבולות שבין קיום וכליה של חומרים, בין חיים ומוות, בהקשר של מדיום הצילום כמדיום המתעד ומשמר את הקיים ובו בזמן ממית וחונט אותו. בשנים האחרונות, יצרה סדרה של כדי חרס דמויי פורצלן בעבודת יד המשמשים כעת חלק ממיצב תלוי מקום.

זיוה ילין בסטודיו משלך. צילומים: מ״ל

זיוה ילין בסטודיו משלך. צילומים: מ״ל

עינת עריף־גלנטי בסטודיו משלך

עינת עריף־גלנטי בסטודיו משלך


נוי ותמיר בגלריה רוזנפלד

״בפרקים הקודמים״, תערוכה לצמד נוי (חיימוביץ׳) ותמיר (ארליך) תפתח הערב (2.5) בגלריה רוזנפלד (אוצרת: מיה פרנקל טנא). התערוכה כוללת רצף של יצירות הקשורות באירועים מכוננים בביוגרפיה של הצמד, כשברקע חוויות התבגרות כנערים קווירים בישראל, חיים תחת מלחמה מתמשכת ומאבק בשלטון מושחת כאורח חיים. דרך מבט רטרוספקטיבי משתקף העבר של הזוג במציאות העכשווית של ריבוי משברים, אלימות והתפוררות מוסרית.

נוי ותמיר יוצרים מייצבים פיסוליים עמוסי פרטים ורפרנסים המשלבים וידאו, סאונד ותאורה. בחללים תיאטרליים מוקפדים, בעלי שפה חזותית מובהקת מתערבבים אירועים אישיים, חברתיים ופוליטיים.

נוי ותמיר בגלריה רוזנפלד. צילום: מ״ל

נוי ותמיר בגלריה רוזנפלד. צילומים: מ״ל


דבורה פישר בגלריה ברבור

״הושע נא, ירדנית״, תערוכת יחיד לדבורה פישר, מוצגת בגלריה ברבור בירושלים (אוצרת: דפנה פלק). בתערוכה מציגה פישר סביבות פיסוליות סוראליסטיות משולבות וידאו וחומרים תעשייתיים שיצרה בשנה האחרונה, לצורך מסע אישי בנהר הירדן. העיסוק בירדן ומשמעותו הסמלית כאתר טבילה משמשים רקע לבחינה של שינוי אישי וקולקטיבי, והפוטנציאל הטרנספורמטיבי של משברים אישיים.

פישר משתמשת בשלל טכניקות – פיסול קלאסי, ייצור תעשייתי ומניפולציות על חפצים שימושיים, זבל תיירותי וחומרים מאתר הירדן – על מנת ליצור אובייקטים פרפורמטיביים שמעידים על פעולות, אמונות והלכי רוח. בלב העבודות בתערוכה ניכר מתח בין המציאותי לפנטסטי והמיתולוגי.

דבורה פישר בגלריה ברבור. צילום: מתן מאירסון

דבורה פישר בגלריה ברבור. צילומים: מתן מאירסון


כאבי פנטום במרכז תאו

״כאבי פנטום״, תערוכה קבוצתית תפתח ביום שלישי (7.5) בגלריה של מרכז תאו בהרצליה (אוצרת: מירב רהט), כחלק מסדרת אירועים של מיזם ״ובחרת בחיים״ לקראת וסביב ימי הזיכרון ויום העצמאות, שיעסקו השנה בתחושת השכול, בזיכרון ובגעגוע גם למי שלא הכרנו. התערוכה עוסקת בסוגיית הנעדר הנוכח, האישי והלאומי, ונוגעת בהיסטוריות רחוקות וקרובות. איברים שנגדעו מתוך חיינו אך נוכחים ומשפיעים על דפוסים, ערכים, ובחירות שאנחנו עושים.

בחלל התערוכה נפרשות עבודות של כ־50 יוצרים בשלושה נתיבי ביטוי: מפגש עם סוגיית הנעדר הנוכח כמושג רחב – מרעיוני ועד פורמליסטי – ותחושה של ריק טעון; מפגש עם שטף של יוצרים ויצירות כהנכחה של הצפה ריגשית־ויזואלית; ומפגש עם יצירה ככלי תרפויטי בעבודות שנעשו במסגרת סדנאות פוטותרפיה ווידאותרפיה שהתקיימו בחודשים האחרונים בחסות ״ובחרת בחיים״, ועסקו בהתמודדות עם שכול קרוב ו/או רחוק.

