כל מה שחשוב ויפה
דייווי בראל וקרן זלץ בגלריה זוזו
דייווי בראל וקרן זלץ בגלריה זוזו

הרשימה המשותפת // 27.6.24

להסתכל אחורה על העתיד במגזין III; שושלות בגלריה לאמנות עין הוד; מיכאל שילה ואמני.ות P8 במפעל; נעמי מנדל והילה שפיצר בגלריה נולובז; בית הבראה בגלריה זוזו; גליה רוזנפלד בגלריה פריסקופ

בית הבראה בגלריה זוזו

״בית הבראה: שבט החיים״, תערוכה קבוצתית תפתח מחר (28.6) בגלריה זוזו בעמק חפר (אוצרת: רותם ריטוב). בתערוכה הגלריה מדומה לבית מרפא, עבודות האמנות לרְפוּאוֹת והאמניות והאמנים למרפאות ומרפאים. בלב חווית הביקור בתערוכה מוצעת האמנות כמקור לתיקון, ריפוי, שיקום ואיחוי.

יש בתערוכה שאיפה לשמש כקטליזטור לדיון על נחיצותן של גישות נשיות, קמאיות ושבטיות עבור חברה המעוניינת לפתור בעיות וקונפליקטים בראייה מאחה ומרפאה, על פני גישות הנוטות לקבע מעגלי טראומה על ידי חוסר פתיחות והדחקה.

אורן פישר, סטיל מווידאו. צילומים: מ"ל

אורן פישר. צילומים: מ"ל

עמרי הרמלין


להסתכל אחורה על העתיד במגזין III

״להסתכל אחורה על העתיד״, תערוכה קבוצתית מוצגת במגזין III יפו (אוצרת: כרמית גלילי), בהשתתפות חמודי גנאם, טליה הופמן, מושון זר־אביב ושלו מורן, עומר קריגר והלל רומן. התערוכה עוסקת בצורך לדמיין את העתיד כדי שהשבר הנוכחי לא יהיה זה שיקבע את מחשבות המחר. היא פונה אל ״עתידים לשעבר״ ותציג ארבעה פרויקטים שנוצרו לפני ה־7 באוקטובר. האמנים המציגים בתערוכה עוסקים באפשרות של עתיד של חרות, שוויון ושלום.

ארבעת הפרויקטים נוצרו אמנם לפני שנים, אך הם מעמידים בפנינו עתיד שעודנו רחוק מהגשמה, עתה אולי אף יותר מאשר בעת שבה נוצרו. אבל גם כשהעבודות אלו רחוקות מאפשרויות הגשמתן, הן מספקות מרחב לפעולת הדמיון, לא מתוך צורך להתרפק על העבר, אלא כדי להרחיב את האופק, ובכך הן פותחות פתח לא רק לעתידים המתוארים בהן אלא גם לכל עתיד מדומיין אחר.

טליה הופמן, גויאבה. צילומים: מ"ל

טליה הופמן. צילומים: מ"ל

חמודי גאנם

עומר קריגר והילל רומן


שושלות בגלריה לאמנות עין הוד

״שושלות״, מקבץ תערוכות חדש העוסק באמנות רב־דורית בקרב משפחות של אמנים ייפתח בשבת (29.6) בגלריה לאמנות עין הוד (אוצרת: צאלה קוטלר הדרי). זהו המשך למקבץ התערוכות האחרון שהוצג בגלריה, ועסק בקבוצות ובקולקטיבים של אמנים באמנות הישראלית. כעת מתמקד המבט בקבוצה הראשונה אליה משתייכים האמן או האמנית: התא המשפחתי.

בתערוכה הקבוצתית ״שושלות״ מציגים אמני קולקטיב עין הוד עבודות שמתייחסות להשפעות של אמנים על בני הזוג, ילדיהם ונכדיהם, אמנים בעצמם, והיא בוחנת את מושג ״המשפחה״. בתערוכה ״פָּנטה ריי״ מוצג לראשונה בישראל אוסף העבודות של אמני משפחת חמיצר (ביניהם דן חמיצר תושב הכפר) – שושלת אמנים שתחילתה בסוף המאה ה־19. בתערוכה ״אסטואר״ יוצג גוף העבודות שיצר בלסבוס האמן ערן שמואלי – שמחלק את זמנו בין עין הוד לאי היווני. בתערוכה ״בת ממשיכה״ יציגו האמניות האחיות אלמוג גז ורעות גז ואנג סדרת עבודות וידאו וצילום שעוסקות במשק החקלאי של אביהן. בקיר האמנים ״כסא, שולחן, אמא״ יציגו הצלמת אסנת בן דב, האמן יואב בן דב ואמו, האמנית מרה בן דב, מקבץ משפחתי המשלב בין צילום, פיסול וציור. הצייר אלי שמיר יתארח גם הוא עם מקבץ הציורים ״דיוקן משפחתי עם שעון״.

