כל מה שחשוב ויפה
דוד וקסלר, מתוך התערוכה ״לפני שתעלם״. צילום: אורי דרוקמן
דוד וקסלר, מתוך התערוכה ״לפני שתעלם״. צילום: אורי דרוקמן

לפני שתעלם: דוד וקסלר בגלריה רוזן לעיצוב, שנקר

פורטפוליו Promotion: תערוכת יחיד למעצב האופנה והאמן הרב־תחומי דוד וקסלר, שבה הוא מפרק ומחבר מחדש בגדים שיצאו מכלל שימוש ומשתמש בכלי הבינה המלאכותית, תיפתח ביום חמישי (27.6) בגלריה רוזן לעיצוב בשנקר

עודפי מידע, עודפי ייצור, שאריות תעשייה, חפצים שהושלכו וערימות הדימויים האין־סופיות במדיה הדיגיטלית: אלו הם חומרי הגלם של מעצב האופנה דוד וקסלר, השוזר אותם לכדי גוף עבודות חדש, צבעוני וחצוף. אלו יוצגו בתערוכת בכורה, שתפתח ביום חמישי 27.6 בגלריה רוזן לעיצוב בשנקר.

וקסלר הוא מעצב אופנה ואמן רב־תחומי, בן להורים מהגרים מברזיל. פרויקט הגמר שלו במחלקה לעיצוב אופנה בשנקר (2019) זכה לסיקור רב ותגובות אוהדות. את לימודי המאסטר בעיצוב אופנה וטקסטיל ביצע בסנטרל סיינט מרטינס, בלונדון.

דוד וקסלר (מימין), התצוגה הפותחת בשבוע האופנה 2023. צילום: היידן פריור

דוד וקסלר (מימין), התצוגה הפותחת בשבוע האופנה 2023. צילום: היידן פריור

עם חזרתו לארץ, הקים מותג אופנת הרחוב הנושא את שמו, מותג המבוסס על עקרונות קיימות ומרבה לעסוק בסוגיות בוערות, דרך שימוש בשאריות תעשיית האופנה והטקסטיל ויצירת מערכת מורכבת של דימויים והקשרים בין דילמות פרטיות, לאומיות ואוניברסליות. רק בשנה האחרונה, הציג וקסלר במוזיאון העיר תל־אביב-יפו וקיים שתי תצוגות אופנה: האחת בבית המכולות שבנמל יפו, והשניה בכיכר ביאליק. בנוסף מונה לחבר סגל במחלקה לעיצוב אופנה בבית הספר לעיצוב, אוניברסיטת חיפה.

בכל יצירותיו דורש וקסלר מחזור חיים חדש: הוא מייצר יש מתוך היש, הופך בגדים שמקורם בייצור המוני לפריטים יחידים מסוגם, מביא את הנשכחים אל קדמת הבמה ועוטף אותם בזוהר הבוהק של אופנה, בעבודת יד מלאה אהבה. התערוכה ״לפני שתעלם״ מציגה גוף עבודות חדש, שבו נפגשות שתי טכניקות שמציתות את הדמיון ומובילות את המחשבה על עתיד אפשרי.

האחת – פירוק וחיבור מחדש של בגדים שיצאו מכלל שימוש, ליצירת פרטי לבוש חדשים שערכם עולה על סך החלקים מהם הורכבו. שיטת פעולה זו מובילה את עבודותיו בקולקציות שיצר בחמש השנים האחרונות, והפכה למזוהה עמו. אל המיומנות הזו מתחברת טכניקה שניה – שימוש בכלי הבינה המלאכותית שפרצו בסערה אל השדה היצירתי.

במידה רבה, מחוללי הדימויים של הבינה המלאכותית עוקבים אחר מהלך יצירתי דומה לזה שעושה וקסךר בערימות הבגדים והבדים: סריקת המאגרים האדירים של החומר הקיים, פירוק והרכבה לכדי דימוי חדש, ביטוי אפשרי אחד לאינסוף. בשיחותיו המתמשכות עם המכונה, יצר רצפים וסדרות של דימויים שהודפסו, בטכנולוגיות המתקדמות ובנדיבותם של קורנית דיגיטל, על מגוון רחב של בדים שמקורם בשאריות התעשייה. 

״הדימויים שחוללו יחד דוד והבינה המלאכותית הם ביטויים של תרבות עכשווית המהדהדת פרקים בתולדות האמנות והעיצוב והתרבות״, כותבות גלית גאון ותום כהן, אוצרות התערוכה. ״היצירות מאתגרות את המחשבה על היסטוריה אמיתית ומזויפת דרך מפגשים בלתי אפשריים: מלאכים בדמות הבארוק משובשים כצילומי אופנה עדכניים, עטופים מסגרות אר־נובו של אפרים משה ליליין ושזורים במפות אזוריות, קומיקס ודינוזאורים, מיתולוגיה ויתושים, דארק אייטיז ותחריטי התנ״ך, רשימת משימות בין תקרות מפוארות של מקדש אפשרי. כל אלו שלובים זה בזה, ממלאים את קירות הגלריה ועוטפים את הגוף הלובש, מתעקשים על הטמעות מלאה בין יופי וכיעור, בין הגבוה והנמוך, בין המרחב לגוף ובין האמנות לחיים עצמם״.


דוד וקסלר | לפני שתעלם
אוצרות: גלית גאון, תום כהן
גלריה רוזן לעיצוב, שנקר, ביאליק 137, רמת גן
פתיחה 27.6 בשעה 19:00; נעילה 5.9
שני 10:00-17:00, שלישי 17:00-21:00, חמישי 10:00-21:00
ע. אוצרת: איילת גולדברג גבאי
מפיקה: אושרי כהן נדר

*כוכבית מייצגת שדות חובה

הוסיפו תגובה

מעבר לתוכן מרכזי, לקיצור דרך לחצ/י כפתור ALT + zמעבר לסגיר, לקיצור דרך לחצ/י כפתור ALT + x
Silence is Golden