נטע ביתן כפרי במרכז תאו. צילומים: מ״ל

נטע ביתן כפרי במרכז תאו. צילומים: מ״ל

לוסי אלקויטי

לוסי אלקויטי

גדעון טרן

גדעון טרן


birds

דוד סוסנובסקי וחיימי פניכל בגלריה B.Y5

שתי תערוכות חדשות מוצגות בגלריה B.Y5 (אוצרת: טל פרנקל אלרואי). הראשונה, ״קוליסים״ של דוד סוסנובסקי – מעצב תעשייתי, מאייר ושיריונר, שמתמודד עם פוסט טראומה. לפני כחצי שנה יצא לאור ספרו ״אבא טנק״ שאותו כתב ואייר. שטף האיורים והמודלים בתערוכה פורס את מנגנון הפעולה הפוסט־טראומטי כמעין שרשרת זחל, שבה יום מקביל ליום וחוליה אוחזת חוליה, כשהוא מפליא לבטא את המנגנון החוזר באמצעות ההיברידים שהוא יוצר

השנייה, ״קונגלומרט״ של חיימי פניכל, שהופך את השבבית מלוח חלק לחומר זוכר, מעתיק ומשחזר באמצעותו את סביבת המחייה שלו. באופן זה הוא משליט במרחב, שנדמה כיציב, את האקראיות של התערובת. אך גם השבבית מטביעה ביוצר את עצמה, רכה, גמישה ומגומגמת. מול דימוי הפַּסל השרירי, הנאבק עם פטיש בידו בגוש הסלעי, היא מעצבת את האמן כאדם שחוצב את חייו מן השארית.

דוד סוסונובסקי בגלריה B.Y5. צילומים: מ״ל

דוד סוסונובסקי בגלריה B.Y5. צילומים: מ״ל

חיימי פניכל. צילום: טל פרנקל אלרואי

חיימי פניכל. צילום: טל פרנקל אלרואי


בתנאים הנתונים בגלריה מינוס 2

״בתנאים הנתונים״, תערוכה מתוצרי חממת הפיס לאמנות ״נתונים עירוניים״, תפתח הערב (2.5) בגלריה מינוס 2 בבניין מנהל ההנדסה של עיריית חיפה (אוצרות: רז וינר ורות אופנהיים). התערוכה מסכמת עשרה חודשי מחקר ותהייה ביוזמת מועצת הפיס לתרבות ואמנות, בשיתוף עיריית חיפה ומעבדת חדר המצב החברתי של הטכניון, ומציגה תוצרי פרויקטים רחבי יריעה שהתכנסו לכדי הצבות זמניות בחלל משרדים שהפך לגלריה בקומת הקרקע של בניין מנהל ההנדסה.

ארבעת הפרויקטים שנבחרו מתוך עשרות שהוגשו מדגימים אסטרטגיות מגוונות להתייחסות למסדי נתונים שונים הקשורים לעיר, והפיכתם לצורות, ביטויים חזותיים, ייצוגים פיזיים ומושגיים, חוויות וטקסטורות. צוות היוצרות והיוצרים מכסים תחומי ידע נרחבים, מאמנות חזותית ומיצג, אדריכלות, תכנון ערים, הנדסה, צילום ועיצוב גרפי. אלה באים לידי ביטוי בעבודות המוצגות הן כמדיום והן ככלי עבודה.

ירדן דיסקין בגלריה מינוס 2 חיפה. צילומים: מ״ל

ירדן דיסקין בגלריה מינוס 2 חיפה. צילומים: מ״ל

מועאד גדיר

מועאד גדיר

איתן מן

איתן מן

*כוכבית מייצגת שדות חובה

';
מעבר לתוכן מרכזי, לקיצור דרך לחצ/י כפתור ALT + zמעבר לסגיר, לקיצור דרך לחצ/י כפתור ALT + x
Silence is Golden