אלמוג גז, 4 אחיות, 2013. סטיל מתוך וידאו

אלמוג גז. צילומים: מ"ל

בתיה ואנג, דיוקן עצמי 2024. ילומים: מ"ל

בתיה ואנג

דן חמיצר, אמי וכל מי שאהבה אי פעם, 1976

דן חמיצר

נובויה ימגוצ'י, נשמה קדומה, 2023

נובויה ימגוצ׳י, נשמה קדומה, 2023


מיכאל שילה ואמני.ות P8 במפעל

״אין סיטו״, תכנית של תערוכות מבוססות שהות, תפתח הערב (27.6) במפעל בירושלים עם שתי תערוכות: הראשונה, ״גוף הזמן״, תערוכת יחיד למיכאל שילה (אוצרת: אביטל וכסלר) – אמן, מהנדס ומרצה שיוצר עבודות רדי מייד אלקטרו־מכניות וקונספטואליות הכוללות תנועה, מנגנונים, סאונד ורובוטים, שלעיתים קרובות מזמינות שיתוף קהל. בתכנית השהות במפעל מיכאל מקים מעבדה, שמתפקדת כמעין מחלקת ייצור.

השנייה, ״(אי)סטוריוֹת״ (אוצר: אבשלום סולימן), תערוכה שמציגה את עבודותיהן של אמנים.יות הגלריה השיתופית 8P, שנוצרו בהקשר הטעון של ירושלים ושל המפעל, השוכן בבית סראפים ההיסטורי. אמני.ות 8P מותחות ומשנות את העבודות הקודמות שיצרו, ומגיבות לחלל החדש ולהיסטוריות השונות המהדהדות בין כתליו.

פרויקט בהובלת מיכאל שילה. צילומים: WISE MONKEY PRODUCTION

פרויקט בהובלת מיכאל שילה. צילומים: WISE MONKEY PRODUCTION


birds

נעמי מנדל והילה שפיצר בגלריה נולובז

״שא רגלך מדוושת הגז: הפרפר חוצה את הכביש״, תערוכה זוגית לנעמי מנדל והילה שפיצר מוצגת בחלל החדש של גלריה נולובז בקרית המלאכה (אוצרת: ורד נחמני). כותרת התערוכה לקוחה מתוך ספרה של אווה קלפי ״הפרפר חוצה את הכביש״ (בתרגום רמי סערי, הוצאת כרמל 2006).

נעמי מנדל והילה שפיצר עסוקות כבר תקופה בהתבוננות בציור סבך. הן נפגשו ברכבת לירושלים לפני כשנתיים כשלימדו יחד והחל ביניהן שיח, כל אחת מהכיוון שלה. נעמי מהחוץ אל הפנים והילה מהפנים אל החוץ. במפגש עם הזמן והמלחמה הדברים קיבלו משמעויות חדשות וסיבות חדשות לפעולה.

הילה שפיצר

הילה שפיצר. צילומים: מ"ל

הילה שפיצר

נעמי מנדל. צילומים: מ"ל

נעמי מנדל


גליה רוזנפלד בגלריה פריסקופ

״גלויות״, תערוכת יחיד לגליה רוזנפלד תפתח מחר (28.6) בגלריה פריסקופ (אוצרת: טל פרנקל אלרואי). עשר עבודות טקסטיל תלויות בחלל הגלריה, כמעין עשר גלויות נוף שנשלחו מחלון חדר העבודה של האמנית. זהו נוף מרומז, מתעתע, עשוי יחידות מודולריות משולבות זו בזו. גליה מעצבת דימוי ומפרקת אותו באופן בו זמני, מרכיבה וממוססת את הנוף באמצעות הטכניקה הייחודית שפיתחה.

באמצעות הטכניקה שפיתחה, היא מנציחה את הנוף כסדרה של גלויות, ובה בעת חושפת אותו כמלאכת בדיה. גליה מציעה נוף שאינו אחד, גלויות שהן חידה, דימויים פתוחים שאת סיפוריהם יש לפענח.

גליה רוזנפלד. צילומים: מ"ל

גליה רוזנפלד. צילומים: שי בן אפריים

*כוכבית מייצגת שדות חובה

הוסיפו תגובה

מעבר לתוכן מרכזי, לקיצור דרך לחצ/י כפתור ALT + zמעבר לסגיר, לקיצור דרך לחצ/י כפתור ALT + x
Silence is Golden