כל מה שחשוב ויפה

Rhus Ovata: כמה סוכר

המדור הראשון שכתבתי בשמנת לפני קצת יותר משנתיים היה מדור פורטפוליו עם עינב והדס צוקר. לפני כמה שבועות פתחו השתיים חנות ראשונה בתל אביב של במותג שלהן, Rhus Ovata שקרוי על שם שיח סוכר דרום אמריקאי (ומכאן גם החיבור לשם משפחתן: צוקר, סוכר בגרמנית). את התדמית הגרפית של המותג עיצבה המעצבת המוכשרת נורית קוניאק (שעל עבודה אחרת שלה, קטלוג תערוכה של אריק מירנדה, כתבתי כאן). הלוגו מצא חן בעיני מהשנייה הראשונה, יש בו גם תחכום וגם קלאסיות, אבל שמתי לב שיש לו כמה גרסאות, ועניין אותי לדעת למה.
נורית הסכימה לספר על תהליך העבודה:

בבסיס המותג מתקיימת סתירה / מתח בין ערכים כגון צניעות מול תעוזה, חדשנות מול וינטאג', אלגנטיות מול זריקות. זה חשוב לציין מאחר והתדמית כולה נשענת על באלאנס עדין בין אלמנטים סותרים. זה בא לידי ביטוי באדריכלות בבחירת החומרים בחנות (שיש מול אם די אפ) וגם בעיצוב האלמנטים הגרפיים.
הדיאלוג עם עינב והדס נע כל הזמן בין הרצון לייצר תדמית שהיא נקייה, מודרנית, עכשווית, "מעוצבת", לבין הרצון לקרוץ לעבר, לצטט את שנות השבעים והשמונים, לייצר אלמנטים שמרגישים כמעט ללא עיצוב – כאילו הם תמיד היו שם.

הלוגוטייפ:
העבודה על הלוגוטייפ הכתיבה חיפוש אחר פונט שימשיך את הרוח הלטינית של השם (שיח סוכר בלטינית). השם גם ככה מעורר תהיות ושאלות בקרב הקהל, כך שהרגשתי שזה טבעי לכתוב אותו מבלי לתת לו פרשנות נוספת בעיצוב. רצינו פונט סריפי (בעל תגים) מובהק שיהיה ג'נרי ופשוט, אבל שיתקיים בו טוויסט קטן או אלמנט חריג, שישקף את הסתירה הפנימית שיש במותג. החיבור בין ה-V וה-A סיפק את אותו הטוויסט. על אף שאינו מייצר שום משמעות מילולית חדשה, הוא מושאל מחיבורים בין אותיות, המתקיימים במלים לטיניות קדומות.

הסמל:

הסמל הוא לוגו משני ללוגוטייפ, המתפקד יותר כמו חותמת נוספת למותג ולא תחליף ללוגו. הוא מאזן את הלוגו מבחינה סגנונית, מאחר והוא סאן – סריפי (ללא תגים) במהותו. הסמל מורכב משתי האותיות R ן-O ובנוי מהאות האולטרה-מודרנית הבלטיקה נוי לייט.

לוגו RHO/ תווית בגדים

RHO זה הקיצור של רוס אובטה ולעת עתה מסמן את הליין "רדי טו וור" של המותג. הלוגו עשוי משלושת האותיות עם גשטאלט בין האר והאייצ' – קורץ לשפה של מותגים יותר מיינסטרימים, כגון אייצ' אנד אם, זארה, מנגו וכו'.

ויש המשך:

צילומים: נורית קוניאק

נייר האריזה
הגדלה טבעית של צילום מסצנת עולם הרוק, ההגדלה חושפת את הרשת של ההדפסה. הכל מודפס בצבע ורוד זוהר אולטרה על נייר עיתון פשוט 60 גרם.

הטייפים
גלילי טייפים ברוחבים שונים עם סיסמאות המותג. גם כאן ישנו ריבוי של זהויות עם ריבוי הפונטים השונים והקריצה לעולם הבאמפר-סטיקר, אך יחד עם זאת הכל על טהרת השחור לבן ושמירה על פשטות בעיצוב.

————-

רק שאלה אחת: מתי בגדי גברים?

*כוכבית מייצגת שדות חובה

3 תגובות על הכתבה

  1. תותי

    נורית היתה בשבילי גם מורה מדהימה.
    כיף לראות עבודות שלה. זה פשוט היא!

  2. שלגייה

    לא הבנתי מדוע יש שימוש בכמה לוגואים/סמלים כל כך שונים באותה חנות/מותג.
    זה לא הגיוני לטעמי, ומנוגד להגיון של אחידות ביצירת לוגו.
    גם אם ישנה מטרה בהבדלים- שלא הצלחתי ממש להבין מהפוסט, הם כל כך שונים זה מזה שזה מרגיש כמו מותגים שונים

  3. שמיים

    לא הצלחתי לראות איך החדשנות והנקיות עם הקריצה לעבר מתבטאת בלוגו השלישי,לדעתי הוא נראה מאוד לא שיך.
    עבודה מדהימה, ללא ספק.
    אהבתי את הרעיון של הסרטי איזה

Comments are closed.

הוסיפו תגובה

פורטפוליו באינסטגרם

עקבו אחרינו
מעבר לתוכן מרכזי, לקיצור דרך לחצ/י כפתור ALT + zמעבר לסגיר, לקיצור דרך לחצ/י כפתור ALT + x
Silence is Golden