כל מה שחשוב ויפה
אופיר ליברמן. צילום: אחיקם בן יוסף
אופיר ליברמן. צילום: אחיקם בן יוסף

מה חדש // מרכז פרמטר

מרכז פרמטר הוקם בשנקר במטרה לאפשר למעצבים ״להיות סוכנים של שינוי בעולם של האצה טכנולוגית חסרת תקדים בתוך עולם משובש״

מי אני

אופיר ליברמן, אמן ניו מדיה המשלב תורות אזוטריות עתיקות עם טכנולוגיות של העתיד. מנהל התמחות מוצרים דיגיטליים במחלקה לתקשורת חזותית בשנקר, ומעצב מוצרים דיגיטליים. מנהל שותף, יחד עם בן בנחורין, את מרכז פרמטר בשנקר.

במשפט אחד

מרכז פרמטר, הקתדרה ע״ש גיא פרס, הוקם כמענה לאתגרי המחר. מטרתו לאפשר למעצבים להיות סוכנים של שינוי בעולם של האצה טכנולוגית חסרת תקדים בתוך עולם משובש. הקתדרה הוקמה על ידי משפחת פרס, לזכר בנם גיא, מאייר ואמן רב כישרונות שהלך לעולמו בשנת 2022.

אלייה דוד, בין מילה למילה

אלייה דוד, בין מילה למילה

גלעד יזרעאלי, מטמורפוזה

גלעד יזרעאלי, מטמורפוזה

עומר צור, סולריס

עומר צור, סולריס

מה חדש

אנו מלמדים טכנולוגיה בתצורה הייחודית של הוראה במחלקה לתקשורת חזותית בה המה, והלמה, יותר חשובות מאיך. הפרספקטיבה שלנו משלבת את המחשבה ההומניסטית לתוך הוראה של טכנולוגיה ובכך מעודדת מחקר ופרויקטים שונים מאלו שיוצאים מההנדסה והתעשייה.

במרכז אנו מבקשים לעצב את מעצב העתיד כדמות המשלבת יכולות טכניות מתקדמות עם פרספקטיבה של ביקורת תרבות והבנה עמוקה של המצב הווירטואלי, שכולנו כלואים בתוכו (המצב שבו המידע נתפס כקודם למציאות).

במרכז אנו מבקשים לעצב את מעצב העתיד כדמות המשלבת יכולות טכניות מתקדמות עם פרספקטיבה של ביקורת תרבות והבנה עמוקה של המצב הווירטואלי, שכולנו כלואים בתוכו (המצב שבו המידע נתפס כקודם למציאות)

אנחנו מלמדים טכנולוגיות קוד, נו־קוד ותבונה מלאכותית בשדה התקשורת החזותית, שבעזרתם הסטודנטים בונים מערכות מדיה מורכבות, חוקרים את הביטוי החזותי המתפתח עם הכלים המובילים בעולם ויוצרים את עולמות המחר של חוויה וירטואלית. המרכז כולל מעבדה עם ציוד מדיה, חיישנים, מדפסות ומחשוב עוצמתי המאפשר לימוד של פרקטיקות ייחודיות בנוף המקומי. 

השנה כבר לימדנו 50 סטודנטים במרכז ובשנה הבאה נציע שני מקבצי הוראה שנתיים. האחד: טאצ׳דיזיינר, פלטפורמה ליצירת מערכות מדיה אינטאקטיבות; השני: עיצוב עם תבונה מלאכותית, צלילה עמוקה לתוך עולם ה־AI. אלו תוכניות ייחודיות ומתקדמות ברמה בין־לאומית בשדה של אקדמיות לעיצוב.

אופיר ליברמן, האורקל

אופיר ליברמן, האורקל. צילום: דור קדמי

טיימליין

עוד כשהייתי סטודנט (לפני 20 שנה) מצאתי בכלים טכנולוגים כח המאפשר לשנות פרדיגמות קיימות. כשמעצב/אמן בונה מכונות (בקוד או רובוטיקה) הוא יוצר את הכלים שדרכם הוא יוצר תקשורת, הוא לא חייב לפעול בתוך הסדר שקיים.

אני מאוד ביקורתי כלפי האנושות והדרך שלי לצאת מחוסר אונים היא להציע אלטרנטיבות, להמציא פורמטים חדשים ולהראות איך שימוש בטכנולוגיה יכול לשרת ערכים אחרים מחיפוש אחר כוח ובצע. אני רוצה להציע אלטרנטיבה לנטייה שלנו לחזור אחורה, לעבר שהיה (או לא) יותר טוב. לאורך השנים יצרתי פרויקטים הממחישים את האפשרויות הנסתרות בתוך עיצוב פרמטרי וגנרטיבי שבעזרתם אני יכול לפלס דרך, לשפוך קצת אור לכיוון עתיד שהיית רוצה לחיות בו.

את היכולות לחשוב עיצוב דרך טכנולוגיה אני מעוניין להעביר למעצבי המחר; שסטודנט לתקשורת חזותית בונה מערכת (מתכנת) או כמו שאנו אוהבים לקרוא לה – מכונה – הוא מבין שהוא משמש כסוכן (agency) ויש לו יכולת להפעיל את כוחות העל שלו (הגשמה של רעיונות) ולממש אותם בעצמו.

בן בנחורין, מוטנטים

בן בנחורין, מוטנטים

birds

אולי יעניין אותנו גם

בשנה האחרונה אני כל כך מרוכז בלמידה של הכלים החדשים שכמעט לא נחשפתי לאמנות ועיצוב משמעותי באזורים אלו. זאת מין תקופת ביניים (כנראה בעיקר שלי) אז לצערי לא אוכל לשתף משהו 🙁.

מהו פרויקט החלומות שלך ומה צריך לקרות כדי שהוא יתגשם? 

כרגע אני בוחן את האפשרויות של image generation עם מודלים של AI בזמן אמת, יש כמה שיתופי פעולה מעניינים בדרך. ברמה האישית אני רוצה ליצור חוויה משמעותית המשתמשת ב־AI ככלי המאפשר לתודעה להתחבר לממשי. המוטיבציה שלי תמיד היא חיבור האדם למציאות כפי שהיא, להיות במטה־מציאות ולא במטה־וורס.

*כוכבית מייצגת שדות חובה

מעבר לתוכן מרכזי, לקיצור דרך לחצ/י כפתור ALT + zמעבר לסגיר, לקיצור דרך לחצ/י כפתור ALT + x
Silence is Golden